Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 14. april 2011, 16:07

Hej drenge! Jeg har købt en ny harddisk i dag. Det skal siges jeg købte den måske lidt for hurtigt. Jeg købte den for at erstatte min old old old old old old harddisk som jeg har taget fra min gamle computer over i min nye computer som jeg selv samlede.

So here is the thing - Er det muligt at installerer windows 7 på den nye harddisk med den samme CD som jeg brugte til at installerer windows 7 på den gamle harddisk?

Tak på forhånd tweakerer!!! :)

2

torsdag, 14. april 2011, 16:11

Er dit Windows 7 kommet samme med en PC, eller er det noget du har købt for sig selv?
Du burde ikke have problemer med at installere det på den nye harddisk.

Jeg mener at de versioner der kommet sammen med en computer binder sig til bundkortet.
Så hvis man skifter bundkort, kan der være problemer med at installere Windows 7 igen.

3

torsdag, 14. april 2011, 16:16

Det er købt for sig selv.

4

torsdag, 14. april 2011, 16:20

Så har du intet bøvl med at installere systemet på den nye HD.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

5

torsdag, 14. april 2011, 16:31

okay dejligt. Tak endnu en gang!

Det er seriøst det bedste danske computer forum der findes det her!!!

6

fredag, 15. april 2011, 14:16

Man skal/behøver ikke at installere forfra p.gr.a. en ny harddisk.
Der findes programmer som Acronis (og andre) der kan optage et image. Det restorer man så på den nye. Men det kræver nok, at C-partitionen er rimelig lille, for at man kan håndtere image-filen.
Bare så du ved det.

7

fredag, 15. april 2011, 14:42

Citeret

Oprindeligt indlæg af Danemagic
Man skal/behøver ikke at installere forfra p.gr.a. en ny harddisk.
Der findes programmer som Acronis (og andre) der kan optage et image. Det restorer man så på den nye. Men det kræver nok, at C-partitionen er rimelig lille, for at man kan håndtere image-filen.
Bare så du ved det.

Det skal så lige siges at Windows ikke er henrykt over at harddisken (eller rettere partitionen) skifter størrelse - det kán give problemer i visse tilfælde (har da selv været ude for det en enkelt gang).

Men alternativet er jo lige så besværligt, så man kan lige så godt prøve. :cheers:

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.