Pille pille

  • Hej Tweakers,


    Jeg er kommet i den situation at jeg er snart flytter ind hos en kammerat hvor jeg skal bo 3 måneders tid, pga en ombygning, men men men. Hans onde stedfar har sat én spærring på hans netværk så det lukker ned klokken 24:00 hver dag. Dette er dog lidt surt for en tweaker som mig, og mine kammerat er da også jævnt træt af det.


    Spærrignen er sådan en ur agtig ting, som er sat på stikkontakten der driver routeren, og den fungerer således at når den passerer klokken 24, så dør strømmen til routeren, indtil uret har dreje forbi 06, næsten morgen.


    Men, jeg har en ide om at det er muligt at 'splitte' bredbånds signalet, altså det der går ind i routeren, og så fører det ind i min router, som så kan have en anden, skjult strømforsyning.


    Kan dette lade sig gøre?


    På forhånd tak.


    /Gehenna


    P.S. inden der kommer dumsmarte bemærkninger som; du kan da bare tage den a derp derp, eller du kan stille spærings perioden anderledes herp herp, så skal det siges at det ikke må være sådan lige at opdage, da hans stedfar tjekker det, og da hans temperemant er lidt i det røde felt.

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Køb et usb-modem?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Kan man game på et sådanne,
    og spørgsmålet drejer sig også om det ikke ville være muligt at gøre det med det jeg har til rådighed. Gider egentlig ikke betale ekstra.

    Selvbyg PC: 4 GB DDR2 1060, Geforce GTX285, AMD Phenom 2,4 x3, Samsung Spinpoint F1 1 TB.

  • Vil ikke mene, at det du foreslår er muligt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Jeg kan ikke se at det skulle være umuligt, men det forudsætter at den router din kammerat bruger ikke er kombineret med en form for modem.


    Hvilken router er det? (her tænker jeg model og fabrikat).


    Når det så er sagt, så tror jeg det er lidt "farligt" at rode sig ud med husværten (stedfaren), er jo også et spørgsmål om det er balladen værd hvis de finder ud af det.

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Nu ved jeg ikke hvor god du er med fingerne, men jeg før siddet med sådan en dvæl, som jeg har skilt af og rykket nogen tandhjul lignede ting ud af, sådan at "uret" i den bare køre rundt og rundt uden at den slukker for strømen. Men det ville selvfølgelig kun være en mulighed hvis ikke routeren står et sted hvor stedfaren kan se den (Hvis nu han skulle op og pisse en nat eller lign.)

  • Jeg vil nu også mene, at når I bor under hans tag, så bør I respektere, at der er lukket for internettet klokken 12.


    Kan ikke anbefale hverken at rode med routeren eller timeren, da jeg tror at det kan give meget negativ effekt, hvis det bliver opdaget.
    Synes man bør respektere det eller prøve at fremlægge jeres sag for ham, med gde argumenter for at I bør kunne bruge nettet.


    Ellers må man jo selv smide i kassen og betale for gildet ;)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Jeg vil nu også mene, at når I bor under hans tag, så bør I respektere, at der er lukket for internettet klokken 12.


    Kan ikke anbefale hverken at rode med routeren eller timeren, da jeg tror at det kan give meget negativ effekt, hvis det bliver opdaget.
    Synes man bør respektere det eller prøve at fremlægge jeres sag for ham, med gde argumenter for at I bør kunne bruge nettet.


    Ellers må man jo selv smide i kassen og betale for gildet ;)


    Well said.... 6 timers søvn er vel heller ikke det værste :)
    Prøv at vende dit spørgsmål om. Hvor skal du bo, hvis han opdager du piller ved hans hardware?
    Her var du røget ud....... :ph34r:


    Men ta dog og snak med manden....En six-pack kan jo klarer det meste af snakkeriet...... :cheers:

  • Idéen med en six-pack holder!



    Men hvorfor fanden slukker han for routeren????? Jeg er totalt i vildrede? Er det for at spare strøm? Eller hur? Må sønike ikke gå på nettet efter 00:00 fordi der så kommer popups med PR0N og det må han ikke se fordi han er Jehovasvidne??


    Hvis det er for at spare strøm, så er manden "en tosse"! (Efter min mening) Min router + accespoint står altid tændt og de trækker ikke engang strøm nok til at trække min elmåler rundt! (Jeg har kigget! og den drejer ikke!) Dessuden er det KUN!!! ca. 10W det drejer sig om! Det bliver 10W*24timer*30dage = 7200W på en mdr ~=7.1kW. Med en kW pris på 2.2kr->2.5 kr så kan du stikke manden en flad tyver om måneden også har du I HVERT FALD betalt rigeligt for at den står tændt altid.


    // -J-

    E8200 2.66@3.92 | GA-P35-DS3 F13 | G.Skill PC8000 @ 5-5-5-15 588MHz | 9800GTX+