Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 9. marts 2011, 14:23

Jeg og en kammi har lidt problemer med nogle drev.

Her forleden skulle vi installere os på hans ny samlede maskine, han har en vista og en win 7 upgrade.

Vista delen gik fint, men drevet nægtede at læse win 7 upgrade. Vi prøvede forskellige ting og sager uden held, så prøvede vi at sætte mit drev i hans maskine og så kunne den pludselig læse disken.

Det mærkelige er det selv samme drev lige havde nægtet at installere et spil på min maskine, havde tilfældigvis et ekstra liggende og det installerede spillet uden problemer. Altså: Mit drev ville ikke installere et spil, men det ville godt installere min kammis win 7 hvor hans nægtede?

Hvad pokker kan der være galt?

Skal siges at alle de forskellige disks er fuldstændig fejlfri og uden ridser.

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

2

onsdag, 9. marts 2011, 17:56

Mine erfaringer med optiske drev er også at de kan fungere lidt spøjst ind i mellem, det bedste man kan gøre er at opdatere firmware og lade være med at hænge ved drevet for længe.

Et eksempel er min nuværende SATA DVD brænder som ikke kan brænde ordentligt når SATA controlleren er sat i AHCI eller RAID mode.

Ærligt talt sådanne drev er så billige at den ikke rigtigt kan svare sig at fejlsøge for meget på dem.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

onsdag, 9. marts 2011, 18:15

Det drev der godt ville læse min kammis win 7 upgrade(og ikke mit spil) var et halv dyrt plextor, så pris er ikke nogen garant for kvalitet.

RTM: Ja det er også min opfattelse at de optiske drev opfører sig lidt spøjst, det er ikke første gang jeg har haft problemer med et drev. Har i øvrigt opdateret til det jeg tror er det nyeste firmware.

Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 D0, Silverstone 1200W
6GB Kingston HyperX 1866mhz, T24 Black Rose
EVGA GTX 570 Superclocked, Creative Extreme music, Raven 02 LE
G510, Quick Heavy, MX-518, G500
F3 500GB, WD B 500GB
H70

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.