Lidt hjælp til hjemmebyg

  • Hej, håber I har haft en go' weekend. :cheers:


    Jeg står nu og skal til at bestille hardware hjem til en ny "gamer".
    Jeg har dog opdaget at rammene ikke rigtig passer, så har brug for lidt hjælp til at finde nogle der er gode til gaming men som også har en fornuftig pris (3-450,- hvis muligt)


    Mit setup ser sådan ud:


    Asus P8H67-M Pro Micro-atx
    Intel Core i5 I5-2400 6mb (intel boxed)
    Corsair VX550W
    XFX Radeon HD 5850
    WD Caviar Black WD5002AALX 500GB
    Windows 7 Home Premium 64bit
    Blue-ray Drev


    Lian Li PC-V351
    Razer Mamba
    Razer Lycosa


    Computeren skal bruges til wow, Rift og Starcraft II, med højere grafik, samt den skal bruges som Blue-Ray afspiller til vores 40" LED fjernsyn.


    Med disse informationer, er dette en god sammensætning til det spil samt blue-ray?
    Og hvilke ram vil I anbefale?
    Derudover, vil jeg høre om ASUS EAH6850 er meget bedre end det valgte 5850 grafikkort, og givet ydelsen er bedre, er det de +300 kr værd?


    På forhånd mange tak =)

  • Som du kan se her scorer 6850 faktisk få fps mindre end 5850 i starcraft 2 ved 1680x1050 og 1920x1200.


    http://www.anandtech.com/show/…in-the-midrange-market/10


    det er en trend der også ses ved andre spil i den benchmark.. 5850 vinder med 1-5fps over 6850.


    Der er ikke særlig stor forskel, men hvis 6850 er dyrere så ville jeg holde mig til 5850.


    mht til ram, efter som du ser ud til at være på et lidt stramt budget kan du sagtens nøjes med et billigere 1333mhz cl9 2x2gb kit


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=447682

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

    Rettet en gang, sidst af Julepalme ().


  • Med den kombination, ville jeg helt sikkert finde en modulær PSU....

  • AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Rigtig mange tak for de hurtige svar =) Kingston 4GB ram føjet til listen =)



    @Maverick
    Aldrig rigtig tænkt på modulær PSU, men kan se at de ligger lige lidt over mit budget. Det oprindelige budget lagde på 5000-5500 kr. Men efter Sandy Bridge udkom begyndte det at stige lidt, og har nu nået grænsen :oops:



    Lige som et sidste spørgsmål: Det er nogle år siden jeg sidst har kigget ind i en stationær (haft bærbar i snart 7 år) og kaster mig ud i det her projekt med at bygge selv (vil have en god og fornuftig kvalitet) og gider ikke smide så enorme ressourcer ud i bærbare. Men med den nye teknologi er det da "næsten" lige til at smide sig ud i, med hensyn til at samle det hele? Her tænker jeg specielt på CPU og køler, da jeg aldrig har skilt/samlet sådanne ad?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af killom
    Lige som et sidste spørgsmål: Det er nogle år siden jeg sidst har kigget ind i en stationær (haft bærbar i snart 7 år) og kaster mig ud i det her projekt med at bygge selv (vil have en god og fornuftig kvalitet) og gider ikke smide så enorme ressourcer ud i bærbare. Men med den nye teknologi er det da "næsten" lige til at smide sig ud i, med hensyn til at samle det hele? Her tænker jeg specielt på CPU og køler, da jeg aldrig har skilt/samlet sådanne ad?


    Skimt manualerne igennem, kig godt på billederne, hardware er efterhånden blevet idiot sikker hvis blot du har lidt tålmodighed, og sætter dig en lille smule ind i tingene inden du smækker dem sammen.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m