Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. februar 2004, 12:29

Har fået solgt mit gamle grafikkort, og nu ska jeg sq ha Radeon 9800 Pro .. men jeg er tvivl om jeg ska vælge Sapphire eller Powercolor?

engel siger Powercolor er bedst, og det har højere clock frekvenser.. men jeg synes bare jeg har hørt så tit, at Powercolor går tit ned.. er det rigtigt eller bare et rygte?!

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

2

onsdag, 4. februar 2004, 12:40

Det må være et rygte. Mit har kørt rigtigt stabilt.
Men jeg tror ikke der er forskel på de 2 Produkter,
det skulle lige være software budlen, og den er ret dårlig ved PowerColor, så jeg ville vælge Sapphire :-)

3

onsdag, 4. februar 2004, 12:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Crashzone
det skulle lige være software budlen, og den er ret dårlig ved PowerColor, så jeg ville vælge Sapphire :-)

Jeg ville sådan set hellere ha Powercolor fordi at Tomb Raider er med.. og det er federe end Return to Castle Wolfenstein..

4

onsdag, 4. februar 2004, 12:46

Citeret

Jeg synes nu ikke rigtigt at den bundle er så dårlig. Jeg fik jo både Summoner, Comanche 4, og Tomb Raider: Angel Of Darkness med til mit kort. :)

Corsair Carbide 500R Black - Corsair CX600M
ASUS Z87-K (C2) - i5-4670K
Crucial Ballistix SP 1600MHz CL9 16GB - ASUS GTX 770 OC
Samsung 840 Pro 256GB SSD - 2x500GB Seagate SSHD
Logitech diNovo Edge Bluetooth - Logitech G500
Dell UltraSharp 2407WFP - Dell UltraSharp 2007WFP

5

onsdag, 4. februar 2004, 13:28

Jeg fik ikk en skid... Hehe.... Summoner comanche windvd.. og en eller anden disk med kommende spil demoer jeg endnu ikk har rørt ved :o/

Men har saphire ikk noget bedre køling???

6

onsdag, 4. februar 2004, 13:55

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb
Jeg fik ikk en skid... Hehe.... Summoner comanche windvd.. og en eller anden disk med kommende spil demoer jeg endnu ikk har rørt ved :o/

Men har saphire ikk noget bedre køling???

Mener topic har været oppe rimelig ofte herinde og Saphire har fået en del kritik.
Kan anbefale Powercolor 9800 pro 128.Fedt kort.

7

onsdag, 4. februar 2004, 14:03

Sapphire har lavet kort for Ati meget længe.
De er officiel partner med Ati og laver mange forskellige kort.
Dog kan man jo få et "Built by Ati" kort i hænderne, så er det jo ligemeget hvad der står på kassen.

Derudover laver de jo også de lækre Ultimate editions.
Dvs. kort med præsintalleret Zalman heatpipe køler

Jeg siger ikke at Sapphire nødvendigvis er bedre en PoV og Powercolor, men Sapphire har mere Ati erfaring.
PoV og Powercolor har da også været et af de der billige GeForce mærker, ikke sandt?
EDIT: Tilføjer lige Powercolor til ovenstående. :D

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (04.02.2004, 15:40)

8

onsdag, 4. februar 2004, 14:19

Snyd!! Jeg fik kun Summonor og windvd og commanche4 og nogle demo unknown. Pisse dårligt.
Nå men er Tomb Braider med så køb da PowerColor.

9

onsdag, 4. februar 2004, 14:27

Club3d skulle clocke ret godt... Hvis du køber heat sinks til ram...

10

onsdag, 4. februar 2004, 14:51

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO
Sapphire har lavet kort for Ati meget længe.
De er officiel partner med Ati og laver mange forskellige kort.
Dog kan man jo få et "Built by Ati" kort i hænderne, så er det jo ligemeget hvad der står på kassen.

Derudover laver de jo også de lækre Ultimate editions.
Dvs. kort med præsintalleret Zalman heatpipe køler

Jeg siger ikke at Sapphire nødvendigvis er bedre en PoV, men Sapphire har mere Ati erfaring.
PoV har da også været et af de der billige GeForce mærker, ikke sandt?

hmm.. du snakker om Point of View.. vi andre snakker om Powercolor ;) men jo sapphire har lavet mange ATI kort.. og Point of View laver gode GF kort.. det jeg har nu er bla et PoV

11

onsdag, 4. februar 2004, 14:52

Citeret

Software bundlen var ikke noget særligt da jeg købte mit Sapphire Radeon 9700 np sidste år.
Det var omkring april.

