valg af bundkort (Ny indenfor computer)

  • halløj dudes og dudinder


    jeg sidder og er ved og vil bygge mig en i7 gamer/medie computer


    også kom jeg til det hvad skal jeg vælge inden for bundkort og her tænker jeg på valg af chipsæt.


    hvor ligger egentlig forskellene i chipsættet?


    Mvh Daniel

  • Hej Daniel


    Først og fremmest, velkommen til Tweak.dk - jeg håber du får rigtig meget ud af at være her.


    Jeg har flyttet lidt på din tråd, da den var placeret forkert i første omgang. Brugerguider og -artikler er - som navnet også antydet - en afdeling til guides og artikler der er skrevet af brugerne, og det er derfor ikke det rigtige sted at starte med at spørge om hjælp.


    Til det har vi en lang række andre afdelinger alt efter hvad ens spørgsmål drejer sig om. I dit tilfælde mangler du hjælp til at vælge bundkort, og der er Hardware og Tilbehør den rigtige afdeling at spørge i.


    At en tråd er placeret korrekt er også på listen over de ting der er med til at sikre, at man får et brugbart svar så hurtigt som muligt. Andre ting der er vigtige at sikre er en ordentlig overskrift og en god beskrivelse af hvad man ønsker hjælp med - folk er generelt meget mere venlig stillet hvis opretteren har gjort en indsats selv - og det gælder uanset om man er ny eller ej.


    Og med et ekstra velkommen til, slipper du hermed for mere fra min side i denne omgang ;)


    /Heidi

  • kig efter SandyBridge og så et bundkort med P67 chipset

    Core i7 4770K + Noctua NH-S12U I Asus Z87 Maximus Gene IV
    3x4GB Corsair Vengence PC3-12800 9-9-9-24 I WD Black 2TB + 2x256GB SSD
    XFX Vega 56 I Corsair AX850Watt I Bitfenix Phenom M
    Asus MG248Q I Logitech G502 + CM Rapid fire TK keyboard
    Nintendo Switch - PS4 1TB Pro

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Karse
    kig efter SandyBridge og så et bundkort med P67 chipset


    Lol, det sidste vi så fra Sandybridge failede totalt.. Jeg vil smide mine penge på Sandy om et par måneder til, selv om de nye forbedret Sandy's er ude og virker, vil der sikkert stadig opstå de her børnesygedomme, da de ikke er blevet gennem test.

    - AMD Phenom II x4 965BE, clocked 4 GHz
    - Noctua NH-D14
    - Asus Crosshair IV Formula
    - 2x HD Radeon 6870 Oc'ed
    - 500 GB Windows HDD
    - 2 TB Opbevarings HDD
    - CM GX 650W
    - 8 GB 1333 MHz ram
    - CM Cosmos II

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Bettemartin


    Lol, det sidste vi så fra Sandybridge failede totalt.. Jeg vil smide mine penge på Sandy om et par måneder til, selv om de nye forbedret Sandy's er ude og virker, vil der sikkert stadig opstå de her børnesygedomme, da de ikke er blevet gennem test.


    Det er så ikke helt rigtigt, der var fejl i 5% af de første og revisionen B3 har rettet det problem, så Sandy bridge er en stabil platform nu.


    Mvh
    Sam

    AMD 2600X Ryzen, MSI X470 gaming plus, 16GB G.Skill 24ooMhz DDR4 ram, Noctua NH-U12S, Sapphire RX Vega 56 Pulse ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Crucial MX500 2TB SSD,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-011 Dynamic white, Iiyama 27" IPS skærm. Logitech Z213 højtalersæt, Win 10 pro 64 bit.