ADVARSEL: Asrock X58 Supercomputer dræber sig selv ved onboard UTI

  • Lige pludselig døde min computer mens jeg gamede bad company 2, nu hvor jeg prøver at tænde den kører blæserne lige pludseligt 1 sek og slukker igen. Det skal siges jeg lige havde købt cpu køler og nyt gfx, jeg oc'ede begge to og temps var fine tror ikke det er overheat.


    Jeg skilte computeren ad og tog bundkortet ud og testede det, prøvede en ramstang af gangen, uden cpu med cpu, uden gfx med gfx, og samme problem opstod.


    Jeg fandt så ud af at hvis jeg fjernede 8 pin oppe ved cpu kørte blæserne, men dog ingen boot... hvad sker der? er min PSU død pga OC?, den er 850 watt.. fra NorthQ.


    Er det min psu eller mobo eller cpu der er død?, har hørt det er umuligt at dræbe intel processorer, og at mit mobo er død gir nada mening. ka dette skyldes psuen?, somom den skal ha mere strøm og den så gir op?



    Spec:


    i7 920 3.7ghz med Arctic cooler 13
    6gb OCZ 1800mhz
    6850 OC 949/1150 6 pin kræver nada strøm...
    Asrock X58 super computer
    850 watt North Q Black magic


    Jeg burde da ha kunne ha 2 mere af de kort i de er jo 6 pin, uden at der vil ske noget!


    Hvad skal jeg gøre !!!



    På forhånd tak

  • jeg har aldrig hørt godt om kvaliteten af Northq's strømforsyninger og de kan finde på at stå af når de bliver belastede. Har du prøvet at resætte bios?

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Lyder helt sikkert til at være din PSU.


    Men skaden kan være værre end det, måske har din PSU lige før crash sendt 230V gennem dit system og brændt hele indmaden af.


    Prøv og lån en ny PSU af en eller prøv med et voltmeter og se om der er liv i PSUen.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Følg rådet med at prøve en anden PSU.


    indeed gør som både Maverick og de andre prøv med en anden PSU, tror os det kan være din NorthQ som ik er den bedste uden a lægge hovedet på blokken og lad vær med at være stædig som Egon fra "Flugtløs den flugtsomme hund" får du intet ud af.


    [Blocked Image: http://i52.tinypic.com/eiury8.jpg]

  • C-c-combo breaker

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af nightfoxen
    Prøvet anden PSU samme problem so what the fuck? kan en død cpu skyldes dette?, eller er det selve moboet?


    Du kan godt have ristet enten din CPU eller noget på MB, da du lavede dit OC. Du siger, at blæserne vil køre hvis ikke du har 8 pin stikket sat i oppe ved CPU.
    Kigger du nu i manualen til dit Mb, så vil du se, at det stik er strømmen til din CPU og det behøver ikke lugte brændt af, for at det er dødt.


    Afhængig af hvordan du lavede dit OC, så kan du osse have været så uheldig, at have ristet din memory controller, som er bygget ind i CPU, så er CPU færdig. Memory controlleren i I7 er meget volt følsom og står hurtigt af hvis man ikke er helt med på hvad man skal skrue på og især hvad man skal holde øje med, for at det ikke skal gå galt.


    Har du en kammi, som kan hjælpe dig med at bytte din CPU ud bare for at teste, fordi vil maskinen stadigvæk ikke med hans CPU, så er det jo dit MB, som er stået af, og vil den køre, så har du ristet din CPU.
    Udelukkelses metoden virker stadigvæk ;) :crazyeyes:.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.

  • Tak for tilbuddet, men bor på bornholm så :/, men tænkte på om cpuen kan sørge for at den ikke vil starte op???? ka den godt det... og intel cpuer er virkeligt sejlivede, det lyder underligt det skulle være den, har kigget på nettet og fandt en post på toms hardware, om hvordan en person havde oc'et på samme måde som mg med onboard oc utillity. Hans bundkort døde af det selvom det var det indbyggede OC halløj, super mærkeligt.

  • uanset om andre har gjort samme ting med samme bundkort ram og cpu som dig, så kan det sagtens være at dit står af...cpuer er som mennesker, alle vokser forskelligt.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Så vidt jeg husker er der flere her på siden, som har haft problemer med dødt bundkort, magen til dit, Asrock X58 supercomputer, prøv lige at brug søgefunktionen.


    Skal du endelig have fat i et andet bundkort, så smid lige lidt flere penge efter et, og køb et bundkort, med særskilt OC funktion i bios, så er kortet lavet til at kunne tåle det.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.