HeJ tweak.dk

  • Jeg står og har fået penge tilbage i skat, og vil nu realisere min trang til at købe en gamer-pc.


    lige pt har jeg en gamer-bærbar fra asus (g50)


    og er blevet lidt træt af størelsen, så vil gerne bede jer give nogle hints til hvilke komponenter der er bedst til prisen i forhold tilydeevne.


    Størelsen på kabinet betyder intet - har dog et krav at den skal kunne yde uden at larme specielt meget.


    pris niveau ligger jeg omkring 7-8k uden skærm


    Håber nogen kan hjælpe.

  • Hej og velkommen til Tweak :D ..



    Næste gang, så lav en mere sigende overskrift, så er der også større chance for, at mennesker der kan svare på dit spørgsmål, ser tråden. :) Jeg skal også selv ud og købe computer, en spillemaskine i samme prisleje.. Jeg overvejer de følgende computere, som blandt andet er blevet anbefalet herinde.


    http://topdata.dk/product.asp?product=7448 - 7500kr. men er blevet anbefalet at få et større grafikkort, samt en større psu. Så den ender nok op på 8500kr. Den skulle uden problemer kunne klare alle nye spil har jeg forhørt mig om :)


    http://www.mm-vision.dk/produk…arenr=99108&type=pcsystem - 8000kr. den skulle også være vild, den grafikkort er i hvert fald blevet skamrost så vidt jeg kan læse mig til :) Har dog overvejet at smide det dobbelte antal ram i, så der bliver 16gb i alt til en merpris på 800 bananer.


    Du kan også købe delene løst og samle selv, men jeg fortrækker bare at have købet samlet, så hvis der bliver problemer med den, ved jeg lige præcis hvor jeg skal sende den hen :)

  • Bundkort: ASUS P8P67 Pro - ~1.450 kr (jeg ville ringe ind og sikre mig at det er revision B3 de sælger før du køber et hvilket som helst 1155 bundkort atm).
    CPU: i5-2500k - 1.543 kr.
    Køler: Noctua NH-D14 - 610 kr.
    Ram: G.Skill RipjawsX 1600 MHz CL9 - 395 kr.
    GFX: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II - 1.888 kr eller Club 3D Radeon HD6950 (2GB) - 1.909 kr.
    PSU: Corsair TX650 V2 (jeg ville opgradere til 850W hvis du har planer om SLI i fremtiden, men ellers er 650 rigeligt.) - 727 kr.
    HD: Samsung SpinPoint F3 1TB - 443 kr.
    DVD drev: Samsung Super-WriteMaster SH-S223C - 173 kr.


    Hvad angår kabinettet så er det jo meget smag og behag, men her er nogle muligheder du kan vælge imellem der koster mellem 600 og 1.000 kr:
    NZXT Phantom Big Tower (fås i sort, hvid og rød), Fractal Design Define R3 (fås i sort, hvid og sølv), Cooler Master HAF 912, Cooler Master HAF 922, Cooler Master CM 690 II, Antec Nine Hundred Two, Antec P183 eller Corsair Graphite 600T.


    De er alle kvalitets produkter så bare vælg det du bedst kan lide at se på, Fractal R3 har dog lydisolering i sig, så når du prioritere en stille comp ville den være et godt valg imo.


    Hvis du vælger Fractal kabinettet med en NH-D14 og et gfx kort kølet af Twin Frozr II kan jeg godt garantere at du vil få en meget lydsvag comp.


    Samlet med Fractal kabinettet løber det så op i ~7.946 kr, men det er så også inkl porto for alle dele, hvilket kan gøres noget billigere hvis du samler nogle af købene hos diverse forhandlere.


    Edit: Jeg tjekkede for sjov hvor meget der var at spare ved at samle købene...


    Hvis du køber kabinet, PSU og GFX hos komplett og har mulighed for at samle det op ved deres pickup point i Kbh eller Hvidovre samt køber dvd drev, HD, CPU køler og CPU hos proshop ender du på 7.661 i stedet for 7.946, så en besparelse på 285 kr.

  • Hej AffenKatzen -


    Mange tak for din indsats jeg vil læse lidt på det du har skrevet og se links osv når jeg kommer hjem fra job idag.


    - Madsen