Router plus mobilt bredbånd

  • Er der mulighed for at køre en USB mobil bredbånd i en router på en eller anden måde?


    Eller skal jeg man dele internet forbindelsen på en af computeren, så de andre i routeren også har internet?

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Det er somregel umuligt at få routeren til at genkende et USB modem, da de jo kræver drivere osv..


    Dit bedste bud er nok at sætte USB modemet til en PC, sætte den til at dele internetforbindelsen med resten af netværket, og så tage den derfra.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • eller købe at af de specielle 3g routere og bruge den.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Min DIR-655 understøtter 3G modemer.


    Der er en USB port op routeren, hvor man kan sætte sit 3G modem til,
    og så kan alle der bruger det trådløse netværk gå på nettet gennem et 3G modem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bubbi
    Min DIR-655 understøtter 3G modemer.


    Der er en USB port op routeren, hvor man kan sætte sit 3G modem til,
    og så kan alle der bruger det trådløse netværk gå på nettet gennem et 3G modem.


    Cool.


    Hvad er den billigste router med usb indgange som understøtter 3G USB modems?


    På forhånd tak.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Cool.


    Hvad er den billigste router med usb indgange som understøtter 3G USB modems?


    På forhånd tak.


    Routere der kan gøre det du har brug for kan deles op i 2 grupper, dem som kan på forhånd med original firmware og dem som kan det hvis du installerer en anden firmware end den oprindelige.


    Umiddelbart kan jeg kun lige komme i tanke om d-link når det drejer sig om routere med support i original firmware.


    Af routere der kan køre tredjepartsfirmwares, er der naturligvis en del som burde kunne, derfor vil jeg ikke lige umiddelbart linke til en specifikt.


    I sidste ende drejer det sig om hvor meget arbejde man selv vil lægge i det, med original firmware er det naturligvis nemmere, men der kan også være problemer med fejl som aldrig bliver løst eller manglende support for lige netop den USB dongle du har.
    Omvendt er det som regel mere besværligt at opsætte det i tredjepartsfirmwares, men til gengæld burde der være større muligheder for support af forskellige enheder i form at jævnlige opdateringer.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.