Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 28. marts 2011, 20:11

Hej Folkens

Dette er specs på den kommende pc og ja der skal OC :)

Cpu = Intel I5 2500k
Bundkort = GIGABYTE GA-P67A-UD4-B3 Sandy Bridge
Ram = Corsair 2x2048MB Dominator GT
Grafikort = GIGABYTE GV N560OC-1GI *2
Strømforsyning = XFX PSU 850W 80+ Black Edition
Harddisk = Western Digital 500GB Caviar Black Sata-600 *2
Kabinet = Cooler Master CM 690 II Advanced
Køling = Corsair Hydro H70

Vil meget gerne høre jeres meninger whats HOT and whats NOT..

Delene bliver først købt når jeg har læst de kloges vurdering :)

På forhånd tak håber at høre fra jer

2

mandag, 28. marts 2011, 20:45

Corsair Dominator GT koster, så vidt jeg husker, en halv arm. Jeg ville helt sikkert finde nogle billigere, og se om der skulle være råd til en SSD.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

3

mandag, 28. marts 2011, 22:16

jeg havede taget en corsair strømforsyning så som denne http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…all&pid=4191476

4

mandag, 28. marts 2011, 22:28

Der er skam ingen grund til at bruge så mange penge på en PSU, du kan sagtens "nøjes" med denne, som jeg er ret sikker på stikker den XFX du linker til.
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.…=all&pid=487213

750W skulle nu også kunne klare dette system.

Med hensyn til det MB er det nok en smag sag, da nogle hælder mere til Asus, hvor imod andre hellere vil have et Gigabyte. Personligt foretrækker jeg dog Asus, deres nye P67 boards er super lækre.

Fine diske, dog ville jeg nok hellere kaste lidt flere penge efter en 60-64 eller en 120-128GB SSD til at starte med, så kan du altid udvide med en mere og kører Raid. Så behold en af de black til lager.

Med hensyn til de ram du har valgt, er der overhovedet ingen grund til at smide så mange penge efter. Kan se mange henviser til disse, som ser aldeles fornuftige ud til prisen.

http://www.memoryc.com/computermemory/dd…andybridge.html

5

mandag, 28. marts 2011, 23:03

Hej og tak for de hurtige svarende

Med hensyn til ram psu og hdd har i rat måske var jeg lidt optimistisk

bytter xfx ud med corsair
ram til en mere prisvenlig

kan se det ingen mening giver at give 950 kr for et kit hvor man kan får et til 400 / 500kr der fungere lige så godt om ikke andet

Hvad angår SSD diske er jeg lidt på bar bund men udforskes det skal det

Har surfed lidt og fundet 60-64er til små 1000kr som muligvis er til overvejelse :)

mange tak

6

mandag, 28. marts 2011, 23:15

Havde selv en OCZ Vertex 1 og fungerede enlig super godt.

Der er dog lavet en version 2 nu med TRIM.

http://www.memoryc.com/storage/solidstat…2sataiissd.html

Men ja, læs noget om SSD og prøv dem. Du bliver imponeret over hvor hurtig din computer arbejder og loader i windows.

7

mandag, 28. marts 2011, 23:38

ville også tage den strømforsyning simon bay linker til. kører selv på mit system med den samme i 750W og det køre perfekt også ved oc..

lad være med at købe den der black caviar det er noget forbandede lort der larmer helt tosset og lyder som noget der er ved at brænde sammen. og komplett hvor jeg har købt min 2 tb de vil ikke røre ved den så længe wd programm siger den passere testen..

køb hellere en ssd det vil du slet ikke fortryde.. og så en måske en 500GB-1Tb lager disk af billigere udgave feks spinpoint f3..

Cpu: Intel Core I7 2600K
Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
GFX: ASUS GTX 560 Ti DirectCU II TOP 2X SLI
Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
Køler: Corsair Hydro Series H50
kabinet: Antech Nine Hundred Two
PSU: Corsair TX-750W
Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
Logitech Performance MX/Logitech G19

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.