Anbefal en GPS til bilen

  • I anledning af min fars kommende fødselsdag har jeg fået til opgave at finde en GPS for min mor.
    Men jeg er ikke helt inde i hvad der er godt og skidt mere, har dog følgende krav:


    Pris leje: 1000kr, kan måske strækkes et par hundrede max.
    TMC
    Widescreen
    Kort over europa som minimum, men meget gerne USA også.
    Om den har bluetooth og alt muligt andet fis er ligegyldigt, den skal bruges til at finde vej! :P


    Er der nogen modeller i kan anbefale ? :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BPM
    er TMC en vigtig ting ? det er jo det samme som trafikmeldingen på radioen :)


    Hmm kan da godt være det bare er en ting jeg er blevet bildt ind via reklamer etc. at man skal have, men er det ikke TMC funktionen som nogle GPS modeller bruger til at lede dig uden om kø'er? Det er jo rigtig lækkert.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • så vidt jeg ved så er det vejdirektoratet der sender det ud til GPS'erne ligesom de sender det ud til deres trafik app og det du kan høre i radioen, det kan godt være jeg har fået noget galt ind hehe :)


    men mener bestem at TMC bare er en trafik meldings service ligesom den, i radion, den popper bare op på gps'en og nogle kan lede dig uden om hvis den for det af vide i tide...


    mange af dem med TMC havde i starten en seperat antenne som var en FM antenne de modtog det signal på, det så senere blevet bygget ind i enten selve gps'en eller i kablet fra 12v til gps'en :)


    det er sådan jeg husker det virker. ret mig endelig hvis jeg tager fejl :)


    men jeg kunne aldrig finde på at bruge det for har flere gange kørt med folk som har en gps med TMC og de endte sq ligeså tit i køer som alle andre, jeg bruger altid radion og høre efter trafikmeldinger der :)

  • JuiCe, min far har den som du linker til og den er genial, vi brugte den i forbindelse med en messe sidste år i tyskland og den kom vi uden om kørerne, dog synes jeg at stemmen er lidt træls når den udtaler udenlandske vejnavne, ellers er den genial, og MEGET MEGET let at bruge =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    JuiCe, min far har den som du linker til og den er genial, vi brugte den i forbindelse med en messe sidste år i tyskland og den kom vi uden om kørerne, dog synes jeg at stemmen er lidt træls når den udtaler udenlandske vejnavne, ellers er den genial, og MEGET MEGET let at bruge =)


    Det lyder jo herligt, så længe man kan se på skærmen hvad vejen hedder gør det nok ikke så meget hvis den er elendig til at sige det. :crazyeyes:


    Vil i hvert fald have den model i baghovedet når jeg skal vælge en om et stykke tid!

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Ups jeg tog fejl, er en 1440 han har, men mig bekendt er den eneste reelle forskel størrelsen på skærmen.


    http://www.elgiganten.dk/produ…VI1440T/garmin-n-vi-1440t


    De havde den i sin tid til lige under 1k ved elgiganten, du skal dog være opmærksom på at der ikk er 230v lader med kun 12v bil lader.

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Kan klart stemme for de gaminer, har en selv og har brugt den mange gange når jeg har kørt lastbil som job nummer 2 ;) er endnu aldrig kørt forkert..


    Synes dog ikke TMC funktionen er meget værd, flere gange mener den jeg skal køre udenom en kø hvor der reelt ikke er nogen kø længere ;) men om det er GPS'ens skyld eller vejdirektoratet tør jeg ikke spå om.


    PsyCho


    Angående det med vejnavne, standard stemmen findes i en version hvor "hun" siger vejnavne og en hvor "hun" bare siger "om 500 meter drej til højre".. så slipper du for at høre den dårlige udtale ;) har selv slået vejnavne oplæsning fra på den måde.

    //TM


    The meaning of war is not to die for your country, the meaning of war is to let the bastard you are figting against die for his

  • TMC her i DK giver ikke meget, men i udlandet ved jeg at den flere gange har sparet min far for at sidde i kø i flere timer, specielt i tyskland.


    Arh det med stemmen må jeg lige se på =P

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af PsyCho
    TMC her i DK giver ikke meget, men i udlandet ved jeg at den flere gange har sparet min far for at sidde i kø i flere timer, specielt i tyskland.


    Arh det med stemmen må jeg lige se på =P


    Det var også det jeg havde hørt, og ved at de gamle overvejer køre-ferie til Italien, så TMC'en er nok en god ide :)

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Vi var på messe sidste år i Düsseldorf hvor vi kom uden om mange køre folk uden TMC sad fast i og kunne køre stille og roligt hvor de andre var nød til at race for at nå hotellet til tiden, var dejligt afslappende.


    Har ikke leget med TomTom siden Go700, men de siges nu også og være gode og lette at bruge.
    Hvis jeg var dig ville jeg kigge lidt på 5" modeller også, alt efter bilens forrude er det altså rart den er den lille smule større, specielt for forældre og andre som måske ikke ser helt perfekt mere =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW