Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 28. marts 2011, 14:06

yO Tweak.. :D

Jeg vil meget gerne have 2 styks af de nye GTX590 Hydro Copper fra EVGA. Dog er jeg lidt i tvivl om mit system er i stand til at trække sådan to kort!

Specs kan i se i min signatur.

Som jeg kan læse mig til på denne side så bruger de et nogenlunde tilsvarende system, som mit, og der trækker det samlet 890 watt med sådan to kort. Jeg har en Corsair HX1000 som jeg læste engang havde samme komponenter som en Thermatake 1500 watts psu og derfor kunne trække mere end de lovede 1000 watt. Men tror i det vil kunne køre ? også stabilt selvfølgelig?

Derudover skal det jo sættes i mit system som har vandkøling. Jeg har en enkelt radiator på 120 x 360 mm .. Tror i den er stor nok til at kunne køle både min cpu og de to grafikkort?

Core i7 920 @ 4.2 GHz
Corsair XMS3 3x 2GB DDR3-1600 Ram
2x GeForce GTX295
EVGA X58 Classified 3x SLI
2x VelociRaptor 150 GB @ RAID 0
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "FonZi" (28.03.2011, 14:07)

2

mandag, 28. marts 2011, 14:22

Køleren er ingen problem hvis du har nogle effektive blæsere over den.

Med hensyn til din PSU er det nok lidt svært at sige allerede, da man ikke rigtig har har så mange der har kørt med disse kort endnu.

Men der er ingen tvivl om at du har en kraftig PSU, så jeg tror ikke det vil være et problem. Ellers må du jo investere i en større..

Meeen 1000W ond PSU med seasonic komponenter.. Mon ikke det går, hvis de siger de trækker samlet 890W. :) Dog skal du nok ikke regne med det vilde OC. :)

3

mandag, 28. marts 2011, 14:26

Citeret

Oprindeligt indlæg af Simon Bay

Med hensyn til din PSU er det nok lidt svært at sige allerede, da man ikke rigtig har har så mange der har kørt med disse kort endnu.

Men der er ingen tvivl om at du har en kraftig PSU, så jeg tror ikke det vil være et problem. Ellers må du jo investere i en større..

Meeen 1000W ond PSU med seasonic komponenter.. Mon ikke det går, hvis de siger de trækker samlet 890W. :) Dog skal du nok ikke regne med det vilde OC. :)

Er der seasonic komponenter i sådan en HX1000 ? :)

Spørgsmålet er jo nok om jeg kan kan ske at smadre hele systemet hvis nu PSU'en ikke er stor nok.. For det vil jeg sku være lidt træt af hehe :))

Jeg kører pt. med 6 blæsere på min radiator.. Men havde tænkt mig at få fat i nogle der var bedre til at flytte luft som SilverStone Air Penetrator ..

Desuden kører min i7 920 pt på 4.2 ghz .. Og skal ikke rode med nogle volt settings på det 590 efter hvad jeg har læst hist og her :P

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

4

mandag, 28. marts 2011, 14:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi

Citeret

Oprindeligt indlæg af Simon Bay

Er der seasonic komponenter i sådan en HX1000 ? :)

Spørgsmålet er jo nok om jeg kan kan ske at smadre hele systemet hvis nu PSU'en ikke er stor nok.. For det vil jeg sku være lidt træt af hehe :))

Jeg kører pt. med 6 blæsere på min radiator.. Men havde tænkt mig at få fat i nogle der var bedre til at flytte luft som SilverStone Air Penetrator ..

Desuden kører min i7 920 pt på 4.2 ghz .. Og skal ikke rode med nogle volt settings på det 590 efter hvad jeg har læst hist og her :P

Hvilken pumpe har du ? Men det med blæserne lyder vel fint. :) Men blæsere der flytter mere luft skader jo ikke.

Da Corsair startede med at lave strømforsyninger, var det i hvert fald med seasonic komponenter. Så går stadig ud fra det er det. Derfor de også er så attraktive til prisen.

Du smadre ikke systemet bare sådan lige ved at prøve med den HX1000, du kan jo altid mærke om den mangler mere power hvis computeren begynder at brokke sig. Men det ville nok være smart at sælge den du har nu, og købe en 1500W for en sikkerheds skyld.

Nej, det ser ikke ud til at være en gode idé med volt mods. :)

Men hvorfor bruge pengene på disse 2 GFX, i stedet for at købe et P67 board samt en 2500k og bare bruge 1 af de GTX 590'er. SLI giver jo ikke 100% ekstra ydelse, så hvis jeg var dig ville jeg helt klart bruge pengene et andet sted. Tror også nemt du kan finde en flaske hals i det system med de 2 kort.

5

mandag, 28. marts 2011, 14:49

Du har ret. En af grundene til at jeg ikke vil skifte PSU er også at jeg har sleevet hele lortet på min HX1000 (og ja det var et helvede :))) ..

Jeg har pt. 2 stks GTX295 som egentlig kører okay.. Men de er begge luftkølede og det er jo lidt ondsvagt at jeg har en 360 radiator der kun køler min cpu :)) Ja jeg nøjes med et enkelt GTX590 i denne omgang det er vist det nemmeste.. Og når der så engang skal hentes noget mere performance bliver det nok cpu osv der skal skiftes :)

Synes bare det ser så fed ud med flere grafikkort i computeren jo :P

Core i7 920 @ 4.2 GHz
2x GeForce GTX295
Corsair HX1000 PSU
Corsair 800D Kabinet

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "FonZi" (28.03.2011, 14:56)

6

mandag, 28. marts 2011, 16:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af FonZi
Du har ret. En af grundene til at jeg ikke vil skifte PSU er også at jeg har sleevet hele lortet på min HX1000 (og ja det var et helvede :))) ..

Jeg har pt. 2 stks GTX295 som egentlig kører okay.. Men de er begge luftkølede og det er jo lidt ondsvagt at jeg har en 360 radiator der kun køler min cpu :)) Ja jeg nøjes med et enkelt GTX590 i denne omgang det er vist det nemmeste.. Og når der så engang skal hentes noget mere performance bliver det nok cpu osv der skal skiftes :)

Synes bare det ser så fed ud med flere grafikkort i computeren jo :P

Det ser da også helt suverænt ud, men dog også en dyr løsning lige PT. med de 2 kort. :)

Så sælg dine nuværende og investere i et 590, samt et P67 board + i5 2500k eller i7 2600k :)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.