1

søndag, 17. april 2011, 14:11

Hejsa.

Jeg ønsker at købe en ordenlig stationær PC inden for nogle måneder.

Budget & forudsætninger:
Mit budget ligger på ca. 5000-6000 kr, og jeg har ikke noget mod at kaste mig ud i at skulle samle den selv. Jeg kunne godt overtales til at gå højere op i pris, men så skulle det virkelig kunne betale sig i forhold til prisen.

Jeg har allerede en skærm (samsung syncmaster p2450h) samt tastatur (Razer Tarantula), og kan selv finde en god gamer-mus. :) Jeg har også styresystem, samt kabler.

Min eneste forudsætning for at købe løse dele, er at delene skal være kompatible med hinanden, så det ikke brænder sammen under sammensætning (jeg har ingen erfaring med det).
OBS: Færdig-samlede PC'er kan også snildt foreslåes, hvis de kan matche den kvalitet man får for at samle det selv.

Hvad skal den kunne køre?:
Den skal kunne køre spil som World of Warcraft (og dets udvidelsespakker) samt Starcraft 2 & Battlefield Bad Company 2 på max settings (i en opløsning på ca 1680x1050), og den må meget gerne være parat til at kunne køre spil som Diablo 3, samt Battlefield 3 på rimelige settings (ikke nødvendigvis maks, men heller ikke de laveste) - alt sammen med en stabil FPS liggende på mellem 25-60.

Bud på sammensætninger:
Jeg har et par bud på nogle sammensætninger, men jeg vil hjertelig gerne høre jeres (de professionelles) bud. :)

Her er det første: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=323200 til 3000kr (så vidt jeg kan se, er det kvalitet for pengene)

Her er det andet bud for knap 5000kr http://tinypic.com/view.php?pic=ws4pl3&s=7

Hvad synes I?
Hvad synes I om det? Jeg ville virkelig påskønne hvis I kom med helt nye, friske bud på nogle sammensætninger eller hvis I kom med forbedringer til en af de allerede-nævnte sammensætninger. :)

Tusind tak for hjælpen! PS: Bare spørg løs, hvis der er mere I skal vide.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Selxis" (17.04.2011, 14:17)

2

søndag, 17. april 2011, 14:35

her er et bud nærmere de 6000kr

http://tinypic.com/r/mr70np/7

Forskelle i forhold til den anden pc ville være en hurtigere cpu som samtidig giver mulighed for at overclocke, et bedre bundkort, stører harddisk og en bedre strømforsyning som giver bedre mulighed til update af hardware senere hvis du får lyst.

btw mig der er kaboka :p

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 1x128GB SSD
PowerColor R290 PCS+ I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Dell U2311H I Logitech G500 + CM Rapid fire TK keyboard
Wii U- PS3 Slim 120GB - Xbox360 Premium 20GB

3

søndag, 17. april 2011, 14:39

hvis du ikk har mod på at samle selv så er Top Data din ven ;)

denne her fra Top Data af ville du få meget glæde af også i fremtiden, en stærk maskine til en god penge, du kunne også spare en smule penge og snuppe denne her bundkortet er den eneste forskel, også er kabinettet anderledes :)

skulle jeg vælge ville jeg snuppe den første jeg har smidt link til :)

og den du selv har fundet hos Komplett for du ikk meget sjov ud af, det er mere en kontor maskine end noget andet :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "BPM" (17.04.2011, 14:41)

4

mandag, 18. april 2011, 04:36

Karse "de" ram du forslår, er en "den" ;) er en enkelt 4gb stick, skal jo helst være et sæt af 2 sticks for at køre dual channel.

Mit bud:

http://www.komplett.dk/k/shoplist.aspx?m…6C-1A0F5BD4789D

Du får her et super system til 6000kr, hurtig sata harddisk med stor buffer(når der nu ikke er plads til ssd i budgettet)

Godt grafik kort med mulighed for mere overclocking.

Super CPU med unlocked multiplier, samt bundkort som understøtter overclocking.

Cpu køler som snildt bringer din i5 2500K op 4.5 ghz overclock uden at du skal være bange for varme.

4gb kvalitets ram med stramme timings (så stor forskel er der heller ik på ram nu om dage)

Kvalitets strømforsyning (ja den er stor nok til det system).

Overclocking af både grafik kort og cpu er super nemt og giver mærkbar ydelses forskel, især på cpu'en fra standard 3.3 til 4.5 ghz.

Hvis du i tvivl så bare spørg til råds her i forum, om ikk andet kan jeg guide dig igennem det.

Glemte at tilføje et dvd/rw drev i listen men kan du selv smide i hvis du ikke har et.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=485064 <<<

(installere selv alt med USB så har ikke behov for et )

Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
Motherboard: Asus Sabertooth
Cooler: Noctua nh-d14
Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

5

mandag, 18. april 2011, 11:58

Citeret

beklager for :offtopic: men bliver nødt til at kommentere, jeg havde ikke set at den antec køler var faldet i pris, men til 400kr er det jo næsten for billigt til at lade være.

Så tak for "tippet" ;)

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

6

mandag, 18. april 2011, 12:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af khorngor
Karse "de" ram du forslår, er en "den" ;) er en enkelt 4gb stick, skal jo helst være et sæt af 2 sticks for at køre dual channel.

arr ja ups : P

Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 1x128GB SSD
PowerColor R290 PCS+ I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
Dell U2311H I Logitech G500 + CM Rapid fire TK keyboard
Wii U- PS3 Slim 120GB - Xbox360 Premium 20GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Karse" (18.04.2011, 12:07)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.