Nyt internet

  • Efter en lang tid med fejl et par gange om ugen på mit net fandt TDC ud af at det var pga. de ikke kunne levere hastigheden (20/2mb) :boxed:. Den blev så sat ned til 15/1mb :rolleyes:


    Da jeg simpelthen ikke kan leve med så lav upload da det gør det tæt på ulideligt at stream bliver jeg nød til at finde et alternativ. Det alternativ må jo så være en anden udbyder.


    Går så bare lige og tænker over, hvis TDC ikke kan levere hastigheden, er der så andre udbyderer, som kan? For så vidt jeg ved så er det da TDCs kabler, som ligger i jorden.


    Jeg bor i Roskilde, ud mod svogerslev tæt på Holbækvej og Sønderlundsvej. Er der nogen her i Roskilde, der af erfaring kan anbefale en anden udbyder?


  • Du får intet ud af at skifte udbyder, da det er kobberet der sætter begrænsningen.

  • Quote

    Du får intet ud af at skifte udbyder, da det er kobberet der sætter begrænsningen.


    Var også det jeg var bange for. Det er da for dårligt at de ikke engang kan levere 20/2 :(

  • Det kommer jo self heeelt an på hvad det er for nogle net kabler. Jeg ved da både Cat 6 og 7 SAGTENS kan trække en sølle forbindelse på 20/2.
    Det er nærmere sagt bare TDC der ikke forstår at lave det ordentligt :).


    Men ja tag en Waao 30/30 :P. Der får du lidt hastighed. Eller hvis du har penge nok så en 90/90 :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Grymok
    Jeg ved da både Cat 6 og 7 SAGTENS kan trække en sølle forbindelse på 20/2.
    Det er nærmere sagt bare TDC der ikke forstår at lave det ordentligt.


    Det er jo også det der bliver sagt - at problemet ligger i kablerne i jorden, og ikke inde i huset. :)

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af HerrMansen
    Det er jo også det der bliver sagt - at problemet ligger i kablerne i jorden, og ikke inde i huset. :)


    Så det bare ud med skovlen i næste weekend og grave nye kabler ned. 8)

    "You can only kill so many guys before they go, No it's rated R"

    Rettet en gang, sidst af Hawkwing ().

  • Jeg er ingen ekspert ¨på området, jeg ville selv havde den bedste tdc forbindelse man kunne få for penge men det kunne ikke lade sig gøre de kunne ikke levere mere end 8 mbit igennem telefon stikket. Nu har vores boligforening endelig fået lagt nye kabler, så nu kan jeg få internet igennem kabel tv. Her trækker jeg nemt 30mbit. Hvis du i forvejen har kabel tv kan det være du skal kigge på den mulighed