Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

1

fredag, 25. marts 2011, 16:48

jeg har kigget lidt ever et PCI-Ex1 Flex Riser til mit Asus Maximus III Gene da mit MSI N460GTX Hawk blokker for PCI-Express x4 porten tænke jeg på om jeg kunne smide et Riser kort med flex på så jeg kan jeg vel bruge porten til et lydkort evt?

har kigget på Creative X-Fi PCI-E x1 baseret lydkort nemlig og gider ik ha mit gfx køre x8 hvis jeg smide den i den anden x16 port jeg har.

så hvilken en af de har 2 Riser Flex korts vil virke?

dette 1 Slot PCI Express 1x PCIE Riser flex 150 mm Risercard til 27,26euro

el.

dette PCI Express 1x PCIE Riser flex 100mm Risercard til 18,63euro

2

fredag, 25. marts 2011, 17:15

Jeg kan desværre ikke svare dig på dit præcise spørgsmål, men har du kigget i BIOS om der skulle være en indstilling for netop det med at den anden PCI Express slot tvinger begge i 8x mode?

Derudover kan du jo evt. prøve at kigge på ebay, de har ofte den slags til få penge.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

puma99dk|

3

fredag, 25. marts 2011, 20:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af RTM
Jeg kan desværre ikke svare dig på dit præcise spørgsmål, men har du kigget i BIOS om der skulle være en indstilling for netop det med at den anden PCI Express slot tvinger begge i 8x mode?

Derudover kan du jo evt. prøve at kigge på ebay, de har ofte den slags til få penge.

de blir tvunget til PCI-E x8 bare du indsætter et PCI-E x1 kort el. flytter kortet flere på Asus' vip forum som har spurgt om :razz:

4

fredag, 25. marts 2011, 21:57

Det er da heller ikke nogen ydelses mæssig forskel hvis du sætter lydkortet i den anden PCI-E X8 port.

Forskellen på om dit grafikkort køre X16 eller X8 er ikke til at måle.

Desuden så har riser kort det med at lave støj på linjen. Flere overclockere har eksperimenteret med det og nogle har haft nogenlunde succes med det mens det slet ikke har virket hos andre.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Rasmus66" (25.03.2011, 21:59)

puma99dk|

5

fredag, 25. marts 2011, 22:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rasmus66
Det er da heller ikke nogen ydelses mæssig forskel hvis du sætter lydkortet i den anden PCI-E X8 port.

Forskellen på om dit grafikkort køre X16 eller X8 er ikke til at måle.

Desuden så har riser kort det med at lave støj på linjen. Flere overclockere har eksperimenteret med det og nogle har haft nogenlunde succes med det mens det slet ikke har virket hos andre.

Køre du SLi og ik er benchmark freak betyder 2x8 ik en skid, men jeg har fint se og make forskel i mine spil hvis mit kørt sidder i port nr 2 og kun køre x8 istedet for x16.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.