Ny router + WOL (VPN)

  • Jeg skal have mig en ny router, kravene er som følger


    4 x 1gbit porto
    N wireless


    Dette er der jo ingen problemer i, men nu er det sådan at jeg gerne ville kunne starte min server op når jeg skal bruge den, jeg kan sagtens finde ud af WOL, men jeg kan ikke finde nogle routere som supperter det via nettet.


    Jeg har så kigget på dd-wrt nogle som kan anbefale dette?


    Ellers har jeg tænkt på om VPN måske kunne være en løsning for mig?
    Evt nogle der kan forklare mig hvordan VPN gøres i praksis så jeg kan starte min server via det?


    Ellers har jeg kigget på http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=641103 som skulle være en nice router, der er dog lidt problemer med dd-wrt på den så vidt jeg kan google mig til.


    Noget der har indput som kan hjælpe mig i valg af ny router så skriv blot, alle kommentare er velkommen.


    MVH PsyCho =)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

    Rettet en gang, sidst af PsyCho ().

  • Nu synes jeg generelt det er lækkert med tredjepartsfirmwares, men det er muligt du kan bruge en online tjeneste i stedet som www.wakeonlan.me og http://www.dslreports.com/wakeup.


    Du kan meget passende teste det med dit nuværende setup og se om du kan få det til at virke inden du køber noget.


    Det er muligt at du kan bruge et værktøj til at gøre det samme, hvor du bare skal sørge for at der er forwardet på samme måde og den samme WOL-type anvendes.


    Ellers ville jeg nok personligt gå efter en TP-Link TL-WR1043ND, hvis der ikke er så mange penge på kontoen, men der er også en del buffalo, asus og cisco/linksys routere der kan køre tredjepartsfirmwares. DD-WRT har deres egen router database over understøttede routere: LINK


    Personligt foretrækker jeg i øvrigt OpenWRT, da man kan lidt mere der ;)

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

  • Mig bekendt ligger problemet i at næsten alle routere ikk Vil smide magic packet ud på broadcast ip x.x.x.255 hvilket er nødvendigt for at en helt slukket computer kan vækkes fra internettet, over lan er det intet problem. Derfor overvejer jeg dd-wrt eller open-wrt, men tænkte om en router med vpn måske var bedre?

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

  • Op, modtager meget gerne mere input og forslag til router :)

    If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P


    Asus Maximus III Gene
    I7 - 860@4Ghz Corsair H70
    Gainward GTX470
    Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
    Creative SB X-Fi XtremeMusic
    OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
    Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW