Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 3. februar 2004, 14:36

"Skærmflimmer
Skærmbilledet på en edb-skærm opdateres mellem 60 og 150 gange i sekundet. Det er det der kaldes skærmens genopfriskningsfrekvens. Genopfriskningsfrekvensen angives i enheden hertz (Hz).
Hvis opdateringen foregår for langsom, vil du se det som flimmer på skærmen. Lovkravet til genopfriskningsfrekvens er på mindst 75 gange i sekundet (75Hz).
Din skærm kan godt flimre uden, at du umiddelbart kan registrere det med det blotte øje.
Test selv din skærm: fokuser på væggen bagved skærmen - kig ud af øjenkrogen - nu vil du kunne se, om der er flimmer

Hvis der er flimmer, kan du cheke genopfriskningsfrekvensen (skærmens opdateringshastighed). Alle nyere skærme kan uden problemer køre med over 75 Hz. Hvis du kan se flimmer på skærmen, er det sandsynligvis, fordi genopfriskningsfrekvensen er indstillet til en for lav værdi.
Det kan laves om - er du i tvivl - kontakt din IT-ansvarlige."

Står at det opdateres mellem 60 og 150 gange i sekundet... dvs 60hz=60 gange i sekundet...

60gange i sekundet.. 60 frames i sekundet...

1 hz er 1 billed(billed pga den opdateres så er det et nyt billed der kommer frem) i sekundet.. 1 fps er 1 billed i sekundet...

læs lidt om det så vil du finde ud af at jeg har ret...

22

tirsdag, 3. februar 2004, 15:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb
hmm... Det menneskelige øje kan ikk se mere end 24hz... Så fanger det nogengange de pauser der er imellem hver 24... Så 85hz burde ikk kunne ses(Jeg kan ikk)

Jeg kan køre 1600x1200/85hz... Det fint for mig...

Jeg kan se 60hz men intet over det...

Kan du ikke se Forskel på 24 Hz og 85 Hz

Så er du sq blind

Packard Bell Laptop
AMD TURION 64 2X TL50
2GB DDR2 / 160 GB DISK
15,4" WXGA SKÆRM
ATI RADEON X2400
DVD BRÆNDER
INTEGRERET WEBCAM
VISTA HOME PREMIUM

23

tirsdag, 3. februar 2004, 15:43

Citeret

"Skærmflimmer
Skærmbilledet på en edb-skærm opdateres mellem 60 og 150 gange i sekundet. Det er det der kaldes skærmens genopfriskningsfrekvens. Genopfriskningsfrekvensen angives i enheden hertz (Hz).
Hvis opdateringen foregår for langsom, vil du se det som flimmer på skærmen. Lovkravet til genopfriskningsfrekvens er på mindst 75 gange i sekundet (75Hz).
Din skærm kan godt flimre uden, at du umiddelbart kan registrere det med det blotte øje.
Test selv din skærm: fokuser på væggen bagved skærmen - kig ud af øjenkrogen - nu vil du kunne se, om der er flimmer

Hvis der er flimmer, kan du cheke genopfriskningsfrekvensen (skærmens opdateringshastighed). Alle nyere skærme kan uden problemer køre med over 75 Hz. Hvis du kan se flimmer på skærmen, er det sandsynligvis, fordi genopfriskningsfrekvensen er indstillet til en for lav værdi.
Det kan laves om - er du i tvivl - kontakt din IT-ansvarlige."

Står at det opdateres mellem 60 og 150 gange i sekundet... dvs 60hz=60 gange i sekundet...

60gange i sekundet.. 60 frames i sekundet...

1 hz er 1 billed(billed pga den opdateres så er det et nyt billed der kommer frem) i sekundet.. 1 fps er 1 billed i sekundet...

læs lidt om det så vil du finde ud af at jeg har ret...

Hm.. så når jeg kommer tæt på de 400 fps i 3dmark01 så kører min skærm 400 Hz - Nej vel?

Jeg kan også nemt kører 100 FPS i CS, hvor min skærm kun kan køre 85 Hz i den opløsning jeg bruger..

MSI 3.0 & QcK Heavy
AMD 64 Venice 3500+ @ 2500 mhz 24/7
DFI UT SLI-D
Kingston 2x1024 PC3200 @ 230mhz - 2,5-3-3-7
Geforce 7900 GT
550W antec Truepower
Windows XP

24

tirsdag, 3. februar 2004, 15:43

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ttrekker

Citeret

hmm... Det menneskelige øje kan ikk se mere end 24hz... Så fanger det nogengange de pauser der er imellem hver 24... Så 85hz burde ikk kunne ses(Jeg kan ikk)

Jeg kan køre 1600x1200/85hz... Det fint for mig...

Jeg kan se 60hz men intet over det...

Kan du ikke se Forskel på 24 Hz og 85 Hz

Så er du sq blind

jeps der skal en øjenlæge til ;)

men mon ikke han mener 24 Fps selv om den ikke har noget med det at gøre

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

25

tirsdag, 3. februar 2004, 17:24

Det er nok begænset hvor meget skærm du får for 3000.-
Jeg har brugt 10000.- på en Sony GDM F520 21" og kører i 1600X1200 i 120Hz... og det 2 streger på skærmen ser man kun de første dage,de er jo meget tynde...
Jeg ville vælge en flad trinitron skærm....

26

tirsdag, 3. februar 2004, 19:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af DiRtBaG
Det er nok begænset hvor meget skærm du får for 3000.-
Jeg har brugt 10000.- på en Sony GDM F520 21" og kører i 1600X1200 i 120Hz... og det 2 streger på skærmen ser man kun de første dage,de er jo meget tynde...
Jeg ville vælge en flad trinitron skærm....

Jeg kan fint anbefale Samsung's 959NF.En efterhånden ældre model,men suveræn til prisen.

27

tirsdag, 3. februar 2004, 20:01

Kig efter Iiyama's skærme, det er virkelig kvalitet :) og de koster også ca. de 3k som dit budget ligger på.

ja hej [smiley_med_briller]

28

onsdag, 4. februar 2004, 20:57

ok tak for alle reply´s men det i siger er at man har ikke brug for en skærm der køre mere end 75Hz for øjet kan som sagt ikke se mere adligevel...

Battlefield 1 - because i'm worth it

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.