Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 10. marts 2011, 00:46

Hej. Undskyld for første post, der sker her.

Jeg har en kammerart som ingen forstand har på computer, og som er noget uheldig med sit netværk. Oftest når han sidder og snakker på Skype og sidder og spiller League of Legends ved siden af, så har hans net større sandsynlighed for at genstarte. Men hvis han låner bofællens computer, så er problemet der ikke. Ergo, det er kun hans egen computer som der forårsager dette netværks tab.

Vi har prøvet at formatere computeren op til flere gange, og opdatere alle drivers der er til hardwaren, og nettet forsvinder stadigvæk. Der er flere computere tilsluttet nettet, og de mister også deres net, men ikke lige så groft.

Er der nogen der evt. kan hjælpe med nogle ideer til hvad der kan forårsage dette problem?

- Grinebidderen

2

torsdag, 10. marts 2011, 00:55

Der mangler en del information til at jeg kan give et præcist svar.

Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt mere om hvordan netværket er opbygget, hvilke computere og andet er sluttet til og er det via kabel eller trådløs?

hvor mange routere og andre enheder er der i mellem hans computer og internettet?

Hvilken internet udbyder bruger han?

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

torsdag, 10. marts 2011, 10:19

Ja undskyld, den var lidt sen.

Netværket er bygget op helt normalt bestående af en router og et modem. Der er typisk tilsluttet hans bærbar (den der har problemet), Bofælles bærbar, og Bofælles stationær (de to andre får som sagt MAJOR lag når hans "fucker" op) (alle computere er tilsluttet trådløst), og en Xbox360 på kabel. (Bofælles PC'er er med 7 min med vista). Mellem hans PC og nettet er der 1 router, 1 modem. udbyder er stofa.

Han har et link til tråden så han svarer igennem mig, han ved ikke særlig meget om computere, han bruger dem bare, og spiller bare med dem.

4

torsdag, 10. marts 2011, 20:50

Hvor tit er det hans går amok?

Hvad er det for en router han er forbundet til, og hvad mener du helt præcist med at hans net genstarter?? snakker vi hele routeren eller forsvinder nettet bare eller?

Bare lige så jeg er sikker på jeg har forstået dig ret, er det korrekt at netværket er bygget op som følgende?

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

5

fredag, 11. marts 2011, 17:42

Det er meget rigtigt sådan som det er optegnet.. og så lige med en Xbox som ikke er tændt så ofte igen.

Af hvad jeg ved så er det en Motorola router de har, men husker også at have set at det er en Linksys router der bliver logget på. Eller også er det et Motorola modem. (det er lidt svært, når man befinder sig to godt forskellige steder i DK.. Djursland og Sydfyn)

Af hvad jeg hører fra dem, når jeg snakker med dem og det sker.. Ryger forbindelsen helt på problem computere, og alle andre computere får et kæmpe lag (tror det er packet loss)

De har prøvet at have fat på Stofa, for at høre dem om de kunne se nogle problemer på linjen, og de melder at den er helt i orden..

Ang. hvor tit det sker.. så har han vist haft 2 DC's i de sidste 2 dage, og der har han kun spillet og ikke haft Skype åben. Men når han har skype åben siger han at han har 123908123 DC's (meget godt overdrevet)

6

fredag, 11. marts 2011, 17:57

Må nok sige at jeg ud fra den beskrivelse har svært ved at få det til at være computeren der er problemet..

Siden den er koblet på trådsløs burde den bare miste signalet til routeren, det burde ikke have nogen effekt på resten af netværket..

Prøv om du kan få ham til at kable sin bærbar op med kabel i en periode og se om det virker men tror nu mest på det er routeren den er gal med.

\\ martin

roses are red
the screen just went blue
i'm sitting here thinking:
what the fuck did i just do?

7

fredag, 11. marts 2011, 20:37

Jeg har et par ideer om hvad der kan være årsagen til det.

1: Stofa kører som standard med begrænset antal ip adresser, så hvis ens computere får tildelt IP direkte fra Stofa, kan der være problemer hvis en computer forsøger at bruge en IP den ikke er tildelt.

For at kunne undersøge dette, bliver i nødt til at se på hvad ip adressen hedder på de computere når internettet virker (åben en konsol og skriv ipconfig for at finde IP adresse).

2: Dårlig driver til trådløst netkort

Rimeligt usandsynligt (men ikke umuligt), nemmeste måde at udelukke dette er ved at slå det trådløse på computeren fra og forbinde computeren med kabel imens man tester om det giver det samme eller ej.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.