Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 26. marts 2011, 00:56

Hej Tweak!
Jeg har mit dejlige Roccat Kave, og hold kæft jeg elsker det headset.
Jeg har dog et problem. Mikrofonen har en baggrundslyd der virkelig irriterer mig, og andre.
Det er ikke larm fra computeren, for sætter jeg "listen to this device" til, er lyden der stadig, selvom mikrofonen (ikke stikket, men selve mic) ud af headsettet - ergo tror jeg noget hardware spiller ind.

Har I en idé til hvilken del i PC'en der gør dette?

Har Creative Sound Blaster VX 5.1 lydkort sat i, da denne lyd er meget mindre med lydkortet. Lige meget hvad der er deaktiveret og pillet ud, er det stadig der.

My mind is twisted by the Shadow and darkness.

2

lørdag, 26. marts 2011, 02:00

Kunne godt være en mindre overgang i strømmen, som sker mellem dit bundkort og kabinettet, så er skyld i den lyd.
Prøv lige og se om alle dine skruer er spændt helt i bund på bundkortet.

Måske kan du finde et svar, som netop beskriver dit problem i troubleshooting guiden til soundblaster lydkort.

http://support.creative.com/kb/ShowArtic…:obj%2881901%29

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

3

lørdag, 26. marts 2011, 02:02

er det sådan en hvislen/white noise eller en 50 hz brummen? så er det typisk elektronisk støj fra computeren eller at computeren ikke er ordentligt grounded (sker typisk med en crappy PSU)?

Tjek evt. om mic boost er sat til en masse i windows og evt. driver, sæt heller mic boost til 0 og kør mic'ens lydstyrke op i stedet... mic boost er slem til at hive ekstra støj med, og der er ikke brug for den medmindre du har en crappy 30kr's mic.

Hvis alt andet fejler, så tjek om dit lydkort har funktioner og stuff til at reducere støjen...

... og hvis selv det fejler, så er den sidste udvej at købe et ordentligt headset med popfilter/skum på mic'en

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

4

søndag, 27. marts 2011, 09:27

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo
Kunne godt være en mindre overgang i strømmen, som sker mellem dit bundkort og kabinettet, så er skyld i den lyd.
Prøv lige og se om alle dine skruer er spændt helt i bund på bundkortet.

Måske kan du finde et svar, som netop beskriver dit problem i troubleshooting guiden til soundblaster lydkort.

http://support.creative.com/kb/ShowArtic…:obj%2881901%29

Mvh
Sam

Det vil jeg lige prøve!

5

søndag, 27. marts 2011, 09:29

Citeret

Oprindeligt indlæg af Foxx
er det sådan en hvislen/white noise eller en 50 hz brummen? så er det typisk elektronisk støj fra computeren eller at computeren ikke er ordentligt grounded (sker typisk med en crappy PSU)?

Tjek evt. om mic boost er sat til en masse i windows og evt. driver, sæt heller mic boost til 0 og kør mic'ens lydstyrke op i stedet... mic boost er slem til at hive ekstra støj med, og der er ikke brug for den medmindre du har en crappy 30kr's mic.

Hvis alt andet fejler, så tjek om dit lydkort har funktioner og stuff til at reducere støjen...

... og hvis selv det fejler, så er den sidste udvej at købe et ordentligt headset med popfilter/skum på mic'en

Skum på mikrofonen vil ikke hjælpe, da jeg har testet med sådan nogle headsets i forvejen.
Ville dog ikke mene at min Corsair 650W TX er en "crappy PSU".

- Mic boost er i 0 som hjalp en smule, lyden er ikke så overdøvende længere, takker! Dog ville være det være dejligt med ingen white noise.

6

søndag, 27. marts 2011, 15:58

har du prøvet at sætte lydkortet i en anden port ? havde samme problem med mit medfølgende xfi kort til mit asus, men et helt nyt x-fi lydkort løste problemet. (så er man uheldig er det et problem med selve lydkortet.)

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

7

mandag, 28. marts 2011, 03:37

Jeg har desværre ikke andre porte ledige (regner med du snakker PCI slots), grundet Crossfire.

8

mandag, 28. marts 2011, 11:10

Ej kom lige til at tænke på, om du har nogle af de små plastic eller papskiver man bruger til at isolere mellem bundkort, skruer eller de små messing afstandsstykker.
Har du nogle af dem liggende, så sæt en på hvert stik fra dit headset inden du tilslutter det på selve lydkortet.

Du kunne smide en mail til Roccat og se om de kan komme med nogle ideer til at løse dit problem

http://www.roccat.org/Support/

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.