Ny bærbar til morfar

  • Hej tweak. Jeg skal hjælpe min morfar med at finde en bærbar. Den skal ikke flyttes så voldtsomt meget rundt på så batterileve tid og mobillitet betyder ikke så meget.


    Den skal bruges til surfen på internettet og diverse spil, mahjong m.m.


    Men selvom der ikke er store ressourcekrævende programmer må den gerne være lidt hurtig. Jeg har kigget lidt på et par stykker og ville lige høre hvad i mener om dem. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4674260
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281858
    Og så en outsider. Umiddelbart ser specs meget pæne ud og så er den BILLIG men har aldrig hørt om mærket så er lidt forsigtig.
    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4300857


    På forhånd tak for jeres hjælp.


    Edit: jeg fandt lige lidt flere. Håber linket virker. http://www.edbpriser.dk/Produc…3;4284818;4519302;4281858

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

    Rettet en gang, sidst af Uldar ().

  • Du kan roligt købe eMachine's, det er Acer der producere dem.. Super fine computere til prisen.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze
    Det er ikke Acer der laver dem


    Ok.


    Quote


    eMachines is a brand of entry level PCs, based in Irvine, California. eMachines employed about 135 employees and sold between 1 to 2 million computers each year before its purchase on January 30, 2004, by rival Gateway Computers. Gateway was purchased by Acer in October 2007, and eMachines is still used as a name brand for low-cost PCs.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Spar mig for dine kommentar KeyzerSoze.


    Endnu engang laver du uvidende post.


    Acer laver ikke de produkter ligemeget hvor meget du eller din veninde Ayu tuder. Delle laver heller ikke Alienware fordi de ejer divisionen

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KeyzerSoze


    Acer laver ikke de produkter ligemeget hvor meget du eller din veninde Ayu tuder. Delle laver heller ikke Alienware fordi de ejer divisionen


    Det er udelukkende et tolkningsspørgsmål. En måde at se det på er at Acer ejer fabrikken og derfor er det Acer der laver computerne. Det kan jeg ikke se noget galt i. At de så ikke er lavet på de fabrikker, der laver resten af Acer's bærbare computere er jo sådan set ligegyldigt.


    Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dna


    Det er udelukkende et tolkningsspørgsmål. En måde at se det på er at Acer ejer fabrikken og derfor er det Acer der laver computerne. Det kan jeg ikke se noget galt i. At de så ikke er lavet på de fabrikker, der laver resten af Acer's bærbare computere er jo sådan set ligegyldigt.


    Anders


    Spild af tid. I er frit stillet til at tro de I ønsker, og det her hjælper ikke opretter. eMachine er elendig kvalitet

  • Hvorfor kommentere du indlæget hvis du ikke ved en skid om emnet ? Helt seriøst.


    Jeg arbejder tit med eMachine's pc'er og nej det er ikke "lorte" kvalitet, bare et discount / skrage model fra Acer. De bliver som regel lavet med WD diske og andre gode hardware brands.

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Hvorfor kommentere du indlæget hvis du ikke ved en skid om emnet ? Helt seriøst.


    Jeg arbejder tit med eMachine's pc'er og nej det er ikke "lorte" kvalitet, bare et discount / skrage model fra Acer. De bliver som regel lavet med WD diske og andre gode hardware brands.


    Hvor skriver jeg "lort" ?
    Jeg kender nok en del mere til området end du gør, men er det relevant?


    Jeg kommenterer tråden, som jeg ønsker. Både i fritiden samt professionelt arbejder med med området, og min erfaring siger noget andet end din. Det gør ikke min viden eller erfaring dårligere end din!


    Stick to topic og respekter der er andre meninger end din

  • .. Har ikke mere at sige, jeg gider simpelthen ikke kører denne smadret diskussion længere ud med sådan en lille umoden dreng.


    Det her er Tweak, folk forventer at få svar man kan regne med... og det kan man ikke sige du er 100m mester til. Sorry men synes 90% af alle dine post er fuldstændig ubrugelig. Du skaber kun diskussioner og taber dem altid. Hvorfor komme med inputs der ikke passer? "det er ikke acer der laver dem" Når okay professer, så kom med et dybere svar. Tak !

