Råd: Bærbar PC - 13" (Garanti, Batteri, Kvalitet)

  • Hej Tweakere,


    Jeg skal have mig en ny bærbar computer.


    Har altid været glad for Dell pga. deres garantimuligheder, hvor der kommer en teknikker til huset. Derudover har kvaliteten også været rimelig god.


    Denne gang bliver det ikke en Dell jeg skal have, fordi: Batterilevetid er dårlig (Mange snakker om dårlige batterier, der kun holder et halvt år, ligesom mit eget). Høj pris ift. ydeevne. Garantiordninger er forringet eller blevet dyrere.


    Hvad skal jeg vælge? Vil gerne have en bærbar med minimum 6 timers batterilevetid. Kvaliteten skal være god - Gerne aluminiumoverflade e.l. 13.3" skærm passer mig fint. Gerne en god garantiordning. Ikke noget med, at man skal sende den til Tyskland eller Indien (Bare for at nævne ekstreme eksempler).


    Kom med gode råd. Har max. 5500 kroner - Vil gerne have det så billigt som muligt. Synes ikke det kan betale sig at give 8000-9000 kroner for en bærbar computer, da hardware bliver outdated så hurtigt.


    Har også overvejet Apple, men tror nu, at jeg holder mig til Ubuntu eller Windows.


    Med venlig hilsen


    Og tak for hjælpen, Guys!

  • Hvis du har mod på det kan du bestille en Lenovo T410 på lenovos amerikanske hjemmeside med levering igennem Shopusa.com.


    Hvis man kigger lidt rundt omkring kan man også finde kuponner så man kan spare lidt (jeg fandt f.eks. en der gav 10%).


    Du får naturligvis amerikansk tastatur og jeg ved ikke lige helt hvordan det står til med garanti, men kvaliteten er i orden og der er så meget rabat på T410 for tiden (T420 kommer snart) så man kan få en helt ned til 5k kroner med levering, told og moms(ud fra mine grove beregninger).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Hejsa


    Mht. batteriet, så er det noget du generelt skal accepterer. Batteri garantien er 6måneder, og det er der jo en grund til :-)
    Dermed ikke sagt, at et batteri ikke kan holde mere end 6 måneder, men alt over 18 måneder skal du være tilfreds med.


    Hvilke ting skal du bruge produktet til?


    Jeg ville i dit segment på 13,3" kigge på:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4518451


    Modellen kommer i et hav af konfigurerings muligheder, og kvaliteten er super god til prisen


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4306103


    Alternativ - vent en måned eller 2 så produkterne fra CES 2011 begynder at vinde indpas på markedet.


    Et godt alternativ, men et noget større alternativ er http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4387038


    Super produkt til prisen!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RTM
    Hvis du har mod på det kan du bestille en Lenovo T410 på lenovos amerikanske hjemmeside med levering igennem Shopusa.com.


    Hvis man kigger lidt rundt omkring kan man også finde kuponner så man kan spare lidt (jeg fandt f.eks. en der gav 10%).


    Du får naturligvis amerikansk tastatur og jeg ved ikke lige helt hvordan det står til med garanti, men kvaliteten er i orden og der er så meget rabat på T410 for tiden (T420 kommer snart) så man kan få en helt ned til 5k kroner med levering, told og moms(ud fra mine grove beregninger).


    Garantien er world wide på Lenovo