optartsproblemer

  • Hej jeg står med et et kæmpe problem med min amd64 pc


    At den nægter at starte vista op. og når jeg prøver på at reinstallere den sker der bare det at når den har indlæst filerne til installationen kommer der bare sort skærm. Hvad kna det være. Håber i kan hjælpe mig.


    specsne er som flg


    Amd athlon 64 3000+ uden OC
    MSI K8N neo4 platinium
    G skill 2x512 pc 3200
    Dane-elec 2x256
    seagate barracuda 80 gb
    WD 160 gb
    Asus geforce 6600gt
    PSU Antec smart power 400w


    Håber i kan hjælpe mig før jeg bliver alt for irriteret på den

  • Problemet er du bruger vista


    /thread

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Det vil nok være smart hvis du kører noget diagnostik på den computer.


    Jeg vil anbefale dig at hente memtest86+ og boote computeren op en CD/usb nøgle og lade den køre et par runs.


    Hvis det ser fint ud, så gå ind på fabrikanten af den harddisk du forsøger at installere windows på's hjemmeside og hent deres harddisk diagnosticeringsværktøj og kør en test på din harddisk.


    Hvis det er en gammel pc, kan det måske også være en masse støv der sidder og giver problemer, kan være en ide at se om du kan fjerne støv hvis det er tilfældet(men ikke med en støvsuger).

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.


  • Skal siges at den tidligere ejer af denne pc ikke har været så flink til at gøre den ren indvendigt hvor jeg så bare har taget det værste.

  • Hej michael90
    Hvis du har mulighed for at downloade Hirens boot cd v.10.5 eller nyere
    samt få den brændt , gir det dig en masse hjælp med diverse programmer, bruger den
    til at boote fra hvis systemdisken f.eks. har mistet startbootfiler, og kører chkdsk fra dos.
    Den er proppet med programmer til rigtig mange ting
    Du kan teste dit asrock på en papkasse, med din psu og en stang ram, (self med køler moteret på cpu)
    +skærm og tastatur, så ved du om det virker, venlig hilsen 50maniac


  • Satser på at finde et andet 775 bundbræt istedet og så bare kyle asrocket af helvede til.

  • Hej igen Michael90
    ville lige fortælle at dette indlæg er skrevet med min amd64 3000+ og win7 64bit,
    det kører udmærket, men jeg kunne også bruge min asroc 4coredual vsta med e6600, den kan osse fint køre med win7, hvilket jeg foretrækker som ms system for tiden, bruger dog os ubuntu 10,5 dualboot
    på en af de andre, fler venlige hilsener 50maniac.