Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 15. maj 2011, 19:00

Hey tweak!

Min mor har lige købt en asus k52J.
Jeg var lige inde og checke på speedtest.net og fandt noget jeg synes var meget underligt.
Der er en trådløs router i kælderen og der står så den bærbare og en stationær på første sal. Den stationære har en d-link dongle der hedder DWL-G122. Ping på den stationære er 27ms og ping på den bærbare er 320. Download er lige højere på den bærbare. ca. 0,5 mbit. Der er ialt lavet 3 tests på hver skiftevis der viste det samme mønster. Kan den trådløse antenne i den bærbare virkelig være så meget dårligere eller hvad kan det skyldes?

p.s. de er testet til samme server.

på forhånd tank og nyd jeres aften.

Corsair 500R
MSI Z87-G45 Gaming
Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
Gainward GTX 275
Samsung 840 series SSD 250gb
WD Black series 1TB Sata 6
G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
Corsair CX750m

2

søndag, 15. maj 2011, 19:08

Det lyder da lidt spøjst, det første jeg vil anbefale dig at gøre er at lave nogle mere reproducerbare måleresultater ved at tage pingtest.net (eller hvad du nu end bruger) ud af billedet.

Det kan du gøre ved at pinge den trådløse router fra et konsol vindue og skrive:

Kildekode

1
ping ip-adresse-for-trådløs-router

Så har internet forbindelsen ikke noget at sige eller belastning på serveren heller.

Hvis der stadigvæk er stor forskel, vil jeg anbefale dig at opdatere drivere til det trådløse netkort (evt. med en driver fra fabrkanten af den chip der sidder på netkortet).

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

Seneste tests og artikler

0

MSI Radeon R9 270 Gaming OC Edition 2GB

Så er Tweak.dk endnu en gang k
Læs Mere

4

Thermalright High Riser series HR-22

Vi kender alle serierne af luf
Læs Mere

0

Ozone RAGE ST headset

Så er det blevet tid til, at j
Læs Mere

0

Seagate Backup Plus Fast 4 TB

Seagate har denne gang sendt o
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Daglig Hardware Roundup 2014-04-16

Dagens hardware roundup byder
Læs Mere

0

Er det fronten på iPhone 6 ?

Der er dukket flere billeder o
Læs Mere

0

En gennemgang af film streamingtjenester - Viaplay

I vores føljeton er vi nu nået
Læs Mere

7

Her er de kommende MSI bundkort

MSI kommer med hele seks nye Z
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.