GTX285 behøver jeg nyt kort til Dx10?

  • Hejsa,


    Jeg håber ikke dette er blevet besvaret.


    Har tænkt på at opgradere mit GTX285 (XFX Black Edition) til et GTX570 - men kom så til at tænke på om jeg overhoved vil mærke nogen forskel hvis de spil jeg spille er Dx10 ?


    2700 kr er måske lidt mange penge, hvis jeg kun kan mærke lille forskel i ydelsen.


    Kan jeg egentlig smide et GTX285 og et GTX570 i SLI ? ( i så fald, vinder man noget ydelsesmæssigt ved det? - eller afhænger det af spillet?)


    Mit system ser således ud:


    i7 920 @ stock speeds
    12 Gb ddr3 RAM
    ASUS P6X58D Premium
    2 x Intel X25-m Raid0


    På forhånd mange tak for svar :)

  • Mht til ydelsen mellem de to kort, så kan du selv tjekke efter via de gfx benchmark charts du kan finde inde på tomshardware, men umiddelbart vil jeg mene at du, udover flere FPS, vil få mulighed for at køre nogle af dine spil med større detaljegrad...


    Du kan ikke smide de to kort i SLI, men du kan gemme dit GTX 285 og bruge det som ekstra CUDA eller fysikprocessor... om du får ekstra ydelse afhænger meget af spilenginens opbygning og understøttelse af PhysX.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • du kan ik SLi 2 forskellige serie da det er ældre teknologi med ny den gør ik det ska være to ens kernet basered grafikkorts.


    men ellers du kan da os købe et brugt GTX460 1GB el. et nyt GTX560Ti de tager rimeligt fra dit GTX285 og igen Foxx bruge det til PhysX er der ik meget ved når mange kort idag som mid-end og high-end har ca. double så mange Cuda Cores og vil være spild af strøm.

  • Her har du en del af svaret


    http://www.anandtech.com/bench/Product/317?vs=306


    sammenligning mellem 285 og 570, dette tool kan også sammenligne andre kort.


    sådan hurtig overblik siger mig at et 570 er mellem 25 og 50% hurtigere end et 285


    de har næsten samme load temperatur.. ~2graders forskel.. og op til omkring 30watts forskel i strømforbrug. så intet markant der.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Hej,


    Så blev et EVGA GTX 570 "Superclocked" købt.


    Har et lille bitte extra spørgsmål.


    Når jeg nu skal installere dyret, så er fremgangsmåden som følger:


    1. Afinstallere nuværende nvidia drivere


    2. ta' 285'eren ud og 570'eren ind i computeren


    3. installere seneste nvidia drivere fra nvidia's hjemmeside (da denne EVGA fætter er overclocked, skal man så installere noget bestemt software/driver? - eller er det på hardware niveau?)


    4. ødelægger min døgnrytme til ukendelighed med mange timers gaming hehe


    Tak for jeres svar :)


  • Jeg smed bare mit Superclocked i og installerede driveren fra nvidias hjemmeside, dvs at jeg ikke fjernede den gamle driver og har ikke oplevet nogle problemer. Mener den selv sørge for det når du installere.

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet en gang, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Jeg smed bare mit Superclocked i og installerede driveren fra nvidias hjemmeside, dvs at jeg ikke fjernede den gamle driver og har ikke oplevet nogle problemer. Mener den selv sørge for det når du installere.


    han ka bruge Nvidia's Cleaner i driveren under Advanced, gør jeg det funker sku fint ^^

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    han ka bruge Nvidia's Cleaner i driveren under Advanced, gør jeg det funker sku fint ^^


    Ok, den kendte jeg ikke til :9xo

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap


    Ok, den kendte jeg ikke til :9xo


    har været der nogle måneder efterhånden, den er lidt nemmere end Driver Cleaner og alt det ^^

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    har været der nogle måneder efterhånden, den er lidt nemmere end Driver Cleaner og alt det ^^


    Hvor præcist finder jeg det, syntes ikke jeg kan finde noget med advanced?

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Hvor præcist finder jeg det, syntes ikke jeg kan finde noget med advanced?


    *Puma finder briller og kaffe frem til dasjaps, og siger* der er nok nogen som ik har vendet sig til vi har sadt uret en time frem :$


    her:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    *Puma finder briller og kaffe frem til dasjaps, og siger* der er nok nogen som ik har vendet sig til vi har sadt uret en time frem :$


    her:


    Jeg drikker ikke kaffe ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • Takker folkens...


    Nu er min nuværende Nvidia driver 197.13 - så fremgangsmåden er:


    1. slet den nuværende driver.


    2. skift kort


    3. installer den nye driver og vælg clean install


    ...korrekt? :)


  • ja men du kan os bare skifte kort, starte op også installer den nye driver og vælge den ska clean den gamle ^^