Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. februar 2004, 16:21

Ja, så er jeg blevet den "lykkelige" ejer af en seagate S-ATA 160GB hd'er.
Lykkelige i gåseøjne fordi jeg syntes den larmer som en i h...... men ellers fungere optimalt rent hastigheds mæssigt.
Jeg var så inde på seagates hjemmeside for at få noget support på den og jeg fik det svar at den måske var i stykker men at jeg dog skulle forvente noget støj når den læste eller skrev på harddisken.

Grunden til jeg lige lufter det herinde er for at hører hvad andres erfaringer er med deres Sagate S-ATA hd'er så jeg kan finde ud af om jeg er pernittengryn rent støjmæssigt eller om den virkelig er i stykker så jeg med god samvittighed kan kræve den byttet hos forhandleren.

Støjen kan sammenlignes med en voldsom skuren når den læser/skriver kraftigt. Det er så højt at det er markant, selvom mit gamle Asus 52x speed cdrom drev kører for fulde gardiner. Så lidt larmer det altså ;) .

Håber der er nogen som har lidt erfaring med seagate og kan komme med deres mening.

2

onsdag, 4. februar 2004, 16:24

Jeg har en Seagate 80GB Sata. Den står på højkant, hvilket resultere i at den siger lidt extra når den læser/skriver. Men det er dog ikke længe af gangen.

3

onsdag, 4. februar 2004, 16:52

Lyder spøjst. Har selv 2 * 80 GB Seagate 7200.7 SATA og der støjer ikke... Er totalt glade for dem. :))

Tror der er en god mulighed for at den du har er defekte eller har en fejl af en eller anden art for den burde jo ikke støjere mere end ~25 dba så vidt jeg husker er gældende for Seagates SATA´ere i 7200.7-serien.

4

onsdag, 4. februar 2004, 17:03

jeg har også to 80 GB de siger ikke en lyd

Packard Bell Laptop
AMD TURION 64 2X TL50
2GB DDR2 / 160 GB DISK
15,4" WXGA SKÆRM
ATI RADEON X2400
DVD BRÆNDER
INTEGRERET WEBCAM
VISTA HOME PREMIUM

5

onsdag, 4. februar 2004, 17:17

Mine 2x120 Seagate SATA diske siger heller ikk noget. Så din må være defekt.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "noxon" (04.02.2004, 17:17)

6

onsdag, 4. februar 2004, 20:22

Suuuk!

Så må jeg sgu nok hellere gå ned med den og få den byttet.... Håber bare de ikke skal beholde den for længe hvis den skal tjekkes igennem for fejl osv. Eller har man krav på at få stillet en ny til rådighed med det samme?

7

onsdag, 4. februar 2004, 20:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af DaKrunz
Suuuk!

Så må jeg sgu nok hellere gå ned med den og få den byttet.... Håber bare de ikke skal beholde den for længe hvis den skal tjekkes igennem for fejl osv. Eller har man krav på at få stillet en ny til rådighed med det samme?

God idé...

Hvis du har købt den over nettet, så har du krav på 14 dages returret.... Hvis du har købt den hos forhandleren personligt, så har du ikke krav på noget... Ud over at han sender den til producenten. Dog så ombytter de fleste forhandlere hardwaren inden for de første par uger ...

8

onsdag, 4. februar 2004, 20:46

jeg solgte min seagate sata til en jeg kender forde den hele tiden stod og sage som om den læste.

og det gider jeg ikke høre på.

nogle der ved om alle sata diske gør det eller om det kun er seagates ?

9

onsdag, 4. februar 2004, 20:54

Citeret

Oprindeligt indlæg af DEVIL_DK
jeg solgte min seagate sata til en jeg kender forde den hele tiden stod og sage som om den læste.

og det gider jeg ikke høre på.

nogle der ved om alle sata diske gør det eller om det kun er seagates ?

Det må være en fejl for ingen af mine gør det. :))

10

onsdag, 4. februar 2004, 20:58

ham jeg solgte min til havde 2 i forvejen
de gør det samme.

det er ikke hele tiden men en gang imellem
så står disken og køre mellem 5 til 15 min.

har prøvet at slå alt mulig backup og andre ting fra

mine andre diske gør det ikke.

11

onsdag, 4. februar 2004, 21:06

Citeret

de gør det samme.

Okey. Det lyder sgu trist... :rolleyes:

Det må være en FEJL-40 så..... :T :dance: :crazyeyes:

12

onsdag, 4. februar 2004, 21:10

Har også to, de gør ikk det der! Når de så læser/skriver kan det alligevel ikke høres, medmindre jeg tar siden af mit kabinet og stikker hovedet ind til hdd'erne.

13

onsdag, 4. februar 2004, 21:10

Citeret

de gør det samme.

Det gør min nu heller ikke. (seagate 80gb S-ATA).

Det eneste jeg kan høre fra min er når den arbejder, ellers siger den ikke en lyd. Ikke nok til jeg kan høre den over en blæser på 7Volt ihverfald. :)

14

onsdag, 4. februar 2004, 21:13

monster sært

Grillen bruger du intel sata eller den anden

15

onsdag, 4. februar 2004, 21:25

Citeret

monster sært

Grillen bruger du intel sata eller den anden

Ja, jeg bruger den onboard via chipsettet ... Bruger ikke Promise Chippen da jeg pt. kun har 2 SATA ... Men når den nye kommer med posten, så er jeg vel nød til at bruge Promise... Bare kedeligt for så loader den langsomt... ;(

16

onsdag, 4. februar 2004, 21:26

Hvad er bedst at køre på, intel controleren eller Silicon image controleren??

17

onsdag, 4. februar 2004, 21:37

Jeg må så sige som den eneste...
min harddisk som er på 120 gb larmer F også meget ligemeget hvad jeg gør jeg var nede med den og de sagde den ikke larmede men når den starter op siger den!!! rfwf RFbUIGfg/P(fgUIFAGPUIG!Å!+¨9YRH(=QRYTÅQR meget højt

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

18

onsdag, 4. februar 2004, 21:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af noxon
Hvad er bedst at køre på, intel controleren eller Silicon image controleren??

Onboard... :)) .... Ikke Chippen...

19

onsdag, 4. februar 2004, 21:43

Min HDD larmede også en del da jeg skiftede til et nyt kabinet, nu har jeg flyttet den bare et enkelt hak i holderen, så den står midt for blæseren, og nu kan jeg slet ikke høre den.

Om det har meget at sige om den bliver kølet ordenligt ved jeg ikke, men ved at min HDD larmede mere i går, hvor underligt det end lyder. Har ikke smidt den i gummi ophæng eller noget, bare flyttet den så den står bedre ud for blæseren.

20

onsdag, 4. februar 2004, 21:49

måske kan det være fordi den står i nederste del af harddisk holderen altså rør bundpladen til ophænget?
nogen der ved det?

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.