Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 6. marts 2011, 13:29

Hey!

Jeg har lige købt et HDMI kabel og en DVI - HDMI adapter, så jeg kan forbinde min PC med TV'et. Men da det er tilsluttet via DVI er der jo ikke lyd med.
Derfor skal jeg bruge et kabel mere som kan sende lyden med over på TV'et. Jeg ved dog ikke hvilket kabel jeg skal bruge til det. :D

Så spørgsmålet er:

Hvordan får jeg lyd fra PC'en over på TV'et? :O

MVH.

Lasse N. :boxing:

Apple <3

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "LeeFusZ" (06.03.2011, 13:29)

2

søndag, 6. marts 2011, 13:33

spørgsmålet er vel hvad har du af tilslutninger på PC og TV?

Du kan sikkert altid bruge sådan noget som det her(minijack til phono): LINK, men det er ikke nødvendigvis den bedste løsning (lydkvalitetsmæssigt).

Bedre alternativer er s/pdif eller toslink kabler, men det kræver at begge ender (tv og pc) har disse tilslutninger.

Muligvis kan det også lade sig gøre at få lyd over HDMI, ATI har i en lang årrække kørt med dette så længe man har den rigtige konverter osv, hvis du har et ATI grafikkort må du gerne oplyse hvilket så vi evt. kan se nærmere på dette.

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

3

søndag, 6. marts 2011, 13:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af RTM
spørgsmålet er vel hvad har du af tilslutninger på PC og TV?

Du kan sikkert altid bruge sådan noget som det her(minijack til phono): LINK, men det er ikke nødvendigvis den bedste løsning (lydkvalitetsmæssigt).

Bedre alternativer er s/pdif eller toslink kabler, men det kræver at begge ender (tv og pc) har disse tilslutninger.

Muligvis kan det også lade sig gøre at få lyd over HDMI, ATI har i en lang årrække kørt med dette så længe man har den rigtige konverter osv, hvis du har et ATI grafikkort må du gerne oplyse hvilket så vi evt. kan se nærmere på dette.

Jeg er ret sikker på jeg desværre ikke kan hive lyd ud igennem mit grafikkort. :(

TV LG 42LE5300
Grafikkort 8800GTS 512MB
MB XFX 790i Ultra

Apple <3

4

søndag, 6. marts 2011, 13:52

Har din computer ikke en hdmi udgang? hdmi overfører jo både billed og lyd...

edit: Dit tv skal selvfølgelig også have en hdmi indgang..

"Don't you know who the fuck i am? ... I`m the Juggernaut, Bitch!."

Ejer af denne webshop med parfumer, hudpleje, make-up og meget mere!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "DXC" (06.03.2011, 13:52)

5

søndag, 6. marts 2011, 13:59

Citeret

Oprindeligt indlæg af DXC
Har din computer ikke en hdmi udgang? hdmi overfører jo både billed og lyd...

edit: Dit tv skal selvfølgelig også have en hdmi indgang..

Min computer har ikke HDMI udgang, kun DVI.
Og mit TV har selvfølgelig HDMI indgang. :D

Apple <3

6

søndag, 6. marts 2011, 14:14

Når jeg kigger lidt rundt står der ikke nogle steder at dit tv har en optisk indgang. Men fandt et billede hvor det havde. Alt andet ville også være underligt.

Det er et toslink kabel du skal bruge. Det understøtter dit bundkort også.

http://www.av-connection.dk/?ML=312

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

7

søndag, 6. marts 2011, 14:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af KreaTive
Når jeg kigger lidt rundt står der ikke nogle steder at dit tv har en optisk indgang. Men fandt et billede hvor det havde. Alt andet ville også være underligt.

Det er et toslink kabel du skal bruge. Det understøtter dit bundkort også.

http://www.av-connection.dk/?ML=312

Der står bag på mit TV:
Digital Audio Output, er det det du mener? :D

Apple <3

8

søndag, 6. marts 2011, 14:28

Yes sir :-)

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

puma99dk|

Bent u genieten van de tijd van de vooravond?

9

søndag, 6. marts 2011, 14:42

du kan os bruge Jack stik, brugte jeg på mit Philips 32" LCD-TV før jeg fik mit MSI N460GTX Hawk med HDMI, så kørte jeg kable fra onboard lyd til tv og det funkede fint med DVI fra gfx til HDMI i tv'et man ska så bare disable Audio under "Change Resolution" i Nvidia Control Panel, ellers det skulle jeg men det virkede 110% fint, men dejligt jeg har fået HDMI :clap:

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.