Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. februar 2004, 12:47

Jeg har lige vandkølet min Antec Truecontrol 550W men har et problem, der er spænding på blokkene, der er en ret stor spændingsforskel ind over de to køleblokke. Jeg har rørt ved dem, der er intet at mærke. Ligeledes har jeg haft sluttet dem sammen uden problemer. Dette gjorde jeg inden jeg fandt ud af at der faktisk var ret meget strøm i dem, måler ca. 70V mellem blokken og nul på den ene og ca. 15V på den anden.
Billeder af hvordan jeg har konstrueret det kan ses her:
http://www.nskjaer.dk/antec/
Er der nogle der kender nogle ting man skal være opmærksomme på med Antec og vandkøling?
Jeg vil mene at jeg har isoleret alle komponenter fra de to blokke, desuden er der plastikstykker udenpå komponenterne så de ikke har kontakt med andre komponenter på printet. Jeg kunne forstå hvis det kun var den ene blok der var strøm på, men det er på begge, det kan jeg ikke forstå. Er der nogle af jer der ud fra billederne kan se noget galt?

2

onsdag, 4. februar 2004, 13:16

brug destilleret vand så er der vist ikke andet at gøre hvis du som du skriver allerede har isoleret de to blokke fra hinanden.
Men ellers kan det være fordi den bruger kølerne som jord forbindelse. Hvis ikke jeg var sådan en kylling ville jeg skille min truecontrol og måle på dem for dig men prøv at spørge inde på www.xtremesystems.org/forums der må være en der har en til at ligge åben.

3

torsdag, 5. februar 2004, 04:46

Jeg er da ikke sikker, men mangler du ikke de isoleringsbøsninger, der skal sidde mellem skruen og selve komponenten ? Det hjælper jo ikke at lægge en silicone skive imellem, hvis skruen har forbindelse fra metallet på komponenten til kølepladen.

Det er den her jeg snakker om.

4

torsdag, 5. februar 2004, 08:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af The Hans
Jeg er da ikke sikker, men mangler du ikke de isoleringsbøsninger, der skal sidde mellem skruen og selve komponenten ? Det hjælper jo ikke at lægge en silicone skive imellem, hvis skruen har forbindelse fra metallet på komponenten til kølepladen.

Det er den her jeg snakker om.

Nej, man kan godt nok ikke se dem på billederne, men de skulle være der de steder det skulle være nødvendigt. Men jeg har tænkt mig at skille den ad senere i dag og gå alting igennem igen og se om jeg kan finde noget galt og måske skifte nogle af siliconeskiverne med nye. Jeg forstår det bare ikke, der er en der har foreslået at det kunne være induktionsstøj, det synes jeg bare er meget hvis det skulle være det.
Det er ærgeligt, for der er virkeligt blevet lagt noget tid i denne psu, og så gør den sådan noget. Jeg kunne selvfølgeligt også bare ignorere det og køre med den, den ser ud til at virke fuldstændigt som den skal og jeg kan ikke måle noget på nogle kølehoveder, jeg har dog ikke haft den installeret i computeren endnu.

5

torsdag, 5. februar 2004, 09:11

Der er faktisk meget ofte strøm i kabinetter osv ved computere ofte helt op omkring 100V men hvis i måler hvor amp så finder i nada.

Altså er der ikke noget strøm der skader eneste man lige skal tænke på er man ikke skal sætte sit stik til lyd direkte på kabinettet da en port i den forstærker dør så let som ingen ting.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

6

torsdag, 5. februar 2004, 09:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Der er faktisk meget ofte strøm i kabinetter osv ved computere ofte helt op omkring 100V men hvis i måler hvor amp så finder i nada.

Altså er der ikke noget strøm der skader eneste man lige skal tænke på er man ikke skal sætte sit stik til lyd direkte på kabinettet da en port i den forstærker dør så let som ingen ting.

Det har jeg også tænkt på, især fordi det er blevet foreslået at det er induktionsstrøm fra spolerne, så passer det jo meget godt at der ikke er noget strøm på næsten og det derfor kan ignoreres, men stadigvæk bryder jeg mig ikke særligt meget om det.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.