Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 11. marts 2011, 17:06

Hej med jer kloge mennesker

Jeg har for nylig købt ny cpu-køler, og har i dag forsøgt at sætte den i. Det er en coolermaster v6. Da den jo er ganske stor valgte jeg at pille et af mine 2 ramkort ud for bedre at kunne komme til. Da jeg var færdig med at sætte køleren på klikkede jeg ramkortet i igen og pluckede kabler i igen, og tændte for computeren, den tændte fint og køleren virker, men da jeg så gik ind i "computer" - og "systemegenskaber" stod der ud for "Hukommelse (RAM)", "4.00GB (1.99GB kan bruges)". Før jeg tog ramkortet ud virkede alle rammene, hvad kan der være sket? Jeg har også prøvet at slukke computeren tage kortet ud og sætte det i igen.
Rammene er helt ens.

Ram: 2*2GB

CPU: Intel i5 750

(screenshot af problemet er vedlagt)

w w w (dot) p o i n t b l o g (dot) d k / ? g o = t e k n i k n y t

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "bassemand" (11.03.2011, 17:12)

2

fredag, 11. marts 2011, 17:35

1. prøv at tage RAM ud og sætte dem til igen, tjek og dobbelttjek om de sidder ordentligt i de rigtige porte osv.

2. Prøv at resette BIOS (tag det lille flade batteri i bundkortet ud en 5-15 minutter)

3. tjek om der er bøjede pins på din CPU socket

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

3

fredag, 11. marts 2011, 20:23

min gør det samme, den trækker det antal ram fra der sidder på gfx kortet mm....tror ikke det er noget hardwaremæssigt galt, men troede faktisk det var overstået efter jeg havde skiftet til 64 bit....

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.