computeren vil ikke vise billede

  • "tålmodighed er en dyd"


    med det sagt: hej alle


    jeg har nu endeligt fået samlet alle delene til min nye budget gamer undtagen rammene som er på vej, dog syntes jeg for sjov skyld jeg lige ville se om alle de andre dele virkede så jeg besluttede mig for at samle det og starte computeren, bare for at kunne se bios...


    men!!!
    mine computer skærme vil ikke finde signalet computeren burde sende, hverken motherboarden (msi 790gx-g65) hverken på analog eller på dvi. og ej heller min hd4890


    har prøvet med mit fjernsyn og min skærm, ingen af dem finder computeren


    kan det passe at der ikke engang kan blive vist billede uden ram???


    tror jeg har sat alle ledningerne i:) (2x6pin til grafikkort, 24pin til motherboard+4 pin til cpu, sata til hdd, molex til dvd)


    nogle bud på hvad der kan være galt?? er det bare mig den er galt med (aka gå ud og nyd vejret din utålmodige nørd) :P

  • Nej du for intet billede/opstart uden ram ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

  • ja og utålmodighed, vil sige, handel aldrig ved bj-trading, de tager ekspeditionsgebyr, og 10 kr for at sende din ordre samme dag som du bestiller og overholder det derefter ikke :(


    men ja man skal jo spørge lidt dumt en gang i mellem, havde også selv udledt at det nok var manglen på ram:)


    andre mærkelige ting jeg bør checke at jeg har husket inden jeg starter dyret igen?? nu er det lang tid siden jeg sidst samlede en pc:)

  • Ser ud til at du har samlet det korrekt, det er vist kun rammene der mangler :)) Hellere spørge for meget end for lidt, der er ingen dumme spørgsmål her ;)

    Asus Rampage II Extreme
    Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
    6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
    EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
    G510, Quick Heavy, MX-518, G500
    F3 500GB, WD B 500GB
    H70

    Rettet 2 gange, sidst af dasjap ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dasjap
    Ser ud til at du har samlet det korrekt, det er vist kun rammene der mangler :)) Hellere spørge for meget end for lidt, der er ingen dumme spørgsmål her ;)


    Præcis.. :)) :))

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB