1

fredag, 11. marts 2011, 23:21

Hej alle.

jeg skiftede i går motherboard til et ældere et.
Alt ser ud til at køre fint undtagen min lyd. Det virker ikke.
Jeg ved ikke om jeg har monteret HD Audio stikket rigtigt, da jeg ikke har manuellen for mit board.
Efter hvad jeg ved, så er AC'97 stikket og noget med lyd at gøre?

Jeg kan place stikkende i Audio, men jeg har også en der hedder HD Audio, den er større end hvad mit stik passer til, men jeg kan sagtens sætte det i.
Ved ikke om jeg monteret noget forket, derfor ville jeg meget gerne høre om jeg har monteret det rigtigt :)

Mit Motherboard er et http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupp…rodTypeId=12454

(rul lidt ned, så kommer specs om det samt billed)

MCP61PM-HM (Nettle2)

Håber i kan hjælpe :)

2

fredag, 11. marts 2011, 23:23

Ifølge siden du selv linkede fra så har lydkortet HD audio, så svaret må være - Du skal bruge HD stikket og ikke AC97 stikket på bundkortet. :)

Lyder mere som et driver problem. AC97/HD audio stikket er jo (såvidt jeg husker) til frontpanelet, så du burde stadigvæk have lyd fra lydportene på bagsiden af maskinen.

The Hoff - Mansens 80er Retro PC
| NZXT S340 Elite | Gigabyte Aorus X370 Gaming 5 | Ryzen 1700 @4.0GHZ | 4x8GB Trident RGB 3200Mhz @2933 Mhz RGB | MSI 1080 Armor OC 8GB | Be Quiet Dark Power Pro 11 650W | 1x256GB, 1x512GB SSD | 6TB NAS Harddisk | Vandløling fra EK, Hardwarelabs og Enermax |

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.