Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 29. januar 2003, 13:53

Jeg sidder stille og roligt her og græder snot...
Mit fine SCSI RAID er kun en lille smule hurtigere end en top-edn IDE disk uden raid... og min 10.000rpm SCSI disk med 16Mb cache er meget langsommere.
Jeg har 3 stk. 18Gb 7200rpm SCSI diske sat i raid på et controller kort med 32Mb cache på, men når jeg laver test i f.eks. SiSoft er raid kun omkring 4-5 Mb/s hurtigere end en WD 7200rpm med 8Mb cache.
Under W2k sparkede de 3 diske i raid røv til alt andet jeg har set og prøvet, men under XP....

Jeg læste for noget tid siden om at der var et fix/patch til netop dette problem, men jeg kan ikke finde noget nu, hvor jeg skal bruge det - kan jeg selvfølgelig ikke finde noget om det mere.

Er der nogen der har en løsning PLZ?????

2

onsdag, 29. januar 2003, 14:18

Det er et kendt problem at SCSI RAID skodder under Windows XP.

Det er noget Microsoft har gjort med vilje. Det er nogle NTFS SYS filer der gør det. Så fejlen er kendt og man kan også læse om det på deres side - men et fix kan du IKKE få.

Det eneste der er at gøre er at gå tilbage til Windows 2000 Pro/Servere eller gå over til Windows Server 2003 / .NET Server eller hvad det snart hedder.

Jeg kan kun sige velkommen i klubben ;)

Det fix der "flyder" rundt på nettet hjælper desværre ikke noget!

3

onsdag, 29. januar 2003, 14:19

Du skulle vel ikke være interesseret i at købe flere 18GB SCSI diske???

4

onsdag, 29. januar 2003, 22:23

Pokkers, så tror pokker at jeg havde så svært ved at finde noget der virkede... :(

Jeg tror jeg går over til IDE raid - det yder da i det mindste ordentligt... eller tilbage til W2k
"%€/!(#€!"?& M$ de kan sq da heller ikke lave noget uden MAJOR bugs i lortet.

Men ellers tak for tilbudet, Jeg tror jeg nøjes med det, ellers glimrende, skidt jeg allerede har :(

5

onsdag, 29. januar 2003, 22:30

Citeret

Originally posted by Nighty
Pokkers, så tror pokker at jeg havde så svært ved at finde noget der virkede... :(

Jeg tror jeg går over til IDE raid - det yder da i det mindste ordentligt... eller tilbage til W2k

Men ellers tak for tilbudet, Jeg tror jeg nøjes med det, ellers glimrende, skidt jeg allerede har :(

Ja, IDE-RAID larmer heller ikke så meget og ydelsen er helt fint. SCSI er mere for folk der vil godt vil betale den pris som det koster... og som ikke har noget imod lidt extra støj. :P

6

onsdag, 29. januar 2003, 22:31

Citeret

Originally posted by GrillRotten

Citeret

Originally posted by Nighty

Ja, IDE-RAID larmer heller ikke så meget og ydelsen er helt fint. SCSI er mere for folk der vil godt vil betale den pris som det koster... og som ikke har noget imod lidt extra støj. :P

Ja du har jo helt tydeligt haft et SCSI RAID system!

7

onsdag, 29. januar 2003, 22:45

Citeret

Originally posted by Tweak.dk
Ja du har jo helt tydeligt haft et SCSI RAID system!

Nix. Jeg overvejede det lidt da jeg så at du havde nogle harddiske til salg, men så kom jeg i tanke om min gamle arbejdsplads.... *G*

SCSI-harddiske larmer lidt mere end IDE-harddiske. Logisk nok da de kører med en del flere RPM.... som de jo også får deres god ydelse fra. :P

Men hvis man vil have top-ydelse så er SCSI klart vejen til det. :P Det koster bare lidt. :P Men det gør det kraftigste jo. :P

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.