Hvilket ville i vælge/anbefale Nvidia GTX 580?

  • Ohøj Tweakers!


    Har besluttet mig for om en måneds tid at invistere i topmodellen Nvidia GeForce GTX 580.


    Nu kommer spørgsmålet så bare hvilken producent jeg skal vælge.
    En hurtig opremsning fra EDBPriser viser følgende muligheder:


    Asus - Dog ikke modellen der fylder 3 PCI-E slots.
    Gainward
    PNY
    Zotac


    Budgettet siger maks 4.000,- plus minus et par hundrede.


    Hvilken er bedst mht til køling osv. ?


    Sidder med et Antec Nine Hundred kabinet.
    Antec Trio-650 strømforsyning

  • Sidder selv med reference køler.. og den er faktisk meget god.



    mener det er Zotac's reference 580, er vel den samme som de andres.


    Anyways.. højeste blæser indstilling som ikke rigtigt kan høres i min maskine er omkring 65%, alt derover begynder gradvist at blive for højt.


    Maksimal temperatur i furmark med 65% forced blæser speed er omkring 65-75c alt efter værelses temperatur etc.


    og lægger omkring 50-60 i spil. der er absolut ikke nogen grund til at investere i bedre blæser model imo. medmindre du har planer om at overclocke svinet :p


    og selv hvis du ville overclocke så ville jeg normal selv købe den billigere med reference køler og så selv vælge min aftermarket cooler og montere. er ikke svært.

    i5-2500K @ 4.5GHz | GTX580 oc'ed | Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz 8-8-8-24 | Asus P8P67 Pro | Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 | X25-M G2 80GB | 2 x Samsung Spinpoint F3 1TB raid0 | Corsair AX850

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af khorngor
    Ville nok gå efter MSI's version


    http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=622053


    Billig og med en køler som har virket super på mange andre kort, så der burde være plads til OC hvis det senere kommer på tale.


    Det kører godt nok også en vild clockhastighed. Tror valget falder på MSI. Også et nogenlunde design. Så skulle der nok kunne gå lidt tid inden fætteren skal replaces.


    Tak for tipssene ;)

  • Er bare mild factory overclock, du kan selv overclocke den en del mere, uden at dine temps burde blive særligt høje, er en super køler deres Twin Frozen II.


    Bare download MSI Afterburner 2.1.0 beta 7 og prøv det af når du får kortet ^^

    Cpu: i5 2500K @ 4.5ghz
    Motherboard: Asus Sabertooth
    Cooler: Noctua nh-d14
    Ram: 8gb Mushkin Redline @ 1866mhz 8-9-7-24
    Gfx: 2x Sapphire 6950 2gb shaders unlocked @ 900/1325

  • Jeg er nok også tilbøjelig til at pege på MSI TwinFrozr. Den køler er super. Fylder ikke tre slots og køler godt.

    Fractal Node 305 hvid - SeaSonic Focus+ 850W - Intel Core i7-8700 - AsRock Z370 mITX - 16gb DDR4-3000MHz - GTX 1080Ti - 1TB NVME SSD - Predator X34A - Corsair K70, Razer Mamba Tournament, SS Wireless H