HDMI PC-skærm til HDMI Tv-skærm.

  • Hejsa. Jeg har lige anskaffet mig en ny skærm.
    skærm
    Den vil jeg gerne have til at snakke sammen med mit fjernsyn.
    Umiddelbart sker der ikke det store, når jeg smider hdmi-stikket i hver sin ende af hver sin enhed. Faktisk sker der intet.
    Jeg har windows 7.
    Mit gfx har ikke hdmi-indgang, men jeg tænker dette ikke burde være et problem, da jeg går ud fra at mit hdmi fra skærm til tv, fungerer som en nemmere måde at bruge tv-out på.
    Eller er jeg på dybt vand?


    På forhånd tak.

  • som jeg forstår det har du smidt dit HDMI kabel i din monitor som så går til dit TV? dette kommer aldrig til at virke da TV'et jo ikke sender et billede ud af HDMI stikket men kum modtager det, det samme gælder din Monitor, Du skal have fat i et Grafikkort med HDMI eller en DVI til HDMI converter. Dette vil give dig mulighed for at vise din computers skærm billede på TV'et og din monitor dog giver det ikke muliged for at se TV på Monitoren her skal du købe et TVkort til din pc hvis det er det der ønskes

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

    Rettet en gang, sidst af Karse ().

  • Ja som Karse skriver, så får du altså ikke TV'ets kanaler over på din PC monitor medmindre at TV'et specifikt har et HDMI stik hvor der står i manualen at den kan sende signaet UD (og altså ikke IND).


    HDMI bruges typisk i TV'et til at vise indhold fra andre enheder på den - og ikke omvendt.

    Cyberduck
    | Lian Li PC-O11DXL | ASRock PG Velocita B550 | Ryzen 5600X | 4x8GB TridentZ Royal RGB @3600 Mhz | RTX 3080 | Seasonic Platinum 750W | 4T NVME, 1TB NVME | 6TB WD RED HDD | Vandkøling fra EK |

  • Endnu en af dem der ikke kender forskellen på en HDMI indgang og en HDMI udgang.


    Fjernsyn har HDMI indgange, computer skærme har HDMI indgange, nogle grafikkort har HDMI udgange.


    DVI er samme billedsignal som der sendes igennem HDMI,
    eneste forskel er at HDMI ud over billede også kan transportere lyd.


    Så hvis du ikke skal have lyd op i din skærm, kan du lige så godt bruge DVI-indgangen i skærmen,
    og sætte den til DVI-udgangen på dit grafikkort.


    Det er nøjagtig samme billedsignal som i HDMI.