Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 3. februar 2004, 11:16

hey.... jeg sider lige og stener og kom så til at tænke på at jeg kunne måske bruge nogle penge på en ny Skærm har set man kan få nogle der køre 800x600 ved 140hz (mener det var i et link herinde) syntes jeg lyder godt men så kommer jeg til at tænke på hvad den så køre i 1152 x 864 fks. nogen der har nogle link til sådan en skærm. prisen var vist omkring en 2500,- til 3000,- som os gerne skulle ligger deromkring for mit vedkommende.... BTW må meget gerne være med fladt billederør eller hvad det nu hedder :]

Battlefield 1 - because i'm worth it

2

tirsdag, 3. februar 2004, 11:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fladmast
hey.... jeg sider lige og stener og kom så til at tænke på at jeg kunne måske bruge nogle penge på en ny Skærm har set man kan få nogle der køre 800x600 ved 140hz (mener det var i et link herinde) syntes jeg lyder godt men så kommer jeg til at tænke på hvad den så køre i 1152 x 864 fks. nogen der har nogle link til sådan en skærm. prisen var vist omkring en 2500,- til 3000,- som os gerne skulle ligger deromkring for mit vedkommende.... BTW må meget gerne være med fladt billederør eller hvad det nu hedder :]

Her er en god skærm. Har den selv.

http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=47794

Packard Bell Laptop
AMD TURION 64 2X TL50
2GB DDR2 / 160 GB DISK
15,4" WXGA SKÆRM
ATI RADEON X2400
DVD BRÆNDER
INTEGRERET WEBCAM
VISTA HOME PREMIUM

3

tirsdag, 3. februar 2004, 11:24

ok tak ikke lige den jeg mente men det ser sq os god ud men hvad betyder det her "1920 x 1440 / 73 Hz"
i 1024 x 768 kan man regne det ud ?

4

tirsdag, 3. februar 2004, 11:25

Citeret

ok tak ikke lige den jeg mente men det ser sq os god ud men hvad betyder det her "1920 x 1440 / 73 Hz"

Jeg kører 1024 x 768 : 120 Hz

Packard Bell Laptop
AMD TURION 64 2X TL50
2GB DDR2 / 160 GB DISK
15,4" WXGA SKÆRM
ATI RADEON X2400
DVD BRÆNDER
INTEGRERET WEBCAM
VISTA HOME PREMIUM

5

tirsdag, 3. februar 2004, 11:30

Skal lige sige at der er to streger på skærmen som skal være der, men jeg ser dem kun i Win

Packard Bell Laptop
AMD TURION 64 2X TL50
2GB DDR2 / 160 GB DISK
15,4" WXGA SKÆRM
ATI RADEON X2400
DVD BRÆNDER
INTEGRERET WEBCAM
VISTA HOME PREMIUM

6

tirsdag, 3. februar 2004, 11:34

Find en skærm og gå ind på producentens hjemmeside og se hvad den kører i de forskellige opløsninger.

Samsung har nogle gode skærme til rimelige penge... hvis du vil bruge lidt mere end et par tusinde så kig efter en CTX skærm gerne fra pro serie.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

7

tirsdag, 3. februar 2004, 11:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af _WHAT_
Find en skærm og gå ind på producentens hjemmeside og se hvad den kører i de forskellige opløsninger.

Samsung har nogle gode skærme til rimelige penge... hvis du vil bruge lidt mere end et par tusinde så kig efter en CTX skærm gerne fra pro serie.

ok max pris er 3000,- har du et link hvis prisen er under det...

8

tirsdag, 3. februar 2004, 11:40

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ttrekker

Citeret

Jeg kører 1024 x 768 : 120 Hz

ok lækkert :T

men kan ikke lide de 2 streger du snakker om...

9

tirsdag, 3. februar 2004, 12:06

fandt lige den jeg ville have men er der forskæl på F900p og F900b ?

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18436 <--900p

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18474 <--900b

10

tirsdag, 3. februar 2004, 12:09

Du kunne jo købe en samsung 957MB

Se her...
http://www.samsung.com/Products/Monitor/…DT_957MB_sp.htm

800*600@146hz!

og prisen er under 2000 spir

11

tirsdag, 3. februar 2004, 12:24

ok nice...

12

tirsdag, 3. februar 2004, 13:25

Ja, Samsung 959NF er bare skitelækker!! :D
Eneste - er bare at der er de to streger, men jeg har vænnet mig til dem, og ser dem kun hvis det er en meget hvid eller sort baggrund!

13

tirsdag, 3. februar 2004, 13:48

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=12475&sid=[/IMG]

14

tirsdag, 3. februar 2004, 13:48

hmm... Det menneskelige øje kan ikk se mere end 24hz... Så fanger det nogengange de pauser der er imellem hver 24... Så 85hz burde ikk kunne ses(Jeg kan ikk)

Jeg kan køre 1600x1200/85hz... Det fint for mig...

Jeg kan se 60hz men intet over det...

