Mac book 2007 udgave - SSD?

  • Hej Tweak'ere


    Jeg har en gammel mac book, som stadig bliver brugt en del. Den har i mange år været rigtig hurtig og har aldrig haft problemer med den. Har så fået den tanke at prøve at skifte dens gamle 5400 rpm sata harddisk ud med en ssd. Vil det være muligt og vil jeg få noget ud af det overhovedet?


    Specs:
    2.0Ghz Intel Core 2 Duo
    2GB 667 DDR2 SDRAM - 2x1GB
    80GB Serial ATA @ 5400 rpm
    Combo Drive (DVD-ROM/CD-RW)
    No Modem
    No Optional Software
    Keyboard/Mac OS-DK


    Håber i kan hjælpe mig med det :)


    Tak,


    LeCattez

    I7 920 4ghz - 6gb g.skill ddr3-1600 - 2x asus 6970 - 120gb vertex 3 (kom såå)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jonasdc94
    Man kan da ikke skifte noget i en macbook? Kan man? Og må man det for æble?


    Nej Apple-politiet kommer efter dig..!


    Det er den bedste upgrade man kan give sin gamle laptop. Jeg ved dog ikke hvordan trim virker i apples OS?
    Men jeg har da en kammerat som har smækket en i sin Macbook og han er svært glad for hastighedsforøgelsen.

  • Ok super. Sker ikke noget ved at prøve, kan altid bruge ssd'en i en anden bærbar eller stationær for den sags skyld :)

    I7 920 4ghz - 6gb g.skill ddr3-1600 - 2x asus 6970 - 120gb vertex 3 (kom såå)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick
    Ingen problemer. Smed en 80GB Intel X25 i min datters 2007 model og den spinner. Med mindre noget er lavet om det sidste halve år, så understøtter OS X ikke TRIM.


    Ja, jeg lagde godt mærke til at det var et problem, så søgte lidt grundigt og fandt:http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1125400
    Derudover så jeg at sata stikkene kun kører 1.5 Gbps, som lød som om var langsomt, dog rapporterede folk tilbage med at den kørte en del hurtigere på den gamle Mac. Samme du kan konstatere? At den køre som ny + lidt mere? (synes min opstartede enormt hurtigt i sin tid)


    Tak
    LeCattez

    I7 920 4ghz - 6gb g.skill ddr3-1600 - 2x asus 6970 - 120gb vertex 3 (kom såå)