Flere skærme...

  • Hej


    Jeg har det setup beskrevet i min signatur, det har jeg idag 2 skærme på. Vil det kunne lade sig gøre at smide et ekstra Asus Geforce 8800GT grafikkort i maskinen, og trække 4 skærme frem for 2? Bundkortet understøtter SLI, så jeg har flere pcie, spørgsmålet er så bare om det vil give mig 2 ekstra udgange eller det skal køre i SLI for at virke?



    Eller hvilke alternativer har jeg for at få 4 skærme på mit setup?

    ----


    Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2,5 GHz
    Asus Striker II Formula
    Asus GeForce 8800GT
    8 GB DDR2 PC2-6400 (400MHz) RAM
    3x Samsung 750 GB HDD

  • Kan ikke se min signatur, så smider lige specs ind her:


    Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2,5 GHz
    Asus Striker II Formula
    Asus GeForce 8800GT
    8 GB DDR2 PC2-6400 (400MHz) RAM

    ----


    Intel Core 2 Quad Q9300 @ 2,5 GHz
    Asus Striker II Formula
    Asus GeForce 8800GT
    8 GB DDR2 PC2-6400 (400MHz) RAM
    3x Samsung 750 GB HDD

  • http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=106686


    Quote

    You can use the second 8800GT as a standalone card and then you'll be able to drive up to 4 displays independently each with their own resolutions or up to 4 in nView Wide or High 'spanned' mode - meaning if you have 4 22" 1650 x 1080 LCD panels the effective resolution of your desktop in Wide (monitors side by side) spanned mode would be 6600 (1650x4) x 1080 or 1650 x 4320 (1080 x 4) in High (monitors stacked on top of eachother) spanned mode.


    The spanned modes can also be used in conjunction with normal single display modes, so if you had 4 monitors you could use two pairs of each in Wide and High panned modes or even 3 in Wide or Panned mode and 1 left on its own. I've used two 19" crts some years back in spanned mode and had a max resolution of 3200x1200 (1600 x 1200 in spanned mode). SLI is different to wide or high spanned modes as it uses the processing power of both cards to drive only one display. Once the card is installed with the SLI bridge you switch between SLI mode and running the two cards in standalone mode. If you're never going to use SLI mode then don't install the bridge.


    http://www.slizone.com/page/slizone_faq.html - for more info on SLI mode switching.

  • alle kort kan i princippet bruges standalone til at drive mere end to skærme, uanset om der er SLI i dit system eller ej. Mit første 3-skærms setup var i fordums dage med to skærme på et ATI radeon 9600SE og den tredje skærm var sat på et gammelt Matrox 2d kort, da den skærm bare skulle vise MSN og winamp.


    Senere kørte jeg triple monitor igen med to Radeon kort, hvor det lille var et x1600 kort og det store vist var mit HD3850. De var ikke sat i crossfire, og desuden var det lille kort sat i en x4 port selvom det var et x16 kort, hvor porten havde et hak så man kunne sætte større kort til.


    Med NVidia kort forholder det sig på samme måde, du skal bare lade være med at sætte dem til at være physX kort. Skulle dog mene at du KAN sætte dem i SLI og fortsat bruge begge kort til at drive skærme. Jeg ved i hvert fald at før i tiden at NVidia blokerede flere skærme på SLI setups i driveren.

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Foxx
    alle kort kan i princippet bruges standalone til at drive mere end to skærme, uanset om der er SLI i dit system eller ej. Mit første 3-skærms setup var i fordums dage med to skærme på et ATI radeon 9600SE og den tredje skærm var sat på et gammelt Matrox 2d kort, da den skærm bare skulle vise MSN og winamp.


    Jeps, hvis der ikke skal trækkes noget grafik-tungt kan man lige sp gå godt nøjes med et billigt kort.


    Quote


    Med NVidia kort forholder det sig på samme måde, du skal bare lade være med at sætte dem til at være physX kort. Skulle dog mene at du KAN sætte dem i SLI og fortsat bruge begge kort til at drive skærme. Jeg ved i hvert fald at før i tiden at NVidia blokerede flere skærme på SLI setups i driveren.


    Nej, når SLI slås til benyttes det andet grafikkort til at lave beregninger for det første (deraf den ekstra ydelse), og derved kan det andet korts udgange ikke benyttes under SLI.


    /ask