Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 2. marts 2011, 03:30

jeg overvejer når nu skatte pengene kommer og opgradere mit bundkort cpu og ram men ved ikke om det kan betale sig.

mit setup lige nu er.
Asus Rampage II Extreme
Core i7 920 2.66
Corsair TR3X6G1600C8 3x2GB
Gainward GeForce GTX 570 Goes like Hell - GLH
Corsair TX 850W PSU
Coolermaster HAF X

jeg har så kigget på
ASUS P8P67 PRO
Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K
Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 8GB

hvor meget mere ydelse får man ud af den lille opgradering
jeg har flere gange prøvet på og sætte mig ind i og overcolcke min cpu men jeg for bare hovedepine af det og der har jeg læst mig til at de nye cpu'er skulle være så lette at selv jeg skulle kunne finde ud af det.

hvad er forskellen på 2600 og 2600K?

2

onsdag, 2. marts 2011, 07:17

tror lige så godt du bare kunne oc det nuværende, hvis jeg skal være helt ærlig, det er ikke svært at begynde, og du har et forrygende bundkort til det, hvor du kan gemme bios indstillingerne og bare resette bios og loade start indstillingerne, hvis du laver lidt rav i det....din nuværende kan vel sagtens komme op på 3.6 ghz (har ikke fulgt så godt med det sidste stykke tid, så ved ikke helt hvor oc venlige de er, men mon dog ikke de klarer det samme som deres forgængere) det eneste andet du skal tænke på er om rammene kan følge med hvis du fx når op på 450mhz på FSBen.

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

3

onsdag, 2. marts 2011, 07:30

Som Fragman er inde på, har du et rigtig lækkert bundkort. Din 920´er burde kunne rende 4GHz uden problemer på det uden at gøre særlig meget ved det.
Med mindre du absolut vil have det sidste nye, er der ingen grund til opgradering. Du har jo en en fed maskine p.t.
Forskellen på 2600 og 2600K er, at den sidste har ulåst multiplier, hvilket du skal have for at kunne OC med Sandy Bridge platformen.
Jeg syntes du skal prøve dig lidt frem med din 920´er, inden du kaster en masse penge efter noget andet. Der findes tonsvis af guides til OC - det er bare at kigge efter dem.
Du kan starte med denne her:
http://www.clunk.org.uk/forums/overclock…-beginners.html

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

4

onsdag, 2. marts 2011, 16:08

Og inden du får udnyttet dit oc er Ivi Bridge på banen,har læst om op til 20% ydelse ifh til Sandy,q3 2011 :))

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.