Ram virker ikke - HJÆLP

  • Hej med jer kloge mennesker


    Jeg har for nylig købt ny cpu-køler, og har i dag forsøgt at sætte den i. Det er en coolermaster v6. Da den jo er ganske stor valgte jeg at pille et af mine 2 ramkort ud for bedre at kunne komme til. Da jeg var færdig med at sætte køleren på klikkede jeg ramkortet i igen og pluckede kabler i igen, og tændte for computeren, den tændte fint og køleren virker, men da jeg så gik ind i "computer" - og "systemegenskaber" stod der ud for "Hukommelse (RAM)", "4.00GB (1.99GB kan bruges)". Før jeg tog ramkortet ud virkede alle rammene, hvad kan der være sket? Jeg har også prøvet at slukke computeren tage kortet ud og sætte det i igen.
    Rammene er helt ens.


    OS: Windows 7 Home Premium


    Ram: 2*2GB


    CPU: Intel i5 750



    (screenshot af problemet er vedlagt)

    w w w (dot) p o i n t b l o g (dot) d k / ? g o = t e k n i k n y t

    Rettet en gang, sidst af bassemand ().

  • 1. prøv at tage RAM ud og sætte dem til igen, tjek og dobbelttjek om de sidder ordentligt i de rigtige porte osv.


    2. Prøv at resette BIOS (tag det lille flade batteri i bundkortet ud en 5-15 minutter)


    3. tjek om der er bøjede pins på din CPU socket

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • min gør det samme, den trækker det antal ram fra der sidder på gfx kortet mm....tror ikke det er noget hardwaremæssigt galt, men troede faktisk det var overstået efter jeg havde skiftet til 64 bit....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.