Mit nye selvbyg.

  • Davs til alle jer kloge Tweakers :rules:


    Jeg skal snart have bygget mig et nyt rig og dertil har jeg valgt:


    12-03-2011

    Pris - Forhandler - Fragt - Gebyr



    Mobo - ASUS Maximus IV Extreme

    2.490 - Komplett - 218


    Link!

    CPU - Intel 2600K

    2.099 - Komplett


    Link!


    Er det overkill? Skal jeg købe en 2500K istedet?

    Kabinet - Silverstone FT-02

    1.598 - Komplett


    Link!

    PSU - Corsair AX850W

    1.298 - Komplett


    Link!


    Er 850W nok til de to sataner? og nok til resten af systemet?
    Btw jeg vil os sleeve kablerne med noget fra MDPC-X, nogen problemer jeg vil støde ind i der?

    GFX - 2x EVGA GTX 570 SC+Backplate

    6.378 - ShopItonline - 58 - 14


    Link!


    Er det overkill at have to GTX 570? :P Jeg vælger EVGA fordi jeg får en super garanti og jeg bryder den ikke hvis jeg skifter kølepastaen eller sætter en Arctic Cooling Accelero XTREME Plus på f.eks som jeg måske vil gøre senere. Jeg kan godt lide lidt gøgl på tingene som en backplate. Har ikke kunne finde den separat nogen steder, men man kunne få et super overclocked 570 med hvor den allerede er monteret

    Køler - Noctua NH-D14

    584 - Komplett



    Link!


    Jeg ved godt den ikk' er kompatibel med ram, med høje varmeafledere. Jeg tager bare den forreste blæser af eller sætter den lidt højere oppe og de 180mm air penetrator blæsere fokusere jo aligevel luft direkte på køleren og så kan den store noctua blæser i midten, jo bare suge resten igennem. Tror ikk' det påvirker temps meget. Hvis det ikk' går sender jeg den bare tilbage og køber en H70 :)

    RAM - Corsair Dominator GT 2xGB

    1.014 - SHG - 39 - 2,51


    Link!


    Har ærlig talt så har jeg ikk' meget forstand på ram, men jeg må bare lære det da den CPU skal overclockes!
    Er det gode ram?



    Jeg køber SSD, 1TB HDD, ny skærm og kolde katoder senere.

  • Som du selv skriver, kan du ligeså godt tage en 2500k i stedet for, da den er alt rigeligt. Så kan du også bruge pengene og få en SSD med med det samme, hvilket da må være at foretrække.


    Ellers bliver det da en ret syg computer. Ved ikke helt hvad opløsning du gamer i, men et enkelt GTX570 kan sagtens klare alt selv, så to er nok ikke biudende nødvendige :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Renegger
    Ved ikke helt hvad opløsning du gamer i


    Den nye skærm skal nok have en opløsning på 2560x1600 eller 1080p


    Og for resten så har jeg allerede et Killer 2100 NPU, lige til at putte i maskinen.

  • I den opløsning vil du helt sikkert kunne drage nytte af SLI, da de elsker høje opløsninger :)


    JEg ville dog stadig starte med et enkelt eller købe et GTX580 i stedet. Kan bedst lide at starte ud med så stort en enkeltkort som ens budget tillader :)

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H

  • For det første har du valgt et bundkort der er E-ATX hvor dit kabinet, så vidt jeg kan se, kun understøtter ATX så du skal op og have fat i et større kabinet, fx HAF-X eller noget tilsvarende. Du kan jo self også bare skifte til et mindre bundkort som fx Gigabyte GA-P67A-UD7-B3 der minder meget om det du har valgt pt.


    Dernæst ville jeg skifte ram til nogle der rent faktisk passer sammen med NH-D14, som fx 4GB G.Skill DDR3 PC3-17600 2200MHz RipjawsX eller 4GB G.Skill DDR3 PC3-17000 2133MHz RipjawsX der begge har nærmest identiske specs som dem fra Corsair.


    Af en eller anden grund kan jeg ikke linke til rammene atm, men gå selv ind på http://www.memoryc.com og find nogle med RipjawsX køler profilen som matcher de ram du allerede har valgt eller bare nogle andre der passer ifølge Noctua selv.