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Hold da kæft en drejning den diskussion lige pludselig tog. Nå men lad nu ligge hvem der producerer de her maskiner. Hvis du har haft personlige erfarringer med nogle af mærkerne må du gerne komme med den slags indput.


    Hvis vi så kigger på rent hardware stats ser den så ikke bedst ud (value/money) eller? Hvad ville i købe til jeres morfar/far alt efter hvor gamle i nu er. :D


    Men tak for svarene eller nogle af dem i hvert fald. :P


    :rules:

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

    Rettet en gang, sidst af Uldar ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    .. Har ikke mere at sige, jeg gider simpelthen ikke kører denne smadret diskussion længere ud med sådan en lille umoden dreng.


    Det her er Tweak, folk forventer at få svar man kan regne med... og det kan man ikke sige du er 100m mester til. Sorry men synes 90% af alle dine post er fuldstændig ubrugelig. Du skaber kun diskussioner og taber dem altid. Hvorfor komme med inputs der ikke passer? "det er ikke acer der laver dem" Når okay professer, så kom med et dybere svar. Tak !


    Gud fader bevares!


    Acer LAVER dem ikke, så stop nu med at fortælle opretter det er et Acer produkt. Det er fejlinformationer i verdensklasse! Så hvor er det du mener jeg ikke har ret?
    Du kunne godt bruge min hjælp da jeg brugte min tid på at kommenterer din tråd om dit IT firma. Grow up!


    Hvilken dybere information mangler du?
    Jeg fortæller dig, at din information er fejl, og det er eMachines der selv laver dem. Umoden dreng? Hvorfor er det du gang på gang er personlig?


    Hvis nu du tænkte dig lidt om, så ville du nemt kunne regne ud, at min viden indenfor laptops nok er ret unik i dette land ;-)
    Tror det er bedre du bruger lidt tid på at rette din opførsel til, så dit firma får en bedre reklame end når du skaber dig over du ikke har ret.


    At VW ejer Skoda osv, er ikke ensbetydende med det er VW der bygger dem.


    Opretter:


    Ja, det er beklageligt, men du bliver fejlinformeret omkring eMachines. Produktet er et low-end produkt, hvilket også afspejles i Deres priser. Dermed ikke sagt, at det ikke ville kunne klarer de opgaver du måtte have.


    Alt efter hans ønsker, så ville jeg kigge efter:


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4306090


    http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4518453


    http://www.laptops.dk/product_…ee6d2805cb7dd0400bc4626da

  • Hvorfor skiftede du navn fra SSDfreak ? Fordi folk ikke kunne lide dig, så måske er jeg ikke den eneste.


    Men thumbs up for din viden. :$

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Tror det bliver til den samsung R540 med mindre nogle har vilde indmeldinger. :D

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Uldar
    Tror det bliver til den samsung R540 med mindre nogle har vilde indmeldinger. :D


    Den ser fin ud, prisen er i hvert fald ganske acceptabel :9xo


    Men ærligt talt så tror jeg ikke der skal regnes med alt for meget kvalitet uanset hvad man køber, så får man hvad man betaler for.


    For at nævne Acer/emachines debatten, så skriver wikipedia om Acer følgende:

    Quote

    Kilde:Wikipedia
    Since the early 2000s Acer has streamlined its operations, spinning off all of its manufacturing operations, which the company considered to be of low value. Acer has implemented a new channel business model, shifting from being a manufacturer to a pure brand company that markets and distributes its products, while performing production processes via contract manufacturers.[3]

    Husk at tænke dig om inden du poster, underbyg gerne svar med argumenter baseret på fakta og husk kilder.

    Rettet en gang, sidst af RTM ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Hvorfor skiftede du navn fra SSDfreak ? Fordi folk ikke kunne lide dig, så måske er jeg ikke den eneste.


    Men thumbs up for din viden. :$


    Hvad har et navneskift med noget at gøre. Stop nu dit pis!
    Hvorfor pokker holder du dig ikke til topic i stedet for dit personlige angreb!

  • Ja. Han har været ude og købe den samsung.

    Corsair 500R
    MSI Z87-G45 Gaming
    Core i5-4670k@3.4Ghz Cooled by Cooler Master Hyper 212 EVO
    Gainward GTX 275
    Samsung 840 series SSD 250gb

    WD Black series 1TB Sata 6
    G.Skill Ripjaws-Z 2x8 gb
    Corsair CX750m