SSD Nu eller vente

  • hey i takt med jeg opgradere mit system vil jeg gerne have en ny ssd disk også.


    har nu intel x25-M 75 GB som jeg smider i min lidt ældre bærbar for at give den et boost.


    da jeg får et bundkort der understøtter sata 3 6Gb så skal disken jo også være ligedan har egentliig ikke brug for mere plads som de 60-75 gb men har læst mig til de større diske 128Gb og opefter skulle være hurtigere hvorfor dog det?


    skal jeg købe nu eller vente på der kommer nogle nye ud og i så fald hvornår kommer de og hvilken størrelse burde jeg vælge i henhold til hastighed?


    bare smid en masse bud og begrundelser på hvad det kunne være..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Tja, hvis det skal være SATA6 er der ikke så mange muligheder.
    120GB Intel med den nye SF controller:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=626523#extra
    64GB Crucial:
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=601876


    Hvis du kan "nøjes" med SATA3 er der masser af muligheder...
    OCZ Vertex 2, Corsair Force, G. Skill Phoenix Pro.
    Så længe du vælger en disk med SandForce 1200 controller går du ikke galt i byen.
    Men som altid med hardware er der noget nyt på vej. Om du vil vente er op til dig.
    Personligt har jeg prøvet Intel X25M, Patriot Warp, OCZ Vertex, Vertex 2 og G. Skill Phoenix Pro, og de har ikke skuffet mig.


  • Maverick


    Det kan ikke være Sandforce som har leveret controlleren i den nye 510 SSD fra Intel, grundet der er alt for stort et spring i read og write.........det er det heller ikke, det er Marvell som har lavet den, ganske som på Crucials C-300.


    http://www.anandtech.com/show/…he-intel-ssd-510-review/2


    Basseger


    Jeg ville lige slå lidt koldt vand i blodet og vente på Sandforces alternativ SF-1200 controlleren til konsument markedet, eller SF-2500 controlleren til industrien, den blæser Intels SSD ud af vandet både i read og write.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Når der nu er SATA-600 på brættet, ville jeg slet slet ikke være i tvilvl hvis
    jeg skulle handle SSD lige nu:


    OCZ Vertex 3 120Gb til ca. 2000,- (Den samme pris som den nye Intel).
    Read/Write hedder 550 mb/s og 500mb/s


    LINK TIL EDBPriser


    Edit: Kan godt se den først lander i DK om 14 dage, men det er da værd at vente på :)

  • hvad controller kører den med? og kommer der ikke en ny cricial c400 som skulle være noget nær det samme som intel 510?


    nu er jeg helt forviret nogen der lige vil fortælle mig lidt om sata?


    mente at sata3 var det man også kaldte 6 gbs. for sata 3 er da også ret nyt ikke?


    mit nye board er et asus p8p67 deluxe blir da helt i tvivl om den har ata 600 som jeg åbenart troede var sata3..


    venligst forklar nogen af jer:-)

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1


  • OCZ Vertex 3 er med SandForce controller.


    Har ikk' hørt noget om at Crucial skulle komme med noget nyt.


    SATA 3 = 6 Gb/s


    SATA 2 = 3 Gb/s

  • OCZ Vertex 3 er bedste bang for the buck på marked lige nu, og intet i mainstream klassen er på vej som kan slå den i den nærmeste fremtid.


    SF 2500 controlleren er ikke lavet til mainstream users, og vi snakker diske som ligge i 4000kr+ klassen.


    SF 2200 controlleren som Vertex 3 er baseret på er lavet til den normale forbruger og er super hurtig i både read/write men også IOPS.


    Så ville helt klart snuppe en OCZ Vertex 3 nu hvis jeg havde pengene,


    De fleste nye diske der kommer ud nu bliver baseret på 25nm produktion som giver mindre gigabyte, lavere hastighed og større fejl rate, dog også ved lavere produktions omkostning.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • ok den lyder virkelig godt den nye fra vertex blir nok dne jeg snupper men her er den artikel jeg læste om reallssd c400.. men det ser ikke ud til at de med marvell controlleren kan komme op på sandforce 2200 hastighed..


    http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=26653

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1


  • My bad. Gik bare ud fra det... Dårlig rådgivning, beklager.
    OCZ Vertex 3 må være det ultimative p.t.

  • nej det kan jeg se. men hvornår kommer den i salg? der er meget tvivl om den vertex 3 synes jeg. mange artikler jeg ser nævner sandforce 2000 og 2500 controllere men ikke 2200 controllere. og så er der pro og alm kan ikke rigtig finde rundt i det. og på ocz hjemmeside er der meget få og forvirende oplysninger synes jeg. som om de ikke helt selv er klar til at smide den på markedt. kan ikke finde noget grundlægende spec over den..

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1

  • Det der menes når de nævner sandforce 2000 controlleren er 2XXX generationen.


    Der var jo heller ingen sandforce 1000 controller, hed sandforce 1200 som der i f eks Vertex 2 og Corsairs Force diske, og hed SF-1500 i de lidt større meget dyrere SSD's som ikke var for os dødelige.


    Nu er det så SF 2200 til os normale og SF 2500 til industri og folk med for mange penge :P

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • jamen hvad så med den de kalder pro udgaven? er det den til industri?


    for efter hvad jeg kan finde frem til passer edbprisers oplysninger om overførsels hastigheder ikke på den disk de skriver det på. alt efter de andre artikler fra usa og andre steder er det kun pro udgaven og den store 250Gb pro version der kan nå den hastighed som edb priser oplyser den alm 128gb har.


    her er et link til edb priser.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4840899


    er det kun skrive hastigheden man kan se her og ikke læse?

    Cpu: Intel Core I7 2600K
    Bundkort: Asus P8P67 Deluxe Rev. 3B
    GFX: ASUS GTX 1060
    Ram: 2x4GB G.skill Ripjaws x 1600Mhz
    HDD System: OCZ Vertex 3 HDD Lager: 2X 2TB Seagate Barracuda Green
    Køler: Corsair Hydro Series H50
    kabinet: Antech Nine Hundred Two
    PSU: Corsair TX-750W
    Skærm: Samsung Syncmaster P2450HD
    Logitech Performance MX/Logitech G1


  • De hastigheder kan du ikke bruge til noget, det er sekventielle hastigheder og det du skal gå efter er unaligned 4K IOPS hvis den skal bruges til OS.

    [Workstation]Intel i7-2600K
    Asus Maximus IV Extreme-Z
    Corsair 1600 MHz Vengeance 4x4 GB
    Gainward 780 GTX Phantom-> BenQ 24" XL2410T 120Hz & BenQ 27" M2700HD
    Samsung 850 Evo 256GB (System)

    Samsung 850 Evo 512GB (Games)
    4x4TB (Storage)
    Roccak Kave XTD 5.1 Digital | Roccat Kone XTD | Logitech G15
    Corsair 800D | Corsair HW850