OC rdy spand? input ønskes

  • Halløjsa.


    Efter endeløse timer på dvs fora, of gennemlæsning af tonsvis af Review's er jeg næsten sikker på hvordan den nye spand skal sammensættes, så den gamle Q6600 kan pensioneres. =)
    Men inden de sidste stumper købes hjem, vil jeg lige høre jer kloge hoved, om der er noget jeg er gået helt forkert a.



    Ligger ud med at slå fast at maskinen med tiden skal OC.



    Maskinen skal hovedsaligt bruges til spil.


    Genbruger mit gamle kabinet, da der i forvejen er monteret Vandkøling i det.




    Liste over de nye stumper jeg er fundet frem til:


    1x ASUS P8P67 Deluxe B3 Revision
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4835781


    1x Core i7 I7-2600K 8 MB (Intel Boxed) (Varmeafleder)
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4606783


    1x ASUS EAH6950/2DI2S/2GD5 (2 GB) (bliver flash'ed til 6970)
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4595534


    1x 8GB G.Skill DDR3 PC3-12800 1600MHz RipjawsX (er bestilt)
    http://www.memoryc.com/compute…seriesforsandybridge/html


    1x Intel® SSD 510 Series 120GB 2,5"
    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=626523


    1x Monitor ASUS VE278Q (Sort)
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4381488


    Har en go gammel OCZ 850W PSU til at trække det hele.



    Ekstra 6950'er til CF bliver muligvis indkøbt, vis der skulle blive nogle mønter tilovers.



    Alle input skal være mere end velkommen, da det er ved at være et par dage siden jeg sidst har sat en pc sammen. :D

  • Umiddelbart ser det meget godt ud, husk dog på at du nok skal skifte CPUens køleblok ud med en der passer til soklen på bundkortet (medmindre det allerede gør det)...


    For at friske op på PC byg, kan jeg smide dig videre til to af mine guides:


    Sådan samler man sin egen pc
    ultimativ selvbygger guide: de 10 dødssynder når man bygger en computer.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Ser da ud til du ikke helt har mistet even til at samle en ny spand. Personligt ville jeg nok vælge I5-2500K CPU´en. Den kan uden problemer klokkes til 4,5-4,8 Ghz med et enkelt tryk i EFI bios på det bundkort du har valgt.


    Da du har bestilt rammene vil jeg ikke kommentere det, men jeg havde nok nøjedes med 4GB.


    Ellers får det skam kun tommelfingeren op fra mig.

  • Du skal også være opmærksom på, at det kun er de første revisioner af HD6950, der kan flashes til HD6970. Så det skal du også lige holde øje med, hvis det er den vej du skal.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Ser fint ud, ville dog også som Pwnstarr vælge i5 2500K løsningen, du vil ikke få mere ud af i7 2600K i games, andet end lidt epeen i diverse benchmarks, og varmen med HT slået til vil være betydeligt højere, så i5 2500K ftw, især hvis det betyder der lidt flere penge at smide efter et evt ekstra gfx kort, køre selv 2x 6950 CF unlocked, dog vil jeg fraråde dig at flashe 6970 bios, det kan slet ikke betale sig, og du udsætter dit kort for unødig fare, 6970 bios køre med andre voltages + mem timings + mem mhz.


    Er kun nogen få kort som kan klare at køre mem ved 5.5 ghz som 6970 kortet køre med, er ikke alle der har samme ram chips, og timings som der findes i 6970 kortet, dog kan du unlocke shaders uden bekymring, men kan gøres på den originale bios.


    Får en 9500~ 3d mark 11 score med mine 2 bare overclocked med CCC (mild OC) og i5 2500K ved 4.5 ghz, er jeg nu godt tilfreds med.


