AMD driver problem

  • Hejsa folkens


    Har fornyligt købt en OCZ vertex 2 til at lægge min W7 in på og en REVODRIVE på 120GB som spille HDD, som jeg efter meget besvær endeligt fik til at virke. Men da jeg så havde fået Windows opdateret og skulle til at installerer min Grafikkort driver til mit HD 5770 gik det helt galt under sidste del opstarten, jeg når forbi "starter windows" skærmen, men derefter så er alt hvad der fremkommer min standart windows wallpaper baggrund, ingen startbjælke, ingen ikoner, og mærkeligst af alt, ingen mus! Når man så prøver at trykke alt-ctrl-delete, går skærmen i sort hvis jeg trykker det igen sker der intet, det eneste jeg jan gøre er at trykke ESC hvilket bringer mig tilbage til hvor jeg startede. Det eneste jeg kan gøre herefter er at trykke RESET og starte windows i FAILSAFE mode og køre en system gendannelse, hvorefter windows virker normalt igen med bare uden en ordenlig grafik driver.
    Har læst inde på AMD forums at der muligvis skulle være nogen problem med HD 5770 modellen og de nyeste drivers fra AMD, hvilket man jo så burde kunne omgåes ved at installere en ældre driver, hvilket jeg også har prøvet, men der sker præcist det samme som med den nye driver.


    Jeg er helt lost her, hvis nogen har den ringeste anelse om hvad der kunne være galt så hold jer endeligt ikke tilbage.

    SPECCS:
    GA-EX58-UD5
    Core I7 920 2.66ghz med Coolermaster Gemin II S
    6GB TR3X6G1600C8D
    Gforce 8600 GT (snart BFG GTX 285 OCX)
    NorthQ 850W

  • Efter du har fjernet driveren via Fejlsikker tilstand, så booter du op igen og fjerner alle tidligere gfx drivere både i kontrolpanel og med DriverSweeper eller DriverCleaner.


    Derefter henter du på ny den seneste driver fra AMD og installerer den. Så burde det altså spille :)


    Hvilket OS kører du med? Windows 7?

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ja kører 64bit windows 7, jeg skal prøve hvad du siger men tvivler på det gør nogen forskel, har prøvet at fjerne standard driveren inde i egenskaber, efter genstart installere windows den bare igen og så er jeg lige vidt, men giver det en chance. tak for tippet :)

    SPECCS:
    GA-EX58-UD5
    Core I7 920 2.66ghz med Coolermaster Gemin II S
    6GB TR3X6G1600C8D
    Gforce 8600 GT (snart BFG GTX 285 OCX)
    NorthQ 850W

  • Du er min nye helt!! det virkede sgu, der lå åbenbart nogen gamle filer eller noget før et eller andet sted og gemte sig, tusind tak :))

    SPECCS:
    GA-EX58-UD5
    Core I7 920 2.66ghz med Coolermaster Gemin II S
    6GB TR3X6G1600C8D
    Gforce 8600 GT (snart BFG GTX 285 OCX)
    NorthQ 850W

  • Man bør som minimum bruge DriverCleaner hver gang, men skifter grafikkort. Men det kan med fordel også gøres inden man opgraderer sine drivere :)


    Hvis du ikke formaterede inden du installeredw windows på ny, så kan filerne meget vel være intakte fra den tidligere installation.


    Er glad for at det virkede :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H