    Når det kommer til din CPU så hvis du kun skal game giver det ikke mening at køre med en 2600k fremfor en 2500k da de ekstra tråde ikke vil blive udnyttet anyway, så med mindre du skal bruge maskinen til at render forskellige ting eller sådan noget ville jeg spare pengene.


    Til sidst så med hensyn til om hvorvidt den PSU er stor nok til de to 570 så burde det ikke være et problem.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af AffenKatzen
    For det første har du valgt et bundkort der er E-ATX hvor dit kabinet, så vidt jeg kan se, kun understøtter ATX


    Jeg ved ikk' hvorfor den er klassificeret som en E-ATX da den er 12 inch x 10.6 inch (30.5 cm x 26.9 cm), og det er jo det samme som en Asus Rampage III Extreme, der er et ATX mobo og som jeg også har set smedet sammen med en Silverstone FT-02.


    Specifikationerne på kabinettet er også 12 x 11 inch for mobo.


    Og vil der være noget bottleneck mellem en 2500K og to 570, to 580 eller en 590?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rózòr


    Og vil der være noget bottleneck mellem en 2500K og to 570, to 580 eller en 590?


    Ja der vil nok være bottleneck hvis ikk den får lidt overclock, men det kommer du hurtig ud over. Et mildt 4,5ghz OC Burde være længe rigelig til hvilkelt som helst af de setups du har tænkt dig at investere i.
    Og det kan du næsten gøre ved standart volt. Så no sweat !! :dance:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rózòr
    Er der virkelig ikk' mere at skulle have sagt om det her build? :rolleyes: bump


    Nøh, det hele er vidst kommet frem.
    Personligt ville jeg vente med det ene gfx og få købt en SSD med det samme.
    Tjek lige op på, om det bundkort rent faktisk kan være i kabinettet.
    Jeg har selv haft det, og det er noget af det fedeste jeg endnu har prøvet.
    Du kan lige vurdere pladsen, når der sidder et standard ATX-bundkort i...
    Som du kan se, så kørte jeg med en Corsair H50 (push/pull), så du kan evt. overveje om en H70 skulle være sagen, fremfor den Noctua.


    [Blocked Image: http://www.angelgade.dk/Billeder/fortress.jpg]

  • Som jeg har skrevet før Renegger:


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Rózòr
    Jeg ved ikk' hvorfor den er klassificeret som en E-ATX da den er 12 inch x 10.6 inch (30.5 cm x 26.9 cm), og det er jo det samme som en Asus Rampage III Extreme, der er et ATX mobo og som jeg også har set smedet sammen med en Silverstone FT-02.


    Specifikationerne på kabinettet er også 12 x 11 inch for mobo.

  • de små dimser kan sagtens købes, de smeltes så de sidder fast, men vil du sleeve din psu ordentligt, skal du afmontere alle stikkene først, markere dem og sætte alle stik fast når du er færdig...har prøvet ikke at være så grundig, og det bliver slet ikke så pænt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Det bundkort du har valgt ud over det forkert størrelse understøtter også "kun" 2x 8x pci-e hvor f eks Gigabyte P67 UD7 understøtter 2x 16x pci-e, ikke fordi prefromance forskellen er det helt vilde, men er værd at tage med, er en 5-6% mere ydelse ca i SLI hvis du vælger de 2x 570's.


    De 570 kort du har valgt er skod efter min mening, MSI's version er 500kr billigere per kort og en meget bedre køler.


    http://www.edbpriser.dk/Produc…si+570&sp=all&pid=4604905 <<<


    En Corsair H50 vil klare 4.5 ghz overclock på en i5 2500K uden problemer, Du vil ikke kunne have en Noctua NH-D14 uden at skulle pille Heatsinks af dine Dominator ram + du ikke vil kunne bruge den medfølgende ram køler (ikke fordi der brug for den).


    Dog er Noctua NH-D14 er dog bedre end både H50 og H70 og mere støjsvag, men kommer så med prisen at du har de problemer i forhold til dine ram.

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rózòr
    Jamen vil det forhindre mig i at sleeve hver ledning individuelt?


    intet er umuligt, men hvorfor re-sleeve det ?

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Til Khorngor: Prøv lige at læse tråden igennem inden du poster.
    Bundkortet "kan" køre SLI/CrossFireX 16x over NF 200 chippen.


    Til Fragman: Jeg elsker at få det til at se pænt ud og gøre et godt stykke arbejde :)