    Du skal dog være opmærksom på hvor meget kortet larmer, ville personligt vælge MSI's Twin Frozer II model istedet og så nøjes med 1408 shaders for at have et kort som ikke driver en til vanvid under load, omkring 35% fan speed kommer der sådan en højlydt hylen fra kølerene når det er reference design, og kan virkelig være belastende.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622055 << 6950



    Hvis du kun har råd til 1 kort alligevel, men spare lidt på at købe en i5 2500K istedet for i7 2600K så snup MSI's 570 med samme køler som jeg nævnte deres 6950 kort havde, vil du helt klart få mere ud af end et enkelt 6950 og du vil ikke have driver problemer som AMD har.


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622052 <<< 570

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Takker for alt den fine input ind til videre.


    Har godt læst at i5-2500k Cpu'en nok var det bedste køb til prisen. men først nu at jeg erfare at 2600k udvikler mere varme pga HT.... puhadadada. kan vi ikke lide... 8o


    Så kan godt ske man skal nøjes med 2500k'eren, selv om den ikke kan clockes så højt, og har lidt mindre cash


    ang MSI 570.. vs EAH6950


    Ved de 2 lige tæt i test, hvor 6950 er lidt mere glad for høje opløsning.
    Men hvordan er MSI 570 ang OC? og er der plads til SLI på det bundkort jeg har valgt, vis du tager MSI's Twin Frozer II udgave.


    Asus's DCII køler er nemlig for stor, til at man kan ha 2 kort til at side ved siden af hinanden.

  • Kan sige så meget at 6950 ikke er specielt glad for OC så længe du har reference køleren på, de bliver sindsygt varme, specielt i crossfire med mindre du har god plads på dit bundkort, mine 2 sidder lige ved siden af hinanden, hvilket betyder at det ene kort, altså top kortet, kun har 3-4mm at suge luft ind med, resultere i det er 10-15c varmere under load end det andet kort, topper temp wise omkring 88-89c under gaming på top kortet og en 77-80c på det andet kort.


    Må indrømme jeg ikke ved hvor godt MSI's 570 overclocker, men du kan vel finde et review et sted, deres produkter plejer at overclocke meget godt.


    Den mindre cache på i5 2500K vil du igen ikke mærke i gaming, HT on/off er ca 6-8c forskel på en i7 950 ihvertfald, ikke sikker på hvor stor forskel der er på en i7 2600K, men kunne forstille mig det var noget i samme stil, og nu er 8c jo en del når man snakker OC ^^


    6950 er gladere for høje opløsninger når vi snakker 2560x1600 pga dens 2Gb framebuffer, indtil vi oppe i den opløsning er der ikke den store forskel, 1920x1080/1200 er det stort set det samme, og det er nu det 90% af folk der gamer køre med :p

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Bliver en Core i5 2500k & et MSI N570GTX Twin Frozr II/OC (1.25 GB)


    Takker for Input. :cheers:


    Bliver spændende at se hva sådan en bunke ny elektronik kan klare. :T

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BLACK
    asrock P67 Extreme 6


    Hvorfor lige det kort?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af BLACK
    asus har stadig en del fejl


    Hvilke?



    Takker for link. nu er det helt sikkert det bliver en i5 2500k


  • Rigtig godt og billigt kort.


    Forskellen på om du tager et dyrt P67 bundkort eller et billigt er meget lille.


    De overclocker alle ens da det er processoren der kommer til at sætte begrænsningen. Den eneste forskel er features og hvor god en strømforsyningen bundkortet har til processoren.

  • Har desværre ingen erfaring med ASRock.
    Ej heller hvordan deres UEFI er opbygget, og supportet med updates.
    Men er da noget jeg lige vil kigge på.


    Men virker da på papiret til at være et solidt Bundkort.


    Da helt klart værd at undersøge, inden jeg bestiller her i weekenden.

  • Så skal du måske også lige kigge på de to forskellige HD6950 2gb der fås for 1600 og 1800kr hos Komplett.dk


    Gode kort til billig pris :D

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Endte med at købe et Asus p8p67 deluxe, samt MSI Gforce 570 twin frozr.


    Har haft Asus MB siden min første Pentium 100, så er nok desværre lidt en "Fanboy" :hb:


    Intel 510 er blevet smidt af listen, og venter på at OCZ Vertex 3 kommer i butikkerne. :P