Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 5. april 2011, 10:53

Hej tweakers :rules:

Jeg har købt og installeret et Edimax EW-7728In trådløst netværkskort i min søsters computer. Jeg kan godt oprette forbindelse til netværket, men hastigheden ligger kun på 0,13 megabit. Hvis jeg bruger et kabel, kommer hastigheden op på omkring 4 megabit.

Jeg har prøvet at installere netværkskort i min pc, og der får jeg den ønskede hastighed, på omkring 4 megabit.

Jeg har også prøvet at installere et andet trådløst netværkskort i hendes pc, og der var det samme problem - en forringet hastighed.

Windows 7 oplyser, at der er fuld signalstyrke med 270 megabit.

Er der nogen, der ved hvorfor, hastigheden bliver forringet så meget?

Edit: Supplerer lige med lidt hardware oplysninger:

Bundkort er ASUS P8P67 B3 Revision, og OS er W7 Home Premium.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "hjorslev" (05.04.2011, 10:59)

2

tirsdag, 5. april 2011, 13:06

Der kan være en del årsager til at der ikke er så god båndbredde på forbindelsen.

Til at starte med kan du prøve at teste med computeren stående tæt på routeren for at teste om årsagen skulle være signalstyrke (du kan i øvrigt ikke bruge signalstyrke måleren til at udelukke at det skulle være det). Uden at gå for meget i detaljer kan det være at signalet fra en af senderne ikke helt når den anden, altså signalet fra routeren skal kunne nå netkortet og omvendt.

Som regel giver det ikke det bedste signal med antenner der sidder på bagsiden af en computer, er jo lidt logisk egentligt at signalet ikke bliver godt hvis det først skal igennem en metal kasse ;)

Det andet netkort du testede var det identisk med det første?

Ellers kan du jo altid prøve at opdatere drivere osv på computeren, der kan være noget dér der giver konflikt eller en ny driver der forbedrer performance.

Derudover, kan du jo lige tjekke efter om der skulle være noget fildelingssoftware (p2p) der ligger og kører i baggrunden, siger jo sig selv at hvis der er 30 (reelle) Mbps(er kun et skud,generelt er wifi aldrig i nærheden af det de sælger det til) til rådighed og p2p bruger 29.5, så er der ikke meget tilbage.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

tirsdag, 5. april 2011, 13:14

Efter lidt googling, er der noget der tyder på at det netkort har en Ralink rt2860 chip, så hvis du føler dig lidt eventyrlysten kan du prøve at installere driveren fra deres hjemmeside: LINK (det er den øverste på listen du skal have fat i).

Der er ingen garanti for at den virker (eller virker bedre), men jeg har selv haft positive oplevelser ved at bruge Ralinks egen driver i stedet for den Asus leverede til en netbook jeg ejer.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

4

tirsdag, 5. april 2011, 18:43

Hej, mange tak for svaret!

Jeg ved det ikke er p2p eller noget i den stil. Der er også fuld signalstyrke, så jeg vil prøve den driver, du henviser til.

Jeg vender tilbage, når jeg har afprøvet det. :-)

5

tirsdag, 5. april 2011, 18:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af hjorslev
Jeg ved det ikke er p2p eller noget i den stil. Der er også fuld signalstyrke, så jeg vil prøve den driver, du henviser til.

Som jeg også er inde på tidligere, så kan du ikke bruge signalstyrke måleren til så meget, hvis computeren ikke står tæt på routeren bliver du nødt til at sætte den tættere på routeren for at kunne udelukke det til nogen grad.

6

tirsdag, 5. april 2011, 19:05

Ahh okay, på den måde. :-)

Det er noteret. :)

7

onsdag, 6. april 2011, 09:53

Det er som også tidligere nævnt, alfa og omega hvordan computeren er placeret ifht routeren.
Vægge, kabinetter, køleskabe og andet godt der blokerer vejen fra routeren til netkortet forringer hastigheden.

I min lejlighed har jeg 300 mbit trådløst, men alligevel opnår jeg den højeste hastighed ved brug af kabel som kun kører 100 mbit, da her ikke er nogen forhindringer af den art.

CPU i5-6600
MB Asus H110M-Plus
GFX Asus GTX770
RAM Kingston HyperX Fury 16GB
SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
PSU EVGA GQ 750
Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

8

søndag, 10. april 2011, 18:12

Så fik jeg endelig tid til at afprøve de forskellige muligheder, men har desværre ikke fået det til at virke. :-(

Så jeg forsætter med at prøve at finde en løsning, og ellers må jeg overveje at trække et kabel.

Tak for hjælpen! :clap:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.