Der var, hold nu fast: et stk driver cd, et stk. redline oc cd (fandt aldrig ud af hvad det program kunne) og så PowerDVD.
Ingen spil, ingen interessante ting. Øv bøv.
Men det er da godt at de har opdaget at det er vigtigt at smide noget i nakken på kunden.

12

onsdag, 4. februar 2004, 15:08

wow.. fik det samme.. Eller.. fik windvd i stedet for :P

Har fået driver CD og windvd med til mit fx5900xt. håbede på Call of Duty.. buhuu ;(

13

onsdag, 4. februar 2004, 15:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af OriGiN
hmm.. du snakker om Point of View.. vi andre snakker om Powercolor ;) men jo sapphire har lavet mange ATI kort.. og Point of View laver gode GF kort.. det jeg har nu er bla et PoV

LOL ja det kan jeg se.
Men det samme gælder.
både Powercolor og Point of view lavede/laver? billige Geforce kort.

14

onsdag, 4. februar 2004, 16:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af MJO

Citeret

Software bundlen var ikke noget særligt da jeg købte mit Sapphire Radeon 9700 np sidste år.
Det var omkring april.

Der var, hold nu fast: et stk driver cd, et stk. redline oc cd (fandt aldrig ud af hvad det program kunne) og så PowerDVD.
Ingen spil, ingen interessante ting. Øv bøv.
Men det er da godt at de har opdaget at det er vigtigt at smide noget i nakken på kunden.

Det var nok fordi, at det var Atlantis udgaven.
Sapphire laver Atlantis udgaver, hvor der kun er det mest nødvendige, og så laver de Ultimate udgaver, hvor der, udover passiv køling, er et RIGTIG godt softwarebundle med. De får ihvertfald masser af ros i reviews pga. deres gode bundles.

15

onsdag, 4. februar 2004, 16:06

Min kammerat har lige købt Sapphire 9800 pro hos shg.dk, han fik kun Tomb Raider med. :)

16

onsdag, 4. februar 2004, 17:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af Kris_DK

Det var nok fordi, at det var Atlantis udgaven.
Sapphire laver Atlantis udgaver, hvor der kun er det mest nødvendige, og så laver de Ultimate udgaver, hvor der, udover passiv køling, er et RIGTIG godt softwarebundle med. De får ihvertfald masser af ros i reviews pga. deres gode bundles.

Prisen er sørme også høj på Ultimate udgaverne.
Mener faktisk heller ikke at der var andet end Atlantis udgaver i april sidste år?
Oh well ingen grund til at græde nu. LOL

Kan huske dengang jeg købte mit Voodoo2, der var en driver cd, forældet naturligvis, og så en cd med ca. 10 demoer af en nogle spil.
Fedt nok da.
Så var det noget andet med mit Asus V-7700 Deluxe GF2GTS. :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "MJO" (04.02.2004, 17:29)

17

onsdag, 4. februar 2004, 17:46

Tjaa jeg må indrømme at jeg ikke køber kort efter hvilken software der er med... tidligere når jeg har fået kort så kortet ud i med det resten for lov at ligge.

Nu spiller jeg heller ikke så mange forskellige spil.

En helt anden ting det Tomb raider spil skulle da være fyldt med fejl og rigtigt kedeligt også.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

18

onsdag, 4. februar 2004, 20:44

har ikke lige læst alt i tråden men....

jeg har et PowerColor og det har funket 24/7 i ca. 4mån. nu

Battlefield 1 - because i'm worth it

19

onsdag, 4. februar 2004, 21:57

HADER ALLE DE SPIL OG DIMSER!! Helt ærligt, kunne man ikke slippe for alt det l-o-r-t = skidt og så få kortet billigere? Man bruger sjældent det der kommer med. Bare min mening. Desuden kender jeg en del der har Sapphire og det er meeget stabilt.

* Intel E8400 * Corsair 2 x 2GB PC2 6400 800Mhz * Zotac 8800 GT Amp x2 *
* Asus P5N32-E SLI PLUS * Barracuda IV 80 GB (2MB) * Barracuda X 250 GB (8MB) * WD 200GBS-ATA *
* Win 7 64 * NEC ND-3500A * Kabinet: Antec 900 * Samsung SyncMaster 206BW *

20

torsdag, 5. februar 2004, 09:16

takker for jeres svar.. har bestilt Powercolor nu ... ååååhr jeg glæder mig :clap: :clap: :clap:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.