1

lørdag, 5. marts 2011, 23:02

Hejsa ! :)

Min PC larmer rigtig meget og er begyndt her for nylig og gøre det. Skal siges at før jeg købte komprimerede luft brugte jeg støvsugeren. Men selvom jeg lige har gjord den ren larmer den stadigvæk rigtig irreterne hvordan kan det være ? altså det forgår sådan her:

Start op: LARMER MONSTER MEGET !

Windows skærm Velkommen: Dæmper rigtig meget så man næsten ikke kan høre den.

Start op af World of Warcraft: begynder og larme igen dog ikke så meget som opstart.

lige pludselig: Larmer den monster meget igen. Hvor den denne gang også "popper"

Slukning af PC'en: Larmer ikke.

Hvordan kan det være ?

PC'en er en HP Pavilion Elite HPE 030sc

2

lørdag, 5. marts 2011, 23:06

tjaa.. kan være en eller flere blæsere som skal skiftes ud måske?

3

søndag, 6. marts 2011, 00:08

Der er måske meget gammelt feddet støv i blæserne, tjek din CPU eller GFX blæser.

4

søndag, 6. marts 2011, 00:14

cpu'en er en I7 860 og der er et GT230 gfx i, så mit bud er nok at det er cpu køleren som enten er støvet til eller der er røget et kugleleje i,
GT230 kommer for det meste med "små" højfrekvens blæsere på.

5

søndag, 6. marts 2011, 10:38

Jamen hvordan kan den stadig larme efter jeg har blæst den med komprimerede luft ?
Men jeg har jo hellere ikke hele køleren oppe

6

søndag, 6. marts 2011, 13:06

Hvis det er cpu køleren, så kan det være at der er gået et kugleleje i blæseren og den derfor larmer, det kan også være at den er begyndt at spinde op til 100% på grund at cpu'en er begyndt at blive for varm, så hvis det er cpu køleren (og der er den nemmeste måde bare at ha' kabinettet åben og så tænde for computeren og vendte til den begynder at larme, så kan se sagtens høre sig frem til hvad det er som larmer) så kan det være at du skal ud og investere i en ny cou køler.

7

søndag, 6. marts 2011, 13:36

Et lille input: Hvis du vil finde ud af hvilken blæser det er der er den største årsag, kan du jo altid sørge for at den ikke kan køre rundt (forsigtigt stoppe den) og dermed prøve dem af en for en.

Husk at sætte dem i gang igen efter du stopper dem og pas på fingrene ;)

Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

8

søndag, 6. marts 2011, 19:53

Hvad vil det sige at der er gået kugleleje i den ??

Og skal jeg så tage CPU blæseren af ?

Jeg har fuld forsikring på den (fik jeg med da jeg købte den) eller skal jeg bare prøve at sende den afsted ?

9

mandag, 7. marts 2011, 15:14

Hvis en af kuglerne i kuglelejet på blæseren er gået, betyder det at en af de kugler som sidder i det kugleleje som gør at blæseren drejer kan være gået i stykker som gør at blæseren køre langsommere og den vil også larme, inden du sender den nogen steder så skal du finde ud af om det virkelig er blæseren som er gået, tænd computeren uden sider på så du kan komme ind til hardwaren, når den begynder at larme så sæt en finger på toppen af blæseren så den stopper dog uden at røre noget af det andet hardware i computeren, det gør ikke noget at du røre selve blæseren, hvis den stopper med at larme så ved du at det er cpukøleren som står for larmen, prøv også lige at skriv hvor varm din cpu er, du kan f.eks. bruge programmet coretemp til at aflæse temperaturen med.
http://www.alcpu.com/CoreTemp/CoreTemp32.zip

10

tirsdag, 8. marts 2011, 18:02

Hvis det viser sig, at det er din blæser på køleren, som har det skidt og du kan få den lavet via RMA, så ville jeg da tage kontakt til dem og høre om ikke de ville sætte en bedre køler i, når nu de skal til at pille alligevel. du får mindre støj, bedre køling ud af det, for et minimum af en merpris.
Alle vinder sådan, du får en bedre maskine og forhandleren får en lille handel ud af besværet.

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

11

tirsdag, 8. marts 2011, 18:30

Min fulde garanti udløber først i 2012 ;)

12

mandag, 14. marts 2011, 20:48

Jeg har fundet ud af at min blæser er blevet skæv, så den skal vidst en tur til rep.
det lyder nogle gange som en popkornmaskine.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.