Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 24. marts 2011, 22:02

Hejsa.

Jeg skal bruge et Access Point der kan Bridge et netkort til et eksisterende trådløst net.

Eksempel: "Det ønskede produkt" - RJ45 kabel - PC med Netkort. PC finder et eksisterende trådløst netværk og er nu på internettet.

Det skal bruges til at få en "Medie" box på nettet. Boxen understøtter IKKE WLAN.

Jeg har prøvet med denne Bridge (lånt): Linksys WBP54G

Jeg ville dog gerne kunne køre det via N standarden, og denne lånte Bridge kører kun G.

Jeg har en TP-Link TL-WA801ND

Denne skulle kunne gøre lidt det samme. De viser det i manualen at den kan sættes til Client AP, og så connecte mod et eksisterende trådløst net. Herefter skulle den kunne sættes direkte til et Medie produkt,
og der skulle være forbindelse.....

Jeg kan dog IKKE få hul igennem på denne måde :(

Sidder der en der har prøvet noget lignende og har en god idé er jeg MEGET interesseret !!

Tak, Jan

2

torsdag, 24. marts 2011, 22:49

Jeg vil mene at sådan noget som den her er hvad du leder efter: LINK

Tidligere har jeg prøvet noget tilsvarende med en asus router, men helt generelt er der meget hardware der fysisk kan men softwaren sætter begrænsningerne.

Når du skriver at du har en TP-link mener du at du har indkøbt den til formålet eller at det er din primære trådløse router?

Hvis det er din primære router kan du naturligvis ikke gøre det, da du så ikke har noget trådløst netværk at forbinde den til ;)

Husk på at du naturligvis først skal konfigurere den enhed du bruger som bridge for at du kan få det til at virke, da den naturligvis skal vide hvilket AP den skal forbinde op til med hvilken kode osv.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

fredag, 25. marts 2011, 06:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af RTM
Jeg vil mene at sådan noget som den her er hvad du leder efter: LINK

Tidligere har jeg prøvet noget tilsvarende med en asus router, men helt generelt er der meget hardware der fysisk kan men softwaren sætter begrænsningerne.

Når du skriver at du har en TP-link mener du at du har indkøbt den til formålet eller at det er din primære trådløse router?

Hvis det er din primære router kan du naturligvis ikke gøre det, da du så ikke har noget trådløst netværk at forbinde den til ;)

Husk på at du naturligvis først skal konfigurere den enhed du bruger som bridge for at du kan få det til at virke, da den naturligvis skal vide hvilket AP den skal forbinde op til med hvilken kode osv.

Tak for svar :9xo

Min primære router (incl WLAN) er en D-Link DIR-655. TP-Link blev indkøbt til formålet, og den ER sat op som Client AP (jvf deres manual). TP-Link forbinder osse fint til min DIR-655, men der er intet internet på den enhed der forbindes med kabel til TP-Link......

Den Buffalo så/ser fin ud. Fandt dog en der ligner, bare i mini udgave : WLAE-AG300N

Burde den ikke kunne gøre det samme som den du linker til ???

Flere god råd er meget velkomne :)

4

fredag, 25. marts 2011, 17:07

Ja det ser vidst ud til at hvis du skal bruge den TP-link skal du have en anden tilsvarende der også er i bridge mode og det har du jo ikke så det virker ikke.

Den buffalo du har fundet ser også ud til at kunne gøre det du har brug for, de kalder det vidst ethernet converter.

Det vil nok stadigvæk være en god ide at hente manualen til produktet og nærlæse den inden, så du ikke får de samme problemer.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.