15

tirsdag, 3. februar 2004, 13:53

F900p

Shuttle SN85G4V2 | AMD 64 3200+ | 1024mb Corsair pc4000 Pro | Audigy 2 ZS | POV Geforce 6800 GT

16

tirsdag, 3. februar 2004, 13:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af købkøb
hmm... Det menneskelige øje kan ikk se mere end 24hz... Så fanger det nogengange de pauser der er imellem hver 24... Så 85hz burde ikk kunne ses(Jeg kan ikk)

Det er vist FPS du snakker om. Øjet Kan tage skade af at kikke på en skærm minder en 75 Hz

http://www.bstdanmark.dk/bstdk/pjecer/sk…de/pj_kom03.htm

Packard Bell Laptop
AMD TURION 64 2X TL50
2GB DDR2 / 160 GB DISK
15,4" WXGA SKÆRM
ATI RADEON X2400
DVD BRÆNDER
INTEGRERET WEBCAM
VISTA HOME PREMIUM

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ttrekker" (03.02.2004, 14:08)

17

tirsdag, 3. februar 2004, 14:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af eLg-
F900p

HELT ENIG !!!

link:http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18436

monster dejlig skærm :T

18

tirsdag, 3. februar 2004, 14:17

Citeret

Citeret

Det er vist FPS du snakker om. Øjet Kan tage skade af at kikke på en skærm minder en 75 Hz

Tror du burde læse det der link du lige gav mig...

Der står at 1hz på en edb skærm=1fps...

Så... Tror jeg har ret... ;o)

60hz=60fps på en skærm...

19

tirsdag, 3. februar 2004, 14:27

Citeret

Citeret

Citeret

FPS er ikke det samme som Hz

FPS er hvor billeder du ret faktist får i sekundet
Hz er hvor mange gange billedet på skærmen bliver fornyet

20

tirsdag, 3. februar 2004, 14:27

Citeret

Citeret

Citeret

Tommelfingerregler:
Skærm
Skærmhøjden er afhængig af personen og skærmens størrelse. Det kan være nødvendigt at placere skærmen under bordpladens niveau.
Afstanden varierer fra 60 – 70 cm ved almindelige skærme og ved store skærme oftest 70 – 80 cm. Synsretningen bør være skråt nedad.
Til almindeligt edb-arbejde bør skærmens størrelse være 17" max 19". Er skærmen større, kræver det større læseafstand for at overskue hele skærmbilledet på en gang, og det kan give problemer med læsbarheden.
Brug en lys baggrundsfarve og mørke tegn. Denne kombination er mest synsvenlig.
Fladskærme giver færre reflekser og mindre spejling end traditionelle skærme. Du skal sikre, at skærmens opløsning er god, og at du kan læse teksten, uanset om du sidder direkte foran eller skævt i forhold til skærmen.
For at undgå store kontrastspring mellem skærmbilledet og kabinettet bør du vælge en neutral, lys farve på kabinettet. Undgå sort – det er smart, men ikke rart – for øjnene.
Når du får ny skærm, husk altid at installere den korrekt ved at anvende den medfølgende diskette. Det sikrer, at du får det optimale udbytte af din skærm.

Skærmflimmer
Skærmbilledet på en edb-skærm opdateres mellem 60 og 150 gange i sekundet. Det er det der kaldes skærmens genopfriskningsfrekvens. Genopfriskningsfrekvensen angives i enheden hertz (Hz).
Hvis opdateringen foregår for langsom, vil du se det som flimmer på skærmen. Lovkravet til genopfriskningsfrekvens er på mindst 75 gange i sekundet (75Hz).
Din skærm kan godt flimre uden, at du umiddelbart kan registrere det med det blotte øje.
Test selv din skærm: fokuser på væggen bagved skærmen - kig ud af øjenkrogen - nu vil du kunne se, om der er flimmer

Hvis der er flimmer, kan du cheke genopfriskningsfrekvensen (skærmens opdateringshastighed). Alle nyere skærme kan uden problemer køre med over 75 Hz. Hvis du kan se flimmer på skærmen, er det sandsynligvis, fordi genopfriskningsfrekvensen er indstillet til en for lav værdi.
Det kan laves om - er du i tvivl - kontakt din IT-ansvarlige.

Skærmopløsning
Billedet på din skærm består af punkter (også kaldet pixel). Du kan indstille, hvor mange punkter, der vises på skærmen.
Mange punkter på skærmen betyder, at der kan vises flere vinduer på en gang. Du skal dog passe på med ikke, at sætte en lille skærm op til for mange punket. Resultat bliver nemt, at alting på skærmen bliver så småt, at det bliver svært at læse.
Du kan anvende nedenstående tommelfingerregler for hvor mange punkter der kan være på din skærm.

Antal punkter
på skærmen
Skærmens størrelse i tommer
14 " 15 " 17 " 19 " og derover
640 x 480 X X
800 x 600 X X
1024 x 768 X X
1280 x 1024 X

Fladskærme
Fladskærme bliver sandsynligvis fremtidens standard på en edb-arbejdsplads.
Fordelene ved fladskærmene er:

at de fylder mindre på skrivebordet.
at de afgiver mindre varme.
at billedet står "klippefast" på skærmen.
Ulempen er, at billedkvaliteten på en fladskærm endnu ikke lever op til, kvaliteten på en almindelig skærm. Der er ofte problemer med:

at skærmbilledet ikke kan ses fra skrå vinkler.
at farvefordelingen på skærmen ikke er jævn.
at farvegengivelsen er for dårlig.
Fladskærmen kan som regel anvendes sammen med det videokort, der allerede sidder i de fleste PC'er (et analogt videokort). Du får dog først det fulde udbytte af skærmen, når den anvendes sammen med et digitalt videokort.

- Hvor står der fps???
:)

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.