Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 4. februar 2004, 10:06

Hey, jeg har investeret i en P4 2.4 800 fsb. og er egentlig meget glad for den.
der er bare lige det at når den viser det der P4 logo under opstart, skifter det tit mellem at være et logo med H T påskrevet og et logo uden H T. Hvad kan det skyldes?

I´d Rarther Be Rich Than Stupid !

2

onsdag, 4. februar 2004, 10:08

Er sikkert en fejl.
Men når den nu under boot viser uden så tjek når den er startet op under kontrolpanel/enhedshåndtering , der skal så stå 2 stk cpu under processor.
Hvis ikke så er der et problem.
Har du sidste nye bios inde?

The_Unforgiven

3

onsdag, 4. februar 2004, 10:21

(don't slap me) når jeg kigger under denne computer står der først hvilken cpu det er.
under igen står der ved hvilken hastighed den kører.

er det det du mener?

og ja, satte den nyeste bios ind i går

4

onsdag, 4. februar 2004, 10:22

Glem lige hvad jeg skrev, læste ikke dit svar ordentligt. (DOH) men nej det har jeg ikke set efter, gør jeg lige, efter skole.

5

onsdag, 4. februar 2004, 10:28

Du kan også bare trykke ctrl+alt+del og så kigge på fanen der hedder performance... der skulle være TO vinduer i stedet for et under "CPU Usage History"...
Lidt hurtigere...

6

onsdag, 4. februar 2004, 10:37

WHAT! det mener jeg ikke der er, betyder det så en "død" cpu? og kan det have noget at gøre med at min "spand" genstarter af og til når mine ram kører dual?

7

onsdag, 4. februar 2004, 10:53

nok snarere dit bundkort der kegler rundt. Jeg har samme bundkort som du nok kan se... jeg kører dual + HT.

Hvilken bios kører du med. hvis det stadig er 1004/1006, så er det derfor. Der kunne jeg nemlig heller ikke køre dual og HT samtidig. Du skal opdatere den til 1010/1011/1014.

Edit: Sorry - så ikke at du havde opdateret biosen. hvilken kører du med nu?

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Pulsedriver" (04.02.2004, 10:54)

8

onsdag, 4. februar 2004, 11:01

Det ved jeg faktisk ikke, jeg opdaterede den med det der asus tool noget. og valgte den der rettede op på flest fejl, tror det var den der stod nederst. Og hvorfor skriver den "bios not installed" når den starter op?

9

onsdag, 4. februar 2004, 11:03

OMG!! Kan du så få opdateret din bios forfra. Brug AsusUpdate som ligger på dit mobo-cd. lad programmet opdatere sig selv, og hent den bios der hedder 1011 !!!

10

onsdag, 4. februar 2004, 11:10

Yes My Lord. Men skal man opdatere to gange når der er det der dual bios noget? HUSK: " don't slap me"

11

onsdag, 4. februar 2004, 11:13

det er ikke dual bios. det er EN bios. det er dine ram der kører synkront. Man skal normalt ikke opdatere sin bios dobbelt, men det lyder som der er gået et eller andet galt med opdateringen.

Du siger at du har installeret den nyeste Asus har... og det er 1014'eren. problemet er bare at det stadig er en beta version. (Stadig under udvikling). flash din bios ligesom skrevet længere oppe til 1011. det er deres nyeste "færdige" bios.
Den virker 100% for mig.

12

onsdag, 4. februar 2004, 11:16

takker,

13

onsdag, 4. februar 2004, 11:23

det var så lidt... men prøv nu lige at se om det hjælper... ;)

14

onsdag, 4. februar 2004, 11:25

Under ctrl+alt+del->taskmanager kan du se under performance om der er 1 eller 2 CPU'er... Vinduet er delt i 2 dele hvis der er 2...

15

onsdag, 4. februar 2004, 11:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb
Under ctrl+alt+del->taskmanager kan du se under performance om der er 1 eller 2 CPU'er... Vinduet er delt i 2 dele hvis der er 2...

Det HAR han fået at vide længere oppe... prøv at læse tråden først. hehe :]

16

onsdag, 4. februar 2004, 11:39

Hehe... orkede ikk lige men hvis det ikk var blevt nævnt før så var det jo ok... Desuden kan det ikk tage skade af at få det at vidde så det limer i knolden :P

17

onsdag, 4. februar 2004, 13:44

Citeret

Hehe... orkede ikk lige men hvis det ikk var blevt nævnt før så var det jo ok... Desuden kan det ikk tage skade af at få det at vidde så det limer i knolden :P

KøbKøb du svarede vist kun for at svare... ALLE tråde i "Hardware & Overclocking" er besvaret af dig inden for meget kort tid... Keder du dig meget ? Du skulle prøve at læse trådene en gang imellem, så vil du opdage at man skriver for at hjælpe hinanden... Jeg har fortælle dig at denne tråd handler om en person ved navn K@fka som har et problem har søget råd på...

BTW: K@fka så viser min ikke HT ved opstart, men det er alligevel slået til.... :)

|GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
|8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
|120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
|FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

18

onsdag, 4. februar 2004, 13:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af søndergård

Citeret

KøbKøb du svarede vist kun for at svare... ALLE tråde i "Hardware & Overclocking" er besvaret af dig inden for meget kort tid... Keder du dig meget ? Du skulle prøve at læse trådene en gang imellem, så vil du opdage at man skriver for at hjælpe hinanden... Jeg har fortælle dig at denne tråd handler om en person ved navn K@fka som har et problem har søget råd på...

BTW: K@fka så viser min ikke HT ved opstart, men det er alligevel slået til.... :)

lagde jeg også lige mærke til. hehe :))

19

onsdag, 4. februar 2004, 13:56

Og du har husket at enable HT i BIOS?

Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
Intel 320 128Gb SSD
2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
My flickr

20

onsdag, 4. februar 2004, 14:34

Citeret

Oprindeligt indlæg af søndergård

Citeret

Tja sidder fra 8-16 hver dag foran en computer(Nej det ikk friviligt)og skal finde noget at lave...

Og undskyld at jeg gentog det han sagde men skadede det nogen??? Var det ikk hjælp??? Eller er det bare mig???

edit: Og du skriver vist også mere end mig... Har kun 2,44/dag imod dit 2,9/dag... Så næste gang kig lige på dig selv inden du dømmer..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "købkøb" (04.02.2004, 14:36)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.