Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 15. marts 2011, 20:34


Hejsa

Min lillebror er i besiddelse af et stk. Asus 280GTX kort som ser udtil er brændt sammen :(

Det der sker er at efter opstart af windows7 kommer der efter ca 10-15 sekunder nogle underlig farvede boxe frem.

Han har prøvet med et andet gfx kort (af ældrer dato) og her sker det ikke.

Så det tyder på at det er et problem med kortet desværre.

Problemet er at det er 2 år og 2 måneder gammelt. Dvs. det er lige gået udover garanti perioden desværre :(

Men er der nogen der ved om Asus har noget garanti eller lign?


2

tirsdag, 15. marts 2011, 20:39


Citeret

Oprindeligt indlæg af Gicls
Hejsa

Min lillebror er i besiddelse af et stk. Asus 280GTX kort som ser udtil er brændt sammen :(

Det der sker er at efter opstart af windows7 kommer der efter ca 10-15 sekunder nogle underlig farvede boxe frem.

Han har prøvet med et andet gfx kort (af ældrer dato) og her sker det ikke.

Så det tyder på at det er et problem med kortet desværre.

Problemet er at det er 2 år og 2 måneder gammelt. Dvs. det er lige gået udover garanti perioden desværre :(

Men er der nogen der ved om Asus har noget garanti eller lign?


VGA/Physics Card
3 Year
All ASUS VGA cards purchased after January 1st, 2001 will carry 3 year warranty services. ASUS product warranty is based on the serial number printed.http://support.asus.com/repair/repair.aspx?SLanguage=en-us

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "KeyzerSoze" (15.03.2011, 20:41)


3

tirsdag, 15. marts 2011, 20:41


Det er jeg klar over, men der jo nogen producenter der yder extra garanti


4

tirsdag, 15. marts 2011, 20:48


Lige for at være sikker..

Betyder dette at det er forhandleren han skal kontakte?


Please contact your reseller


5

tirsdag, 15. marts 2011, 21:44


Citeret

Oprindeligt indlæg af Gicls
Lige for at være sikker..

Betyder dette at det er forhandleren han skal kontakte?


Please contact your reseller

Ja, formoder RMA går gennem forhandleren.

27" iMac / i5 2500s / 16GB DDR3 / HD 6770M / 2560x1440 IPS
275GB Crucial MX300 / Airport Extreme / iSight / Apple Magic Keyboard @ Magic Mouse2

12" MacBook / Core m5 / 8GB DDR3L / HD 515 / 2304x1440 Retina/IPS
512GB Apple PCI-e SSD / AirPort Extreme (ac) / iSight

6

tirsdag, 15. marts 2011, 21:51


Ok..

Så hvis forhandleren nægter at tage imod det når de 2 år jo er gået så kan jeg henvise til Asus's link?
Ikke at han har gjort det, men meget godt at være forberedt.


7

tirsdag, 15. marts 2011, 23:01


Det lyder rigtigt nok som om kortet ikke har det for godt, men jeg syntes alligevel at inden du/din bror tager kontakt til forhandleren, vil det nok stadigvæk være en god ide at lave lidt mere diagnosticering på det(så du undgår at spilde tid og eventuelt test gebyr).

Prøvet kortet i en anden computer(andet hardware i PC som er årsag til dette problem, f.eks. PSU)?

Prøvet at undersøge for støv(varme problemer)?

Prøvet at reinstallere Windows for at udelukke software problemer?

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

8

tirsdag, 15. marts 2011, 23:40


Alt andet hardware virker. Har testet med andet GFX og det virker

Crashet under installation :/


9

onsdag, 16. marts 2011, 11:14


Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick

Citeret

Oprindeligt indlæg af Gicls
Lige for at være sikker..

Betyder dette at det er forhandleren han skal kontakte?


Please contact your reseller

Ja, formoder RMA går gennem forhandleren.


Forhandleren kan nægte at formidle kontakten mellem kunde og producent efter de 2 års reklamationsret er overstået. (Forhandler slipper for at betale porto, og slipper for erstatningsansvar hvis produktet bortkommer eller skades under transport). At Acer, eller andre producenter, vælger at have udvidet garanti på produktet, vedrører ikke forhandleren.
Medmindre forhandleren selv bruger producentens udvidet garanti som salgsargument.

I så fald skal man kontakte producenten selv - i dette tilfælde ACER - de opretter et RMA, og så skal man selv sende produktet til dem.


10

onsdag, 16. marts 2011, 11:23


Ahh.. Ville være dumt at kontakte ACER med med ASUS grafikkort :)

Men jeg forstår pointen :)

Jeg prøver squ lige at sende asus en mail.

Takker indtil videre


11

torsdag, 17. marts 2011, 12:32


Nå der var ikke så meget at komme efter.

Butikken ville ikke tage imod det, og har nu snakket med Asus som fortalt at de tilbyder butikken 3års garanti, men at butikken så selv bestemmer om de vil yde de 3 år eller mindre.

Butikken har så kun valgt at yde 2 år af en eller anden årsag..

Så kan man jo diskutere om hvor god service det er.


12

torsdag, 17. marts 2011, 18:05


Citeret

Oprindeligt indlæg af Gicls
Nå der var ikke så meget at komme efter.

Butikken ville ikke tage imod det, og har nu snakket med Asus som fortalt at de tilbyder butikken 3års garanti, men at butikken så selv bestemmer om de vil yde de 3 år eller mindre.

Butikken har så kun valgt at yde 2 år af en eller anden årsag..

Så kan man jo diskutere om hvor god service det er.


Synes 2år er ganske tilfredsstillende set ud fra alderen på kortet


Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.