De sidste tjek før jeg monterer køler

  • Hej
    Jeg skal lige om snart montere min CoolIT Eco og vil lige tjekke nogle ting inden:


    1. Der er nogle "småskader" på selve radiatoren. Vil dette mindske køleevnen og er dette slemt? (http://peecee.dk/upload/view/303434)


    2. Relaterer til 1. Skal jeg reklamere over dette?


    3. Er det nødvendigt, at tage beskyttelsen af det dobbelt klæbende tape og altså benytte dette?


    4. Kan det passe at det er stort set umuligt at skrue blæseren af?


    /DMT

  • billede lagt ind!


    Og jeg har et femte spørgsmål: Hvordan kan det være, at CoolIT siger jeg skal sætte pumpen på en casefan og blæseren på CPU-fan på motherboardet?

  • 1. Nej det vil ikke være noget der kan mærkes


    2. Hvis det ankom sådan ville jeg sende det tilbage, men du kan ikke sende den til rma hvis du selv har lavet de skræmmer.


    3. Kender ikke produktet, men hvis det fulgte med går jeg da ud fra at det er meningen du skal bruge det.


    4. Ja, men hvorfor ville du også det


    5. Prøv at finde et link til det, men hvis de siger det må det jo passe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Ra66it
    billede lagt ind!


    Og jeg har et femte spørgsmål: Hvordan kan det være, at CoolIT siger jeg skal sætte pumpen på en casefan og blæseren på CPU-fan på motherboardet?


    Hvis jeg skulle gætte på hvorfor de skriver det, så skulle det være fordi pumpen skal have de fulde 12V og blæseren godt må reguleres af bundkortet

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Quote

    Men kan jeg så ikke bare disable Q-fan i Bios? Bundkortet regulerer jo også mine case-fans.


    Ja du kan sagtens disable, så kører de bare normal hastighed hele tiden.

  • HAr en Asetek LC550 og den kan sagtens køre selvom der var lidt skade på den uden nogen mærkbar forskel.


    Da min fan ikke har en pin der passer til bundkortet, så er min pumpe tilsluttet CPU-Fan. Det samme har alle dem jeg kender med H50 gjort. Utroligt så populær de er blevet, men ikke uforståeligt :D


    Har selv disablet Cool n' Quiet (går ud fra at det er AMDs udgave a qfan), hvilket jeg altid gør, når der skal OCs.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Burde jeg ikke også kunne slutte pumpen til PWR-fan connecteren? Den kører også 12 V og mener at den kører fuld power hele tiden.

  • Quote

    Burde jeg ikke også kunne slutte pumpen til PWR-fan connecteren? Den kører også 12 V og mener at den kører fuld power hele tiden.


    Ja, alle blæsere kører med 12 volt og derfor har alle 3 pins og 4 pins connectorer 12 volt