Core unlock

  • hejsa :)


    jeg har et mindre/større problem med min cpu (tror jeg)
    når min computer starter op siger den 6 core er aktive, men så skal jeg genstarte og pludselig er det kun 5...
    så genstarter jeg igen og så er det pludselig 4 kun...
    så loader jeg bios til default og de 6 er aktive igen...


    hvordan kan det være ?

  • Det er noget af den nye teknologi hvor CPU lukker ned for de ting, som ikke er nødvendige for at kunne udføre opgaven og kernerne vil igen blive aktiveret, når systemet kommer under pres og skal lave noget.


    Jeg mener du kan deaktivere funktionen i bios, så aller kerner er aktive hele tiden, men det er der ingen grund til, fordi du sparer strøm ved det. Mener det er cool and quiet funktionen.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jonasdc94
    EBO, det kommer da an på om han kører med AMD eller Intel


    Han har en 1055 T.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • okay, hvis det er tilfældet så gør det mig ikke noget, men mener nok at cool and quiet funktionen er deaktiveret...


    Men jeg har ikke oplevet den har aktiveret kernerne under pres i windows.
    og cpu z siger også at de antal kerner den starter op med er de eneste der er til rådighed.


    Jomasdc94: Køre Amd :)

  • det er fordi at AMD med deres x6 serie har Turbo Core, dvs at den slå 3 af kerne fra og øger hastigheden på de resternde 3 kerner, alle 6 vil blive aktiveret igen efter opgaven er udført.

  • okay det lyder fornuftigt nok... :)
    så længe det ikke er et "problem" med min hardware er jeg ganske rolig....
    blevbarenervøs da jeg genstarter og den så siger 5 core, og jeg så genstarter igen fordi jeg tænker at det nok bare lige var et enkeltsående til fælde, og den så viser 4 core..
    turede ikke genstarte en gang til... :P