Definationen af et headset?

  • Jeg sidder og diskutere med en kollega !


    Definationen af et headset hvad er det?


    Når man har et headset er det så ligmed at der også er mic på.


    Jeg mener at et headset lige så godt kan være uden.


    Headphones combined with a microphone. Used in call centers and by people in telephone-intensive jobs, headsets provide the equivalent functionality of a telephone handset with hands-free operation. Many people use headsets at the computer so they can converse and type comfortably. Headsets typically have only one speaker like a telephone, but also come with speakers for both ears.


    –noun Usually, headphones.
    1.
    Audio . a headset designed for use with a stereo system.
    2.
    any set of earphones.


    Min pointe er bare at et headset ikke behøves ikke at have mic på.


    En google billed søgning bekræfter da også mig i at jeg er rigtig på den.


    http://www.google.dk/search?hl…sch&source=og&sa=N&tab=wi



    Hvad er jeres defination?

  • indeed.


    Earphones - in ear


    Headphones - uden mic


    Headset - med mic

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • inden for mit syn af sagen, så indikerer udtrykket "headset" altid at der er mic eller en anden funktion til stede udover højtallerne... altså et sæt der monteres på ens head :P


    mine definitioner:


    idiotisk opfindelse der aldrig ser ud til at passe i mine ører = in ear
    ørebollesnegl = std højttaler sat sammen med en øreklemme, men ikke har noget der går over hovedet eller bag nakken
    Hovedtelefoner/headphones = uden mic
    hybrid = headset hvor mic kan tages af (ala. Creatives fatal1ty)
    headset = med mic/ se ovenfor
    Øreknækker = headsets der går bag nakken og samtidig har for vane at "knække" ørerne, hvilket gør herre nas efter et par timer

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200


  • LOL :cheers: :clap:

    Dyas


    Lian Li TYR pc-x 2000 full tower - Corsair HX1000W Modular psu - Asus Rampage II Extreme
    Intel® Core™ i7 965 Extreme Edition @3,6 Ghz + Thermalright Ultra-120 eXtreme Rev.c
    gigabyte GTX570 "super overclock" - 6 GB Kingston HyperX 16000
    80GB Intel SSD - Samsung Syncmaster TA950 27" - Logitech Z5450 THX Sorround + Sennheizer HD650


    Laptop
    PS3
    Wii

  • Må tilslutte mig jacobask og Julepalme..


    Headphones = høre høre høre..


    Headset= Headphone+mic = snakke høre snakke høre...

    CPU: 2600K | CPU køler: Noctua D14
    MoBo: ASUS P8P67 Deluxe | RAM: Crucial 16GB 1600MHz CL999 24
    GFX: Gigabyte 6870OC | Skærm: 2x Dell U2410 24"
    SSD: OCZ Agility 3 240GB | OS: Windows 8 Pro 64bit
    Kabi: Antec P182 | PSU: Corsair TX650W
    Lydkort: ASUS Xonar Essence STX | Headphones: Sennheiser HD650

  • Sorry for off topic, men det blev simpelthen for meget for mine øjne at se på. Det staves "definition".


    Personligt mener jeg at et headset er nødt til at indeholde en mic, da det ellers bare er headphones/earphones.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H